در قانون اساسی آمده است

احیای امر به معروف و نهی از منکر را با محرم آغاز کنیم و اول ازهمه به خودمان تذکر بدهیم !!تذکربدهیم و تامل، که چرا حجاب در جامعه ما در بین دختران ما، حتی پسران، کمرنگ شده است. امروز حجاب که یک مصونیت و کلید رهایی از پستی ها، پلیدی و داشتن امنیت و...است.آفت زده است .ویروس بد حجابی برخی از زنان جامعه را مسموم کرده است.

امر به معروف و نهی از منکر؛ وظیفه ای همگانی/ مسمومیت برخی از زنان جامعه،  با ویروس بد حجابی

download

500x465_1444115016371330

امروز ها امر به معروف و نهی ازمنکر کمی بی رنگ شده است.اساس پایه اسلام و پیامبران برای امر به معروف و نهی کردن از بدی، زشتی وهدایت بوده است.ازسال ۱۳۷۱ تاکنون هرساله هفته اول محرم به نام هفته احیای امربه معروف و نهی ازمنکر نامگذاری می شود.زیرا اصلی ‌ترین هدف جهاد والا و الهی امام حسین (ع) یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش گلستان 24، پس برای هرجامعه اسلامی بهترین روش اصلاح جامعه ، پایداری جامعه، بهرمندی از روش های دینی و توحیدیست.دراصل هشتم قانون اساسی نظام جمهوری ایران آمده است:"در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت.

ماهیت نهضت عاشورا احیای اسلام برای تحقق دین واصلاح بود

ماهیت نهضت عاشورا برای تحقق دین واصلاح بود. چرا که خون امام حسین(ع) و یارانش بقای اسلام را دوام بخشید و احیای اسلام و پایداری اسلام با خون امام (ع) و یارانش محقق شد.اگر قیام امام بعد از 1400سال هنوزهم پایدار و زنده است.علتش حقانیت قیام و هدفش بوده ،بنابراین قیام حسین (ع) الگوی تمام آزادمردان و شیرزنان است. آثار انقلاب بزرگ امام حسین(ع) فقط محدود به زمین کربلا و مختص به روزعاشورا نشد، بلکه اسوه و الگویی برای تمام حرکت‌های حق‌طلبانه در تمام قرنها، برای تمام نسل‌هاس، نهضت مردم انقلابی و مسلمان ایران نیز در شرایطی آغاز شد.که زمینه‌های تزلزل در ساختار نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم بود.

images (1)

امروزها دشمن درخانه هایمان کمین کرده

امروزها بعضی وقت ها در جامعه اسلامی بسیاری از معروف ها و منکرها اصالت خود را از دست داده اند.امروزها برخی موارد ، در کنار هم هستیم انگار نیستیم ، همراه هستیم اما نه همراه واقعی ،بعضی وقتا ! بقدری دلشغولی داریم، یادمان می رود، که اساس دینمان، دعوت پیامبرمان، شهادت ائمه فقط و...برای این بوده ، که اسلام زنده بماند..8سال دفاع مقدس بخاطر زنده ماندن معروف ها وارزشهای اسلامی بود، براستی چه شده است. که امروزها دشمن درخانه هایمان کمین کرده.، تلویزیون ما جایش را به ماهواره و دجال واره داده است. البته گفتم برخی و بعضی ها!!

افضل الاسال؛ فریضه امر به معروف و نهی از منکر

هرچند امربه معروف و نهی ازمنکربه عنوان هفتمین و هشتمین فرع از فروع دین مطرح شده است، اما وقتی به روایات مراجعه می‌کنیم،از وسعت روایت‌های اهل بیت، متعجب می شوی، گویی امر به معروف و نهی ازمنکر نسبت به واجبات دیگر، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

پیامبرصلی الله علیه وآله :

مَن أمَرَ بِمَعروفٍ أو نَهی عَن مُنکَرٍ أودَلَّ عَلی خَیرٍ أو أشارَ بِهِ فَهُوَ شَریکٌ و مَن أمَرَ بِسوءٍ أودَلَّ عَلَیهِ أو أشارَ بِهِ فَهُوَ شَریکٌ

هر کسی که به کاری نیک امر کند یا از کاری زشت باز دارد ، یا به کاری خیر راهنمایی کند یا حتّی به آن اشاره کند ، [در ثواب آن عمل] شریک است . هر کس به بدی امر کند یا به آن دلالت یا اشاره کند ، او نیز [در گناه عمل ]شریک است.

000103

مسمومیت برخی از زنان جامعه،  با ویروس بد حجابی

احیای امر به معروف و نهی از منکر را با محرم آغاز کنیم و اول از همه  به خودمان تذکر بدهیم !!تذکر بدهیم و تامل ، که چرا حجاب در جامعه ما در بین دختران ما ، حتی پسران، کمرنگ شده است. امروز حجاب که یک مصونیت و کلید رهایی از پستی ها، پلیدی  و داشتن امنیت و...است.آفت زده است .ویروس بد حجابی برخی از زنان جامعه را مسموم کرده ،ضعف نهاد های فرهنگی و تهاجم ماهواره ای ثمره اش کمرنگی امر به معروف و نهی از منکر است.تا جایی که خلاف ارزش های اسلامی عمل می کنند و نامش را آزادی می گذارند.این آزادی عند بی فرهنگی ست .که با رفتارت مزاحم آزادی دیگران شوی و .... امروز ها جامعه نیاز به سنگری قوی دارد. با سنگر امر به معروف ونهی از منکر جامعه را آزاد سازیم!!

رقیه بشارت نیا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار