هر انقلابی بعد از شکل گیری نیاز به حراست و تلاش مداوم برای حفظ و نگهداری دارد. کوفه شهری بود که زمانی حضرت علی(ع) در آن حکومت می کرد.

بصیرت عامل عاقبت به خیری

به گزارش گلستان 24، هر انقلابی بعد از شکل گیری نیاز به حراست و تلاش مداوم برای حفظ و نگهداری دارد. کوفه شهری بود که زمانی حضرت علی(ع) در آن حکومت می کرد. جماعه ای بود که در راسش اشخاصی مثل پیغمبر اسلام(ص) و علی بن اب طالب(ع) بودند. اما سرانجام بعد از گذشت چند دهه تبدیل شد به شهری که سر فرزندان پیامبر و امام علی را بر نیزه کردند و زنان و دختران خاندانش را به اسارت بردند.

جبهه ی دشمن با آنهمه تجهیزات و نفراتش خیلی زود بعد از قیام کربلا شکست خورد. آسیب پذیری جبهه بنی امیه بسیار زیاد شده بود همچنان که از اسیران در کوفه چندین بار آسیب دید. قیام کربلا به ما نشان داد که جبهه دشمن می تواند بسیار آسیب پذیر باشد.

حال این جبهه و این شهر را در نظر بگیرید که روزگاری محل حکومت امام علی(ع) بوده است. یعنی مردمی که در چنین شرایطی زندگی کردند و پیامبر(ص) و امام علی(ع) و فرزندانش را به چشم دیدند و از نزدیک با عدالت اینها آشنا بودند یک روزی کارشان به جایی می رسد که بیعت با یزید را بر بیعت با امام حسین(ع) ترجیح می دهند.

چه می شود که مردم در شهر کوفه در چنین مدت کوتاهی به ذلت و خواری تن می دهند و امام زمان خویش را تنها می گذارند. یکی از مهم ترین عواملش بی بصیرتی مردم آن زمان است. بی بصیرتی مانند ویروسی در میان جامعه همه گیر شده بود.

تنها ترس از بیت امام حسین(ع) نبود، بلکه ترجیح دنیا بر آخرت بود که مردم را از همراهی و حمایت امام زمان خودشان منصرف کرد. نداشتن بصیرت و نشناختن دشمن اینگونه جامعه ای را به نابودی می رساند.

عاشورای 61 هجری درس های بزرگی برای جامعه امروز دارد. قیام مردم ایران منجر به پیروزی انقلاب شد و حکومت اسلامی مورد خواست مردم در کشور برقرار شد. حکومتی که سالها جنگیدیم و خون دادیم تا آن را بدست آوردیم

داستان کربلا نشان می دهد که جامعه ای که راسش ائمه(ع) بودند چطور بی بصیرتی مردمانش تبدیل به قتلگاه فرزندان فاطمه(س) شد، پس ملت ایران هم باید خیلی مراقب حیله ها و مکرهای دشمن زمان خود باشند و با هوشیاری و آگاهی جبهه خودی را از غیر تشخیص دهند.

گاهی تمام مشکل مردم یک جامعه این است که دشمن را نشناخته و دم به تله اش می دهند. شمر زمانه را نمی شناسند و در جبهه اش صف آرایی می کنند و بر شمر لعنت می فرستند. بصیرت اینجا به درد می خورد که مردم بتوانند انقلاب را حفظ کنند.

خیلی ها در جهالت و نادانی از عرش به فرش می آیند و ندانسته در ردیف دشمن قرار می گیرند و عاقبت به خیر نمی شوند. باید خیلی مواظب بود. امروز دشمن  برای کشور ما و برای جوانان ما روز به روز نقشه های گوناگونی طراحی می کند تا بتواند آنها را بلرزاند. دشمن روز به روز خود را قوی تر می کند، پس ما هم باید خودمان را قوی کنیم و نمره بصیرت مان را بالا ببریم.

امام خامنه ای : بی بصیرت ها فریب می خورند. بی بصیرت ها در جبهه باطل قرار می گیرند؛ بدون اینکه خود بدانند...  امروز، بحمدالله خدای متعال، قداست و معنویّت این انقلاب را حفظ کرده است. جوانانْ پاک و طاهرند؛ اما بدانید زیور و عیش و شیرینی دنیا، چیز خطرناکی است و دلهای سخت را میلرزاند، انسانهای قوی را میلغزاند. باید در مقابل این وسوسه‌ها، ایستادگی کرد. جهاد اکبری که فرمودند، همین است. شما که جهاد اصغرتان را خوب انجام دادید و امروز به این مرحله رسیده‌اید، باید بتوانید جهاد اکبر را نیز خوب انجام دهید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار