گلستان24 گزارش می دهد؛

با حضور پژوهشگران و اساتید برتر کشور در امر آموزش زبان انگلیسی، نخستین کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی در علی آباد کتول برگزار گردید.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی در علی اباد کتول

به گزارش گلستان24، با حضور پژوهشگران و اساتید برتر کشور در امر آموزش زبان انگلیسی، نخستین کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی در علی آباد کتول برگزار گردید.

نخستین کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی با حضور اساتید برجسته زبان انگلیسی کشور، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه آزاد شهرستان علی آباد کتول، تنی چند از مسئولین شهرستانی و استانی و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته زبان انگلیسی در محل تالار اجتماعات علامه محمد تقی جعفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار گردید.

 

 وحید حاج سعیدی4

 

در ابتدای مراسم دکتر روح الله سمیعی دبیر نخستین کنفرانس زبان و مطالعات آموزشی، ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و حضار، برگزاری همایش های ملی را از افتخارات علمی دانشگاه آزاد شهرستان علی آباد کتول برشمرد و گفت: برگزاری همایش های علمی متعدد در این واحد نشان از پویایی اساتید و دانشجویان این واحد دارد که امید است با استعانت از خداوند متعال و تلاش اساتید برجسته ای که در این واحد مشغول به تدریس هستند بتوانیم در جهت رشد علمی دانشجویان و به تبع آن توسعه و پیشرفت شهرستان و استان گام های بلندی برداریم. در ادامه دکتر سید حسن سید رضایی دبیر علمی کنفرانس هدف از برگزاری این کنفرانس را فرصتی برای گریز از فضای مجازی و دیدار چهره به چهره با اساتید بزرگ زبان کشور عنوان کرد و گفت: امروز فضای مجازی موانع و محدودیت های فراوانی را برای ارتباطات حضوری و کلامی بین اساتید و دانشجویان ایجاد کرده است که برگزاری همایش هایی از این دست می تواند منجر به ایجاد بستر های مناسب برای خلق تئوری ها و  ایده های نوین، رشد و شکوفایی استعداد های بالقوه، آشنایی با اساتید برجسته کشور و زمینه برای پیشرفت علوم به ویژه فعالیت ها و ارتباطات بین رشته ای شود. ایشان در ادامه تنوع در کمیته علمی این همایش را از نکات بارز این همایش ذکر کرد و گفت: دریافت نزدیک به 300 مقاله از دانشگاه های معتبر سراسر کشور نشان از غنای علمی این همایش دارد.

در ادامه دکتر بهزاد قنسولی، استاد تمام دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر فرید قائمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و دکتر مینو عالمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب،  به ارائه سخنرانی تخصصی در حوزه آموزش زبان انگلیسی پرداختند. ارائه مقالات برگزیده به صورت سخنرانی و برگزاری کارگاه های تخصصی APA  و EndNote از دیگر برنامه های این کنفرانس بود که در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی برگزار گردید.

دکتر فرید قائمی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرج در خصوص برگزاری همایش های علمی به خبرنگار ما گفت:  برگزاری همایش یک فرآیند دو وجهی است که از یک سو باعث ایجاد انگیزه و روحیه در دانشجویان مقاطع مختلف می شود و از سوی دیگر باعث خلق ایده های جدید در شناخت جهت و مسیر علمی در آینده تحصیلی و شغلی آنها می شود. ایشان همچنین در خصوص فرایند آموزش زبان انگلیسی در مدارس گفت: هر چند تلاش هایی در خصوص بهبود کیفیت آموزش در مدارس صورت گرفته است ولی باید بپذیریم این اقدامات کافی نیست و در حال حاضر آموزش زبان در مدارس با وضعیت مطلوب فرسنگ ها فاصله دارد.

