نقطه آغاز اختناق و سانسور؛

اگر اختناق و جزم اندیشی حاکم بود که نباید این همه تئاتر با چاشنی غلیظ اروتیسم به روی صحنه می‌رفت و کتاب‌هایی با توصیفات عریان جنسی منتشر می‌شد و فیلم‌هایی به روی پرده می‌رفت که وزیر نیز از نمایش آن‌ها ابراز پشیمانی کند.

اطلاع‌رسانی وارونه منویات فرهنگی رهبری در رسانه‌های اصلاح‌طلب +عکس
به گزارش گلستان24، روزنامه های اصلاح طلب شیوه رادیکال خود را در حقنه کردن مطالبات سیاسی – فرهنگی به مخاطبانشان،  پس از انتخابات 1392 کنار گذاشته‌ و مشی رندانه ژورنالیستی‌‌تری را پیشه کرده‌اند. حقه معروف وال استریت ژورنالی در وارونه نمایاندن داده های رسانه‌ای، ترفند تازه رسانه‌های اصلاح طلب است. به عبارت دیگر اصل داده‌ را عرضه می کنند اما با تاکید بر یک تیتر انحرافی، با بهره‌بری از استراژی لاپوشانی حقیقت، حقانیت داده‌های رسانه‌ای را به سویه دلخواه و انحرافی می‌برند.  

آخرین شیطنت رسانه های اصلاح طلب به برداشت نوع تیتر از سخنان مقام معظم رهبری باز می‌گردد. حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با هیئت دولت فرمودند:
 
«اولویّت بسیار مهمّ کشور، فرهنگ است. فرهنگ از ادبیّات و هنر تا سبک زندگی تا فرهنگ عمومی تا اخلاق تا رفتار اجتماعی، شامل همه‌ی اینها است؛ ما در این زمینه‌ها تکلیف داریم، مسئولیّت داریم؛ دستگاه‌های فرهنگی ما واقعاً مسئولیّت دارند.در این زمینه. فرض بفرمایید حالا فیلم، تئاتر، سینما، خب اگر مراقبت نباشد [چه میشود]!
 
 ولنگاری
 
 
بنده طرف‌دار جزم‌اندیشی و فشار و اختناق در این زمینه‌ها نیستم، می‌دانید، من اعتقاد راسخ دارم به آزاداندیشی؛ منتها آزاداندیشی غیر از ولنگاری است، غیر از اجازه دادن به دشمن است که از دالان آزاداندیشی و آزادعملی بخواهد ضربه بزند به [کشور]. امروز نیروهای مؤمن و جوان انقلابی‌مان، بیشترین کارهای خوب کشور را دارند انجام می‌دهند، همین دانش‌بنیان‌ها، همین کارهای گوناگون، همین فعّالیّتها، اینها بیشتر به‌وسیله‌ی جوانهای مؤمن و مانند اینها انجام می‌گیرد. حالا فرض کنیم یک تئاتری یا یک فیلمی تولید بشود که تیشه به ریشه‌ی ایمان این جوانها بزند؛ این خوب است؟ این چیزی نیست که انسان از آن احساس خطر بکند؟ دو مقوله است، مقوله‌ی آفند و پدآفند؛ ما در زمینه‌ی فرهنگ، هم در مورد آفند ضعیف عمل میکنیم، هم در مورد پدافند ضعیف عمل میکنیم؛ به نظر من بایست در این زمینه‌ها کار کرد. فرهنگ با جوهر دین، با جوهر انقلاب، اساس کارهای ما است که بایستی واقعاً به آن بپردازیم. محصولات فرهنگی، کتاب، سینما، تئاتر، شعر، مطبوعات و نیز شخصیّت‌های فرهنگی؛ فرض کنید که یک شخصیّت فرهنگی هست که همه‌ی عمر خودش را در راه انقلاب گذاشته، یک شخصیّت فرهنگی هم هست که هر وقت توانسته به انقلاب نیش زده؛ شما رفتارتان با این دو نفر چه‌جور است؟ 


شما که مسئول دولتی هستید یا مسئول فرهنگی هستید یا مسئول وزارت مثلاً ارشاد هستید یا وزارت علوم هستید یا سازمان تبلیغات اسلامی هستید ــ فقط مخصوص کارهای دولتی نیست، دیگران هم همین‌جور هستند ــ یا صداوسیما، رفتار شما و برخورد شما با این دو آدم چه‌جور است؟
 
  
 این خیلی مهم است. آن کسی که عمرش را در خدمت انقلاب و در خدمت دین بوده، آیا این [طور] است که مورد تکریم و ترجیح شما باشد، نسبت به آن کسی که در همه‌ی عمرش حالا یک قدم [هم] در راه دین و انقلاب که برنداشته، گاهی اوقات ضربه هم زده، نیش هم زده؟
 
 ولنگاری
 
 
خب، اینها مهم است، اینها نکاتی است که باید به آنها توجّه داشت. ما اگر به این نکات توجّه نکنیم و بر اثر جوّزدگی برویم سراغ مثلاً فرض کنید که فلان کسی که از بنِ دندان با انقلاب اسلامی و با حکومت اسلامی و با نظام اسلامی مخالف است، خب این خلاف یک حرکت فرهنگی عاقلانه است. بنابراین من، هم معتقدم روحیّه‌ی آزاداندیشی وجود داشته باشد، [هم] برنامه‌ریزی عادلانه باید وجود داشته باشد. نه بی‌برنامه‌گی و ولنگاری فرهنگی، نه جزم اندیشی و تحجّر و استبداد فرهنگی؛ هیچ کدام از این دو طرف قضیّه را بنده قبول ندارم. راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند اینها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند.»
 
 
ولنگاری

موضوع مهم در سخنان رهبری تاکید موکد به مسئله و حتی مفهوم ولنگاری است. یعنی سر فصل اصلی سخنان راهبردی ایشان همچنان ولنگاری است اما رهایی از قیود ولنگارانه در فضایی محقق می شود که اختناق نباشد. مرور تیتر رسانه های اصلاح طلب در برداشت و تیتر گیری از سخنان معظم له نشان می دهد که عمده رسانه های اصلاح طلب با شیطنت در پی جابجایی الویت های فرهنگی و راهبردی رهبری هستند و رسانه های اصلاح طلب در شیوه اطلاع رسانی عامه هم سعی می کنند بر مدار تحریف حرکت کنند. 

یعنی نبود اختناق ، اصالت دارد به ولنگاری ؟!

حضرت آیت الله خامنه‌ای سر فصل های مهمی را تبیین کرده‌اند اما چیدمان فضای رسانه‌های اصلاح طلب به گونه‌ای است که جای اولویت‌ها را تغییر می‌دهد و با انتخاب یک تیتر کاملا هماهنگ، فضای رسانه ای را به سویه‌ای هدایت کنند که جای اولویت ها در فرمایشات راهبردی مقام معظم رهبری تغییر کند. یعنی رسانه جهت دار با تیتری اختناق‌محور، فضای رسانه‌ای را چنان مسموم می‌کند که مطالبه رهبری برای دوری جستن از طریقت ولنگارانه مدیریتی به سویه تعامل بیشتر با فضای لبریز از اختناق روشنفکران میل کند.
 
ولنگاری 
 
 
   
 
همین فضای مسموم رسانه ای است که طی بیست سال اخیر موجب شده منویات حضرت آیت الله خامنه ای نزد مسئولان بدفهم شود.  نگاهی به تیتر پنجشبه رسانه های اصلاح طلب نشان می دهد که  درج و بازتاب سخنان رهبر انقلاب به صورت کاملا شیطنت آمیزی مطالبات راهبردی رهبری را با تغییر در نحوه انتخاب تیتر به سمت و سویی کاملا انحرافی هدایت می کنند.
 
 
 ولنگاری

اینجا یک نکته ضروری به نظر می رسد که مگر تا کنون جزم اندیشی و اختناق جاری و ساری در فضای فرهنگی بوده که حالا نباید باشد؟! اگر اختناق و جزم اندیشی حاکم بود که نباید این همه تئاتر با چاشنی غلیظ اروتیسم مثل "دوباره بنواز سام" روی صحنه می‌رفت؟! نمایشی که اشاره به روابط جنسی یک زن متاهل به صورت شفاف و مستقیم دارد.
 
اطلاع‌رسانی وارونه منویات فرهنگی رهبری در رسانه‌های اصلاح‌طلب +عکس 
 
 
یا فیلم‌های فراوانی مغایر با شعائر مذهبی و عرفی مثل پنجاه کیلو آلبالو ساخته می‌شد ! فیلمی که به اندازه سخیف است و از خطوط قرمز عبور کرده است که با مخالفت شخصیت های دینی و مذهبی مواجه و حتی خود جناب وزیر هم از دادن مجوز به آن ابراز پشیمانی کرد. 
 
 
 
ولنگاری 
 
 
اگر اختناق بود و ولنگاری نبود کتب متعددی بدون انجام ممیزی‌های رایج مثل«ساقه بامبو» و هتل آیریس منتشر نمی‌شد!  کتابهایی که  توصیفات جنسی به قدری عیان و برهنه است که می تواند مخاطب جوان و نوجوان  را با درگیری های ذهنی متعددی روبرو کند. پس در این شرایط  خبری از اختناق نیست، اگر اختناقی هم باشد باید به سایه مهیب اختناق روشنفکران و رسانه های اصلاح طلب اشاره کرد که فضای رعب انگیزی را حول مدیران فرهنگی شکل داده‌اند تا با شعار وجود اختناق در فضای فرهنگی، اختناقی را هنرمندانه به پیکره مدیریت فرهنگی تزریق کنند. در راه افزایش دامنه این اختناق از ابزارهای رسانه‌ای مختلفی بهره می‌برند. برد رسانه های اصلاح طلب پیوندی با رسانه ای فارسی زبان دارد و مدیر فرهنگی  خودرا در چنگالشان اسیر می‌بیند و هر آنچه آنان حکم می‌کنند را مصداق عینی حقیقت و حقانیت می‌پندارد.
 
ولنگاری
 
 

با وجود چنین شیطنت هایی آنچه که رهبر انقلاب بدان تاکید می‌کند برای شکستن بت ولنگاری، با مدیران محافظه‌کار و اهل مماشات فرهنگ در پیوند با رسانه هایی که زمینه اختناق را فراهم می آورند دشوار به نظر می‌رسد و موجب موجی از محقق نشدن رویاهای محال فرهنگی می شود.
 
شگرد رسانه‌های اصلاح طلب از سخنان رهبری موید این مهم است که بخشی از محور های اصلی تهاجم همین رسانه‌هایی هستند که  شیپور را از سر گشاد آن می نوازنند و بواسطه تحرکات رسانه ای رسانه های اصلاح طلب است که ماجرای ولنگاری را از دید مسئولان مفغول می‌ماند. 
 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار