محسن رائیجی:

غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه هویت نبوت است و انتقال پیام غدیر به نسل های بعدی موجب صیانت از بعثت پیامبران می شود. باید شیعیان تمام تلاش خود را برای معرفی شخصیت امیر مؤمنان (ع) داشته و مراسم تجلیل و اعیاد را با شکوه تمام برگزار کنند.

غدیر هویت نبوت است / شیعیان تمام تلاش خود را برای معرفی امیرالمومنین انجام دهند
محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در نوشته ای اختصاصی به گلستان24، درباره عید غدیر و اهمیت آن چنین نوشت:

 

« پیامبر(ص) در روز غدیر بعد از خطبه یک ساعته ای که ایراد فرمود، جمله معروف «هر که من مولای او هستم، علی مولای اوست» را سه بار تکرار کرد تا در گوش مسلمانان و تاریخ بماند , پس از آن که علی (ع) را به جانشینی خود تعیین کرد. 
غدیر تنها یک رویداد تاریخی نیست بلکه هویت نبوت است و انتقال پیام غدیر به نسل های بعدی موجب صیانت از بعثت پیامبران می شود. 
امام صادق(ع) فرمودند:' عید غدیر از عید قربان، فطر و جمعه نیز بالاتر است' با توجه به این روایت می توانیم بگوییم هیچ عیدی بالاتر از عید غدیر نیست و به درستی از آن به عنوان ' عید الله اکبر' یاد شده است.
 
شخصیت امیر مؤمنان(ع) بی همتا در جهان اسلام و دنیاست و تبیین و معرفی شخصیت ایشان باید از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. 
به قدری شخصیت امیر مؤمنان(ع) بالا و عالی است که بسیار از افراد اهل تسنن و مسیحیت عاشق و شیفته ایشان شده و به مذهب حقه تشیع می گرایند. 

برای این عید بزرگ اعمالی وارد شده که نباید از آن ها غافل شویم.
تحکیم بیعت با ولایت، پیمان اخوت و برادری، دیدار با مومنان، عرض تبریک ، اظهار سرور و شادمانی ، آراستن و پوشیدن لباس نو،احسان و انفاق، صله رحم(دید و بازدید مومنین)، رفع حاجت مومنان، برپایی مراسم دعا ، گرفتن روزه و انجام عبادت را از جمله اعمال مستحبی سفارش شده ائمه اطهار در روز عید سعید غدیر خم است. 
 
محسن رائیجی عید غدیر
 

بزرگداشت و تکریم اعیادی مانند عید غدیر باعث می شود تا افراد جامعه به اهمیت مساله ولایت پی ببرند و در حفظ آن بکوشند. 
گرامیداشت این اعیاد سبب می شود تا فراموش نکنیم که چه حوادث و اتفاقاتی در تاریخ اسلام رخ داده و اسلام چگونه شکل گرفته است. 
اگر فردی ولایت امیر مؤمنان(ع) را نپذیرید اسلام ناقصش بوده، به تدین و ایمان حقیقی نخواهد رسید، بی گمان این فرد طعم شیرین اسلام ناب محمدی ( ص ) را نخواهد چشید همان گونه که در روایت زیادی ائمه(ع) به این موضوع اشاره کرده اند. 
باید شیعیان تمام تلاش خود را برای معرفی شخصیت امیر مؤمنان (ع) داشته و مراسم تجلیل و اعیاد را با شکوه تمام برگزار کنند. 
بیان معارف اهل بیت(ع) در تمام ایام به ویژه اعیاد را بهترین خدمت شیعیان به ائمه اطهار(ع) است. 

بزرگداشت این اعیاد موجب می شود بسیاری از فرصت طلبان که معتقدند اسلام دین شادی نیست، ناکام بمانند از این رو ایجاد روحیه شادی و نشاط و توجه و انجام توصیه های بیان شده از سوی امامان و ائمه معصومین در این ایام، باعث شناخت بیشتر و بهتر از اسلام می شود. 
عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان و به ویژه شیعیان است اتفاق مهمی که در غدیر رقم خورد در حقیقت تکمیل راه نبوت و رسالت پیامبر بود و اگر این مهم توسط پیامبر انجام نمی شد رسالتش به اتمام نمی رسید و دین کامل نمی شد. 

همانگونه که حضرت علی(ع) مختص به اسلام نیست و به جهان بشریت تعلق دارد، بنابراین بحث ولایت و امامت و اساسا غدیر خم نیز تنها به شیعه تعلق ندارد بلکه شامل جهان اسلام و همه مسلمانان می شود. 

این ایام بهترین فرصت برای تبیین، تشریح و معرفی ابعاد مختلف شخصیت، زندگانی و آموزه ها و معارف امام علی(ع) برای همگان است که باید این فرصت مغتنم شمرده شود. 

حقیقت غدیر تداوم خط ولایت و امامت تا قیام قیامت و تا حضور در محفل جانان و انس با خدای رحمان است و همواره بنا بر سفارش رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود. 
 

حب اهل بیت(ع) را بویژه امیرالمؤمنین(ع) را در نسل ما قرار بده»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار