از حاشیه های روز قدس در گرگان گزارش می دهد؛

راهپیمایی روز قدس در گرگان با حاشیه ها و ابتکارات جالبی همراه بود که تریبون آزاد بسیج رسانه گلستان و حضور دانش پژوهان خارجی جامعه المصطفی در این راهپیایی تنها گوشه از آن است.

ابتکار بسیج رسانه گلستان و حضور دانش‌پژوهان خارجی در راهپیمایی

به گزارش گلستان24،علی رغم گرمی هوا در تابستان گرگان و شرجی بودن از ساعات اولیه روز جمعه مردم با در دست داشتن پلاکاردهای مخصوص روز قدس به خیابان ها آمده بودند. برنامه قرار بود ساعت ۱۱ آغاز شود اما از ساعت ۱۰ صبح جمعیت در میدان شهرداری، خیابان شهدا، اطراف مصلی و چهار راه میدان حضور داشتند.

بسیج رسانه گلستان دست به ابتکار جالبی زده بود در جوار ضلع شمالی مصلی گرگان که ورودی آن هم هست چادری با عنوان تریبون آزاد برپا کرده بود. در این ابتکار هم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و سایر رسانه ها و خبرگزاری های استان هم مشارکت داشتند.

اعضای مشارکت کننده در این ابتکار، ضمن دعوت از مردم و مسئولان پیام آن ها را درباره روز قدس و همچنین جنایان ضد حقوق بشری آمریکا و اسرائیل به گوش دنیا می رساندند.

علی محمد جعفری که مسئولیت بسیج رسانه استان را بر عهده دارد در این رابطه گفت: به علت همزمانی روز قدس با هفته بازخوانی جنایات حقوق بشری آمریکا، بسیج رسانه استان گلستان تریبون آزاد را با همکاری شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان گلستان، ستاد قدس و انتفاضه و مشارکت رسانه‌های مکتوب و مجازی استان برگزار کرد.

مسئول بسیج رسانه استان گلستان تصریح کرد: این کار خلاقانه و انعکاس آن در فضای مجازی و رسانه‌ها می تواند نشان دهنده حمایت فعالان رسانه‌ای استان از ملت مظلوم و رنج کشیده فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی باشد.

 

 

جعفری تاکید کرد: با وجود حضور پرشور مردم ، دشمنان سعی دارند تا حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را کمرنگ جلوه دهند و انعکاس و پوشش مناسب اخبار و تصاویر این روز بزرگ می‌تواند نقشه‌های شوم استکبار و صهیونیزم رسانه‌ای را مضمحل کند.

در زمان حضور ما مسئولان و مردم بسیاری در پشت این تریبون حاضر شدند که می توان از میان آن ها به امیر خمری و امیر معمار باشی از فرماندهان ارتش استان اشاره کرد.

تعدادی از شهروندان هم در این مکان حاضر شدند و ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل و آمریکا فریاد انزجار خود را از این اقدامات به گوش دنیا رساندند.

در کنار ورودی مصلی هم نمادی از خانه شیطان نصب شده بود و راهپیمایان با حضور در کنار آن ضمن سردادن فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا با مشت های گره کرده، به صورت نمادین به سمت آن سنگ پرتاب می کردند.

روی این نماد شیطان طرح هایی از رژیم صهیونیستی و آمریکا نصب بود و پس از پایان مراسم راهپیمایان با آتش زدن آن خواستار نابودی رژیم کودک کش اسرائیل شدند.

 

 

دختران و بانوان بسیجی هم که چفیه بر گردن خود داشتند در صفوفی منظم دست در دست هم داده بودند و ضمن سردادن شعارهای ضد استکباری آزادی فلسطین را خواستار شدند.

در میان آن ها دانشجویان حوزه خواهران شهرستان و اعضای بسیج دانشگاهی هم حضور داشتند و با خود پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن ها شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و فلسطین پاره تن اسلام است نوشته شده بود.

 

 

حضور دانش آموزان و کودکان هم از حاشیه های جالب این راهپیمایی بود. در شرایطی که گرمی دما و شرجی بودن هوای گرگان راهیپمایان و روزه داران را عرق ریزان کرده بود و بسیاری مشغول خشک کردن سر و صورت خود بودند دانش آموزان و کودکان هم همراه همکلاسی ها و خانواده های خود در راهیپمایی روز قدس حضور داشتند و پابه پای بزرگتر فریاد انزجار از اسرائیل سر می دادند.

 

 

تعدادی از آن ها هم با خود پلاکاردهای مخصوص داشتند و گروهی شعارهای استکبار ستیز فریاد می زدند.

اما حاشیه دیگر امروز، دانش پژوهان مرکز جامعه المصطفی گرگان بودند. در این مرکز افراد مختلف از دیگر کشورها حضور می یابند و تحصیلاتی اسلامی و حوزوی آموزش می بینند. آن ها که از کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی هستند در کنار ایرانی ها به میدان آمده بودند و شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دادند.

 

 

یکی از افرادی که در راهپیمایی حاضر بود، کارشناس برنامه ریزی فرهنگی استان، محمدرضا بهرامی بود. او درباره روز قدس  گفت: روزجهانی قدس تنها به آزادی محرومان فلسطین اختصاص ندارد؛ بلکه جریانی همیشه زنده است برای احیای ارزشهای انقلابی و نیز کمک به بیداری و همگرایی ملت های مسلمان در برابر مستکبرین.

بهرامی افزود: زنده نگه داشتن این روز از ابتکارات و برکات جاویدان امام خمینی(ره) و همچنین نتیجه درایت مقام معظم رهبری است، این روز را دنیای اسلام باید گرامی بدارد.

وی ادامه داد: در این روز تمامی مسلمانان جهان با خروش تکبیرشان، باری دیگر رژیم استکبار را به وحشت می اندازند و کاخ شیشه ای صهیونیسم را در هم می شکنند.

بهرامی بیان کرد: از دیرباز رژیم های استکباری و صهیونیستی به عنوان دشمنان اصلی اسلام و مسلمین می خواستند که قدس شریف به باد فراموشی سپرده شود و تمام تلاش خودشان را برای این مسئله بکار می گرفتند؛ اما به کوری چشمشان، امروز شاهد آنیم که موج نفرت از آنها در کشورهای مختلف دنیا، توسعه پیدا کرده است.

 

 

این مسئول فرهنگی خاطر نشان کرد: امسال مسلمانان جهان در شرایطی مراسم روز قدس را برگزار می کنند که تحولات جهان اسلام بخوبی خط و مرز اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی و صهیونیستی را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: منطقه با توجه به وجود گروهک های تکفیری، شرایط حساسی را با خود به همراه دارد، و این می طلبد که ملتهای مسلمان هوشیار تر و پرشورتر از سالهای قبل به خیابان ها بیایند و برای ایجاد صلح و دوستی و عدالت پایدار، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دهند.

مشاور رسانه و روابط عمومی اداره خویش از مردم متدین و همیشه در صحنه استان که همواره حامی مظلومان در هر نقطه از جهان بوده اند، دعوت کرد تا در آخرین جمعة ماه مبارک رمضان، با حضور در راهپیمایی روز قدس بار دیگر ندای مظلومیت مردم مسلمان فلسطین را سر داده، همدوش با مظلومان منطقه، انزجار خود را از اعمال ننگین رژیم صهیونیستی و حامیان آن در منطقه و جهان به نمایش گذارند.

به رسم همه راهپیمایی های گذشته مترسک های استکبار جهانی هم در میان جمعیت حضور داشتند و در آخر برنامه توسط مردم انقلابی به آتش کشیده شدند.

منبع:مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار