مرتضی ندامی، در مصاحبه با گلستان24؛

معاونت فرهنگی آموزش و پرورش باید تلاش بیشتری بکنند. در صورتی که متاسفانه کار فرهنگی را بسیار سطحی و ساده می نگرند.برای اجرای یک کنسرت فلان قدر خرج می کنند اما حاضر نیستند برای یک مسجد که پایگاه فرهنگی یک روستا است چند جلد قرآن نمی دهند.

معاونت فرهنگی آموزش و پرورش تلاش بیشتری برای فرهنگ استان انجام دهند/ مردم خودشان به فکر مبارزه با فساد در فضای مجازی افتاده اند

شیخ مرتضی ندامی، طلبه حوزه سفیران هدایت، و فعال فرهنگی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بیان این که یکی از کارهایی که در فضای مجازی می توان انجام داد، مقابله به مثل و مبارزه با فساد در فضای مجازی است، عنوان کرد: اگر این کار صورت نگیرد، دشمن با هیجانات کاذبی که در این فضا ایجاد می کند، ورود کرده و فرزندان و جوانان ما را گمراه می کند.

وی ادامه داد: الحمدالله گروه های مذهبی و سرگرم کننده زیادی ایجاد شده است که توانسته تعداد زیادی از جوانان را به خود جلب کند. این گروه ها به صورت خودجوش حرکت خود را آغاز کرده اند و اگر سامان دهی شوند و بتوانند به شبهات پاسخ دهند، خیلی از مشکلات در فضای مجازی حل خواهد شد.

ندامی گفت: جوانان ما نا آگاهانه وارد دام برخی از گروه های فضای مجازی می شوند. برای مقابله با آن ها گروه های خودجوش مردمی باید جذابیت های زیادی داشته باشند تا بتوانند جوانان را به خود جذب کنند و این تلاش ، همت و کار جمعی را می طلبد. تعداد این گروه ها بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند.

وی مهمترین علت تشکیل چنین گروه هایی برای مبارزه با فساد در فضای مجازی با دست مردم را، بیداری اجتماعی آنان دانست و افزود: مردم آثار مخرب و تاثیرات منفی گروه های فاسد فضاهای مجازی و از هم پاشیدن خانواده ها به دست این گروه ها را دیده اند. در هر خانواده به صورت میانگین، دو نفر به این شبکه های اجتماعی معتاد هستند و تشکیل چنین گروه هایی توسط مردم حس می شود.

 

مرتضی ندامی فضای مجازی

 

فعال فرهنگی حوزه سفیران هدایت ادامه داد: رواج شبکه های اجتماعی در خانواده ها بسیار زیاد شده است و افرادی که کمی زمینه داشته باشند به راحتی به سمت شبکه های فساد در فضای مجازی کشیده شده و بنیان خانواده را متزلزل می کنند. باید از ریشه روی این موضوع کار کرد. کارهای فرهنگی در صدا و سیما باید خیلی بیشتر افزایش پیدا کند. معاونت فرهنگی آموزش و پرورش و ستاد اقامه نماز باید تلاش بیشتری بکنند. در صورتی که متاسفانه کار فرهنگی را بسیار سطحی و ساده می نگرند.

ندامی عنوان کرد: مردم این کم کاری های فرهنگی را می بینند و تصمیم می گریند خودشان برای بهبود شرایط تلاش کنند. بنابراین چنین جبهه های فرهنگی مردمی بوجود آمده است. اگر در بسته های فرهنگی این جبهه ها سه موضوع مهم میل ، ظرفیت و نیاز مخاطب مد نظر قرار بگیرد، اثر خوبی در جامعه خواهد داشت و این باید مستمر باشد.

مرتضی ندامی با گلایه از مسئولین فرهنگی کشور و استان افزود: برای افتتاح فلان زیر گذر، فلان خواننده را می آورند و چندین میلیون تومان به وی می دهند، برای اجرای یک کنسرت فلان قدر خرج می کنند اما حاضر نیستند برای یک مسجد که پایگاه فرهنگی یک روستا است چند جلد قرآن نمی دهند. آن ها باید روزی باید جواب دهند. حضرت آقا می فرمایند اولویت امروز ما کار فرهنگی است. اگر کار فرهنگی داشته باشیم جامعه ما خود به خود رشد خواهد کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار