هنرمندان و چهره های معروف صفحات اینستاگرام خود را با دلنوشته هایی مربوط به شب قدر به روز کردند.

صفحه اینستاگرام چهره ها در دومین شب قدر+دلنوشته ها
به گزارش گلستان24،شب قدر فرصتی برای طلب بخشش و مغفرت، شبی برای مرور یک سال گذشته و دستاوردهایش است. شبی که باید دست به دامن مولا شد برای هر آنچه آمدنش خوب است و اگر پیش نیامد خیری در آن است. چهره ها در این شب عزیز دلنوشته های خود را با طرفدارانشان به اشتراک گذاشته اند.

 
محسن رضایی نوشت: داعشی‌ها از نسل ابن ملجم هستند. شمشیری که فرق علی(ع) را شکافت، فرق برادری و انسانیت وعدالت را شکافت.
ابن ملجم نیز از نسل قابیل بود که برادر خود را به‌دلیل قبولی در نزد خدای یکتا سر برید. در آنجا نیز سر برادری و انسانیت بریده شد. برای اینکه سر ها بریده نشوند و دست ها قطع نگردد، باید ارزش‌های الهی را در جامعه تقویت کنیم که قابیل‌ها و ابن ملجم‌ها وداعشی‌ها پا نگیرند. 
برادری و عدالت و مهربانی و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم وایستادگی در مقابل متجاوزین و تعاون و یاری رساندن، همه ارزش‌های الهی هستند.
 
شب قدر

 
فریبا کوثری نوشت: .......براى امشب
حرفم،حرف ساده ایست
امشب مرا یاد کن،در هر "الغوث"که میگویى
شاید به حق "یارب"گفتنت "خلصنا"یت
براى من هم مستجاب شود.........
هر آنچه از خالق مهربان میخواهید
با عشق و آرامش بخواهید..........
امشب،شبى زیباست،به بلنداى تاریخ.......
اى مهربانترین،مهربانان به حق شکوه وقدرتت
به همه بیماران امشب سلامتى هدیه بده 
به خصوص "کودکان معصوم" آمین
 
شب قدر

کامران نجف زاده نوشت: این سالها تقریبا هر کجا جنگ بود برای گزارش رفتم.روزهای زیادی در برزخ مردن و ماندن گذشت.من هفت بار عراق رفتم.بلافاصله بعد از سقوط صدام تا همین پارسال .این تصویر را هم روبروی حرم حضرت علی (ع)گرفتیم.
تابستانی گرم.خبرنگاری در جنگ در سوریه و جنگ لبنان و نبرد قذافی و ناتو در لیبی و پیشتر افغانستان و هر کجا آتشی بود بودم.تجربه کردم و هیجانش و ثبت اخبارش و خاطراتش برایم لذتی داشت.خبرنگاری در بحران را نوشتم .یاد گرفتم از صدای گلوله نترسم.یکی سالها پیش ،وقتی از آسمان گلوله می بارید به من گفت از صدای گلوله نترس!
گفتم :چرا؟
گفت : چون تو هیچ وقت صدای گلوله ای که تو را می کشد نمی شنوی.
 
شب قدر

 
 
محمدرضا عارف نوشت: مراسم شب ٢١ام ماه مبارک رمضان با سخنرانى آقاى دکتر ناصر مهدوى در مسجد حضرت امیرالمؤمنین (ع) واقع در مرزداران، به همت بنیاد امید ایرانیان و کانون فرهنگى نشان برگزار شد. این مراسم در شب ٢٣ام نیز برقرار خواهد بود.
 
شب قدر

الهام پاوه نژاد هم با انتشار عکس نوشته زیر نوشت: نهج البلاغه پنج و سی دقیقه بامدادِ بیست و یکم رمضان
 

شب قدر

امیر جعفری نوشت: وای بر آن که برده کند،و آن که بردگی خواهد!
وای بر آن که نام و خون کسی را نان و آب خود کند!شما با من چه کردید؟سوگند خوردید به فرق شکافته ی من برای رواج سکه های قلبتان!و اشک ریختید بر مظلومیت من تا ساده دلان را کیسه تهی کنید!
مجلس ضربت زدن/بهرام بیضایی

 
شب قدر

حسن شمشادی نوشت: خاک دو عالم بر سرم !
امشب عزادارم، همچون صدها میلیون نفر دیگر، برای به شهادت رسیدن مولایم و دل خونم از برخی ناجوانمردی ها . امشب، هم شیر مردان به فیض عظیم می رسد و رستگار می شود و هم عالم بشریت بی پدر می گردند، اما اینها تنها علت عزادار بودن امشبم نیست .
عزادار برخی ولنگاری های فرهنگی هستم، براستی به کجا می توان رسید که در شب شهادت مولای متقیان، و شب قدر و احیاء، مسلمانی و شیعه ای، با افتخار در صفحه ی مجازیش از ترجیح دادن گوش دادن به البوم یک خواننده از یک شبکه معلوم الحال بر دعای جوشن کبیر سخن بگوید و کارش را تبلیغ کند و اعتقادات میلیون ها نفر را به سخره بگیرد !
از همه بدتر اینکه ببینی و بدانی که این هموطن، به نوعی همکار توست و روزنامه نگار است و مطالبش هم در سراسر کشور منتشر می شود . 
امشب بیش از همیشه عزادار غربت علی هستم، همو که در کوفه غریب بود و برخی در ایران عزیز هم سعی در به غربت کشاندنش دارند، عزادارم و دلم سخت بدرد آمده است .
می دانم که بر سرم فریاد خواهند زد که مراقب باش تا آزادی های دیگران را خدشه دار نکنی و حواست به کار خودت باشد، و این دست مسائل عادی شده است برای خیلی ها و بیخیال شو! اما نمی توانم که دل پریشی خود را اینجا در خانه خودم فریاد نزنم، و از محضر مولایم امام علی علیه السلام خجالت نکشم و طلب بخشش نکنم .
برای تو هموطن ارجمندم که با غرور در کمال آزادی از خوشحالیت در این شب عزیز، سخن راندی، آرزوی سلامت و موفقیت می کنم و از خدا می خواهم که زود زود، راه درست را نشانت دهد، پیش از آنکه دیر شود، برای جبران و بازگشت و عذرخواهی از مولای متقیان و توبه به درگاه احدیت .
 
شب قدر

آشا محرابی هم عکس نوشته زیر را در صفحه اینستاگرامش منشر کرد.
 
شب قدر

نعیمه نظم دوست نوشت: بیایید امشب گریه و زاری نکنیم ،
فقط ،الهی العفو نگوییم ... بیایید از امشب الهی القول هم بگوییم ،
با خدا عهد ببندیم کسی را قضاوت نکنیم ،
آبروی انسانی را نبریم ،
پشت سر دیگران صحبت نکنیم ،
حق کسی را نخوریم ،
دنبال تجسس در زندگی دیگران نباشیم ،
ضعیفی را زیر پا له نکنیم ... بیایید مهربان باشیم ،
فقط مهربان ... بیایید به پروردگارمان قول بدهیم 
فقط کمی " انسان" باشیم ، 
فقط کمی ...
 
صفحه اینستاگرام چهره ها در دومین شب قدر+دلنوشته ها
 

لیلا بلوکات نوشت: خیلی این (فراز) رو دوست دارم، 
ای کسی که در عهد خویش وفادار است، ای کسی که در وفای خویش استوار است...
خدا جون دستامونو رها نکن 
 
صفحه اینستاگرام چهره ها در دومین شب قدر+دلنوشته ها
 
 
 

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار