فدا کردن سلیقه و تفکر فردی برای شورا و گروه ، پذیرش انتقاد و آراء مخالف به شکل های مختلف برنامه ریزی گردد تا شاهد پیشرفت روز افزون در کارگروهی باشیم و برکات آن را مشاهده کنیم .

چرا کار باید تشکیلاتی و برنامه ریزی شده باشد ؟

در کشور ما هنوز اهمیت کار گروهی و تشکیلاتی آن طور که باید شناخته نشده است و اخلاق و رفتار بیشتر به سمت و سوی فعالیت های انفرادی است نه گروهی .

به گزارش گلستان 24 ، در تاریخ نیز بزرگان مذهب که الگوی ما هستند با آنکه از نظر عقلانی و اخلاقی دارای کمال بوده و معصوم بودند ، اما بر کارگروهی و مشورت همیشه تاکید داشته و در عمل نیز بر اجرای آن اهتمام می ورزیدند .

در کشور ما نیز با درایت عالی امام خمینی ، مردم سالاری اسلامی به پا گردید . هر چند خیلی ها بنا داشتند تا انتخابات را زیر سوال ببرند اما برپایی انتخابات با قوانین اسلامی کمک شایانی در جهت اداره بهتر و پیشرفت کشور گرید تا جائیکه برای دیگر کشورهای اسلامی منطقه به الگو بدل گردید . با این حال به نظر میرسد هنوز آن طور که باید نتوانستیم فرهنگ و شرایط و موقعیت کار جمعی را به درستی در جامعه جا بیندازیم .

بعنوان مثال اینکه به انتخابات احترام بگذاریم و به فرد منتخب کمک کنیم تا بتواند با قدرت به کشور خدمت نماید . اما متاسفانه مشاهده می کنیم هر وقت انتخابات و رای مردم به نفع ما بوده استقبال می کنیم و اگر به ضرر ما و تفکر مورد نظر بوده ، جبهه می گیریم و به شکل های مختلف کارشکنی می کنیم .

در این خصوص بارزترین اعتراضات و ناهنجاری در سال 88 اتفاق افتاد که عدم پذیرش قانون و انتخابات باعث بوجود آمدن هزینه هایی برای کشور و مردم گردید .

البته ضعف کار اجتماعی و گروهی فقط به سیاست ختم نمی شود . برای نمونه ما در ورزش های انفرادی نیز خیلی بهتر از ورزش های گروهی عمل نموده ایم .

تشکیلات

در کارهای فرهنگی نیز همینطور . تا کنون نتوانستیم به اجماع های خوبی برسیم . در حالی که ضرورت کار فرهنگی در جامعه کاملا مشهود است و این امر نیز جز با همکاری و همفکری گروها و طیف های  مختلف حاصل نمی شود . ناتوانی در کار گروهی و تشکیلاتی و عدم پذیرش آراء و سلایق دیگران یکی از معضلات موجود در راه اشاعه فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی در بین آحاد مردم است .

به نظر میرسد  به خاطر نیاز به کارهای گروهی و تشکیلاتی باید آموزش های لازم جهت کار جمعی ، فدا کردن سلیقه و تفکر فردی برای شورا و گروه ، پذیرش انتقاد و آراء مخالف به شکل های مختلف برنامه ریزی گردد تا شاهد پیشرفت روز افزون در کارگروهی باشیم  و برکات آن را مشاهده کنیم . 

ارسال نظر

آخرین اخبار