 

 وحید حاج سعیدی2

 

دکتر قاسم بارانی عضو هیات علمی دانشگاه و دبیر اجرایی همایش نیز در حاشیه این مراسم به اهداف این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در اسفند ماه سال 1394 به همت جناب آقای دکتر لادن رئیس محترم دانشگاه و سایر اساتید محترم دانشگاه فعالیت دبیرخانه نخستین کنفرانس ملی زبان و مطالعات آموزشی آغاز گردید و بعد از گذشت چند ماه و سیر مراحل مختلف یک همایش از طراحی پوستر، اعلام فراخوان، تعیین اعضای کمیته های علمی و داوری کنفرانس، دریافت و داوری مقالات، امروز به حول قوه قوه الهی در حال برگزاری اختتامیه این همایش هستیم. وی در ادامه افزود:  نزدیک به 300 مقاله از دانشگاه های معتبر کشور نظیر دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد تهران، دانشگاه گیلان، دانشگاه مازندران و سایر دانشگاه های دولتی، آزاد ، پیام نور و غیر انتفاعی به دبیرخانه این همایش واصل شد که پس از بررسی های دقیق توسط اعضای محترم کمیته داوری که از چندین دانشگاه معتبر انتخاب شده بودند، 40 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند که نفرات برگزیده مقالات خود را ارائه خواهند داد. از نکات بارز این همایش ارسال مقاله توسط دانشجویان و اساتید برجسته بود که نشان از توجه ویژه جوانان و افراد با تجربه به پژوهش و دانش اندوزی دارد. ایشان در خصوص عدم استقبال سایر نهاد ها و موسسات آموزشی از چنین همایش هایی گفتند: دعوت نامه رسمی و شفاهی برای مدیران کل این نهاد ها ارسال شده است و انتظار می رفت دست کم مسئولان محترم آموزش و پرورش، نسبت به اطلاع رسانی شایسته به دبیران زبان اقدام می کردندکه متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

فرزانه شکی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی و عضو هیات اجرایی کنفرانس، نیز در خصوص نقش برگزاری همایش های تخصصی در بهبود کیفیت آموزش زبان انگلیسی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: بدون تردید آشنایی با شیوه های نوین آموزش زبان انگلیسی نیازمند تحقیق، مطالعه و تعامل با محققان و پژوهشگران سایر دانشگاه ها می باشد. کنفرانس های تخصصی این موقعیت را برای دانشجویان فراهم می کند تا از تجارب اساتید بزرگ و دانشجویان علاقه مند به امور پژوهشی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. به علاوه شرکت در این کنفرانس ها مزایای جانبی دیگری نیز دارد که از جمله به موارد زیر اشاره کرد: فراهم آوردن بستر مناسب جهت آشنایی با ایده ها و یافته های آموزشی دانشجویان و اساتید سراسر کشور ، ایجاد بستر مناسب برای تعامل دانشجویان دانشگاه های مختلف با یکدیگر، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و شرکت کنندگان در کنفرانس از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی،  ایجاد پویایی و انگیزه مشارکت در فعالیت های علمی دانشجویی،  ایجاد اوقاتی لذت بخش برای مدعوین و شرکت کنندگان در سمینار، از طریق برگزاری بازدیدهای جنبی و اردویی

 

 وحید حاج سعیدی3

 

اسماعیل رحیمی از دانشجویان پرتلاش رشته زبان انگلیسی واحد دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد نیز به خبرنگار ما گفت: بدون شک توجه به ساختار و رویکرد تعامل بین رشته ای در توسعه آموزشی پایدار نقشی اساسی دارد که برگزاری چنین همایش هایی می تواند در پیشبرد این هدف آموزشی موثر باشد. وی همچنین ایجاد انگیزه در دانشجویان و رقابت برای رسیدن به مراتب بالاتر را از مزایای برگزاری چنین همایش هایی عنوان کرد. در پایان این کنفرانس مقالات آقایان دکتر مجید الهی ، دکتر حسن خاجوی و سرکار خانم دکتر پریسا طهان به عنوان مقالات برتر شناخته شدند و از نفرات برگزیده با اهدای لوح سپاس و جوایز تقدیر به عمل آمد.

گزارش: وحید حاج سعیدی

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار