مدیر کاروان های کشوری استان گلستان:

این کاروان اختصاصا برای زیارت عرفه است. از همان سال به بعد هم تصمیم بر آن شد که تا آن جایی که توان داریم هر سال طوری حرکت کنیم که در روز عرفه در کربلای معلا باشیم.این یک نذر پانزده ساله است که تا کنون پنج سال آن را سپری کرده ایم.

نذر کردیم تا پانزده سال، روز عرفه را در کربلا باشیم

احمد جعفری، مدیر کاروان های کشوری استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، گفت: بیشترین فعالیت ما در بخش کاروان های پیاده است.این کاروان در سال 81برای اولین بار با سرپرستی حاج آقای باقری، امام جمعه وقت خان ببین شکل گرفت و به سمت مشهد مقدس حرکت کرد . این فعالیت تا سال 88 ادامه یافت تا این که در سال 89 تصمیم گرفتیم برای اولین بار به سمت کربلای معلا حرکت کنیم و در روز عرفه در آن صحرای کربلا باشیم. این کاروان اختصاصا برای زیارت عرفه است. از همان سال به بعد هم تصمیم بر آن شد که تا آن جایی که توان داریم هر سال  طوری حرکت کنیم که در روز عرفه در کربلای معلا باشیم.این یک نذر پانزده ساله است که تا کنون پنج سال آن را سپری کرده ایم.

ytutyutu

جعفری در توضیح تعداد اعضای کاروان های پیاده گفت: کاروان های ما تا سیصد و پنجاه نفر هم به سوی مشهد مقدس حرکت کردیم.اما در حال حاضر حدود دویست نفر از اعضا را در کاروانی به نام ولایت عشق در علی آباد کتول، با مسئولیت آقای موسی الرضا زنگانه محدود کردیم. اما در کاروان کربلا هر ساله حداقل هشتاد نفر هستیم.

وی با ذکر این موضوع که انشاالله تا ده سال آینده این برنامه را ادامه خواهیم داد، افزود:  این موضوع را جزو تعهدات خود می دانیم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. تعدادی از جوانان را سالانه به صورت رایگان با خود می بریم و در این پنجاه روزی که همراه کارون هستند تاثیر زیادی در روابط اجتماعی آن ها می گذارد. همین موضوع برای ما کافی است.

t7utuyu

مدیر کاروان های پیاده کشوری استان گلستان ، در توضیح این که اگر کسی بخواهد در این کاروان ها عضو شود، ادامه داد: فیش واریزی پنجاه هزار تومانی در بانک ملی و یا موسسه آرمان، کپی تمام شناسنامه، دو قطعه عکس و فتوکپی شناسنامه را به بنده و یا جناب عقیل اسفندیاری، مسئول ثبت نام ما، در خان ببین تحویل می دهد و عملا جزو کاروان می شود. هیچ محدودیتی برای هیچ قوم و مذهبی وجود ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار