محسن رائیجی در واکنش به اقدام شهرداری گرگان؛

هنوز ماه محرم نگذشته است که شهرداری به نصب ریسه و چراغانی کردن میادین اقدام کرده است حال مردم وهیئتی ها، از مسئولین امر خواستار برخورد جدی با عوامل برچیدن پرچم های مقدس و یا مسئولینی هستند که احتمالا دستور چنین کاری را صادر کرده اند.

ریسه بندی و چراغانی میادین گرگان، مخالفت آشکار با اسلام است / مردم منتظر برخورد جدی هستند

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، در واکنش به چراغانی کردن شهرستان گرگان در ایام محرم، در نامه اختصاصی به گلستان24 نوشت:

 

« اگرچه در کارنامه حیات جمعی انسان، حماسه‌های بسیار ثبت شده است، اما هیچ‌یک به پای صلابت، عالمگیری، معناپروری، الهیّت و جاودانگیِ حماسه حسینی نمی‌رسد و چنین است که آن عزیز خدا، مصباح هدایت و سفینه نجات انسان است و پاسداشت شکوه محرّم، حرمت نهادن به هر فضیلتی است که خداوند آفرید و انسان آن را در خود پرورید.
 
 عاشورای حسین (ع)، برای انسان و جهان، سراسر مشق است و سرمشق. او آموزگار عزت، میدان دارِ مبارزه با تباهی و فساد، علمدار ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی، احیاگر روح شهادت‌طلبی و ذلت‌ناپذیری و حقگرایی و مقاومت دینی و زداینده غبار تحریف و بدعت از چهره دین است.
حسین (ع)، از یک‌سو آیتی روشن از مهربانی و لطف و مردمداری و «یطعمونَ الطَّعامَ علی حبُّه مسکینا و یتیما و اسیرا» بود و از سوی دیگر در میدان مبارزه با طاغوت و نفی انحـراف و حق‌کشی و دین‌سازی‌هایِ باطل، جان گرامی‌اش را به مسلخ اعتقاد برد.
 
در ایام محرم به همت اهالی و مردم شهید پرور گرگان، با پرپایی ایستگاه های صلواتی، نصب کتیبه های عزاداری و پرچم های اباعبدالله الحسین (ع) مراسم عزاداری و سوگواری با رونق هرچه بیشتر برگزار شد؛ اما مردم، دانشجویان و اهالی این شهر اقدامی درخور شأن و توجه از سوی مسئولان شهرداری شهر گرگان ندیدند. با وجود تمام این کاستی ها و کم کاری مسئولین، مردم باغیرت گرگان، با برپایی هیات های عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به وسیله نصب پرچم ها و کتیبه ها بر سر در خانه ها و سیاهپوش کردن کوچه ها و برپایی ایستگاه های صلواتی ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) ابراز کردند.
 
اما هنوز ماه محرم نگذشته است که شهرداری به نصب ریسه و چراغانی کردن میادین اقدام کرده است حال مردم وهیئتی ها، از مسئولین امر خواستار برخورد جدی با عوامل برچیدن پرچم های مقدس و یا مسئولینی هستند که احتمالا دستور چنین کاری را صادر کرده اند، که ان شاءالله دیگر چنین گستاخی و اهانتی در هیچ کجای شهر به پرچم های ابا عبدالله(ع) نشود.
 
چنین اعمالی که توسط شهرداری گرگان صورت می پذیرد چیزی جز مخالفت با اسلام و فرهنگ عاشورا را به ذهن آدمی متصور نمی کند. در عجب هستم که نگاه مردم و مسئولین نظارتی در ارزیابی عملکرد فقط به مسایل عمرانی شهر توجه می کنند ولی فرهنگ که به قول فرمایش حضرت آقا مانند اکسیژن است برای نفس کشیدن در ارزیابی ها دیده نمی شود.
 
 
 محسن رائیجی شهرداری گرگان 2
 
 
باید توجه کنیم که حضرت امام(ره) صرفا به ده روز اول محرم اشاره نکرده و می فرماید "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".
 
 علامه لبنانی اظهار داشت: از علامه می پرسند که این سیاه پوشی ها بر عزای پس پیامبر(ص) چه لزومی دارد؟.. ایشان در پاسخ می گوید: کان الاسلام نبوی الحدوث و الحسینی البقاء.

 خاطره ای از آیت الله احمدی آشتیانی: قبل از انقلاب آیت الله احمدی از فراگیر شدن نماد داس و چکش (نماد کمونیست ها) در شهر ابراز نگرانی کرده بود؛ یک شب در خواب به محضر پیامبر اکرم(ص) می رسد، حضرت خطاب به آیت الله احمدی می فرماید نگران نباش دو روز دیگر نشان اسلام فراگیر خواهد شد. وی بعد از خواب متوجه شد که در آستانه ی محرم قرار گرفته و پرچم سیاه حسینی در شهر فراگیر شده است؛ ایشان از آن روز به بعد فهمید که محرم و صفر و نماد عزای حسینی باید در اولویت اسلام قرار بگیرد. »

ارسال نظر

  • جعفر فخیمی
    0

    سلام آقای رایجی سلام یادش بخیر پارسال نجف هتل لیون

آخرین اخبار