معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا با اشاره به آغاز تحقیقات برای شناسایی عاملین ایجاد صفحات جعلی با نام «حاتمی‌کیا» به چهره‌های مشهور سیاسی، هنری و سینمایی هشدار داد.

هشدار پلیس به بازیگران و چهره‌های مشهور

به گزارش گلستان24: با اشاره به شکایت روز گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا از ایجاد صفحات جعلی منتسب به وی در شبکه‌های اجتماعی و در معرض خطر قرار داشتن بسیاری از هنرمندان، بازیگران و افراد مشهور اظهار کرد: امروز شاهد آن هستیم که فضای سایبری تمام ابعاد زندگی افراد جامعه را در بر گرفته و متأسفانه توسعه فضای این فضا علی‌رغم فرصت‌های بسیاری که برای توسعه جوامع و ارتباطات بشری به وجود آورده، فضایی برای رشد قارچ‌گونه جرائم و تهدیدات را نیز ایجاد کرده است و افزایش روزافزون کاربران شبکه‌های اجتماعی، این نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ادامه داد: در این میان افراد مشهور در حوزه‌های مختلف هنری، سیاسی، ورزشی و ... به‌واسطه معروفیت و شهرتشان نیز در معرض آسیب و تهدیدهای فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: متأسفانه برخی از سودجویان و شیادان با انگیزه‌های متفاوت، اقدام به ایجاد صفحات جعلی با نام این افراد مشهور کرده و از زبان آن‌ها اخبار و اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که این امر باعث سلب آسایش هنرمندان و چهره‌های مشهور و مردمی شده است.

رمضانی با اشاره به شکایت روز گذشته ابراهیم حاتمی‌کیا خاطرنشان کرد: روز گذشته نیز ابراهیم حاتمی‌کیا که خدمات ارزنده‌ای را در حوزه سینما ارائه داده است، با مراجعه به پلیس فتا خواستار شناسایی و برخورد پلیس با کسانی شد که صفحاتی جعلی را با نام وی در برخی از شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده و اطلاعات و اخباری را از قول وی منتشر کرده‌اند، این درحالی است که وی اظهار داشته هیچ صفحه رسمی در هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی ندارد و تمامی صفحاتی که با نام وی ایجاد شده‌اند جعلی‌اند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا با هشدار به چهره‌های مشهور و هنرمندان گفت: توصیه پلیس فتا به افراد مشهور و مردمی این است که حتماً برای ایجاد صفحات اجتماعی و تبادل اطلاعات با مردم، از سرویس‌های پیام‌رسان داخلی کشور استفاده کنند و صفحات رسمی خود را نیز به اطلاع مردم برسانند تا فرصت سوءاستفاده را از سودجویانی که به‌دنبال منافع دیگری با جعل عنوان آن‌ها هستند، بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی فرد یا افرادی که با جعل عنوان حاتمی‌کیا، اقدام به ایجاد صفحاتی جعلی با نام وی کرده‌اند آغاز کرده و قطعاً پس از تکمیل تحقیقات، گزارش موضوع را در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد داد.

 

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار