انعکاس بی کم و کاست گفتگوی رهبر انقلاب با والدین شهدا و سایر حاضران، از جمله ویژگی‌هایی است که «مسیح در شب قدر» را به کتابی ماندگار در تاریخ، تبدیل خواهد کرد.

شیرینی دیدار «آقا» با خانواده شهدای اقلیت

«مسیح در شب قدر» روایت حضور رهبر انقلاب در منازل شهدای ارمنی و آشوری از سال 63 تا 89 است.

 

به گزارش گلستان 24، این کتاب با یک اشاره مفصل آغاز می‌‌شود که امضای ناشر، یعنی «صهبا» را زیر خود دارد. مقدمه ای نسبتا طولانی که پرده به پرده، از زندگی حضرت مسیح آغاز می‌‌کند و به ارتباط دوستانه دین اسلام با دین مسیحیت می‌‌رسد و سپس، رابطه رهبران انقلاب اسلامی‌‌ایران با مسیحیت و اقلیت های مذهبی در ایران را به تصویر می‌‌کشد. متنی دقیق و خواندنی که برعکس بسیاری از مقدمه کتاب‌ها، خسته‌کننده نیست.

 

شیرینی دیدار «آقا» با خانواده شهدای اقلیت
طرح روی جلد


ادامه کتاب را بخش‌های مختلف دیدارها شکل داده که هر دیدار، به طور مجزا و با تیتری هوشمندانه جدا شده است. در صفحه اول، نام شهید با تاریخ دیدار «آقا» آمده و در صفحه بعد، عکس و نام شهید به همراه تاریخ و محل شهادت ذکر شده است. همین اطلاعات کامل، باعث شده است که کتاب دارای دو فهرست مستقل بوده و در یک فهرست، تاریخ شهادت ها مورد نظر بوده و در فهرست دوم، تاریخ دیدارها مورد توجه قرار گرفته باشد.

کتاب تمام رنگی «مسیح در شب قدر» همچنین حاوی تصاویر خوبی از دیدارها، تصویر پرتره شهدا و حتی حال و هوای خانه‌های شهیدان است. حتی در مواردی، دستخط حضرت «آقا» نیز به طور کامل، کلیشه شده است. در این میان، کلام «آقا» نیز با رنگ آبی و به صورت متمایز قابل ملاحظه است.

انعکاس بی کم و کاست گفتگوی رهبر انقلاب با والدین شهدا و سایر حاضران، از جمله ویژگی‌هایی است که «مسیح در شب قدر» را به کتابی ماندگار در تاریخ، تبدیل خواهد کرد.

حکایت دیدار «آقا» با خانواده شهدای ارمنی در هر بخش، در قالب داستان هایی مستند آمده که نه به ورطه داستانسرایی می‌‌افتد و نه آنچنان خشک و نچسب است که به گزارشی سخت‌خوان تبدیل شود. گاهی داستان دیدار از سوی همسر شهید روایت می‌‌شود و گاهی از طرف پدر یا مادر شهید. برخی بخش‌ها نیز از زیان یکی از محافظان یا گروه پیشقراول، تعریف شده است.

در بخشی از کتاب نیز از تلاش‌های نویسنده‌ای ارمنی به نام هاملت تومانیان، تشکر شده است که نشان می‌‌دهد از قلم وی برای بیان بهتر حال و هوای خانواده های ارمنی، استفاده شده است.
در بخشی از کتاب با نام «پیوست‌ها» سخنانی از رهبر معظم انقلاب که با موضوع اقلیت‌های دینی و مسیحیت در ارتباط است، جمع‌آوری و منعکس شده است. 
 

شیرینی دیدار «آقا» با خانواده شهدای اقلیت
طرح پشت جلد


همچنین در دو بخش پایانی نیز تصاویر شهدای ارمنی و آشوری به تفکیک، برای بهره‌مندی خوانندگان، در اندازه‌ای نه چندان بزرگ، آمده است.

کتاب «مسیح در شب قدر» اگر چه قیمتی 18000 تومانی دارد اما خواننده پس از ابتیاع و مطالعه آن، متوجه می‌‌شود که پولش را برای کالایی ارزشمند، هزینه کرده است.

برای تهیه این کتاب که در چاپ اول (دی 93) 5000 نسخه تیراژ دارد، می‌‌شود به کتابفروشی‌های معتبر مراجعه کرده و یا با کد تهران(021) تلفن 22773360 را شماره‌گیری کرد./مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار