«باقر امینی» رزمنده گالیکشی دوران دفاع مقدس روز گذشته به همرزمان شهیدش پیوست.

باقر امینی؛ رزمنده گالیکشی به همرزمان شهیدش پیوست + تصاویر

به گزارش گلستان24، نیلکوه خرداد سال 92 مصاحبه ای با این مرحوم داشت که به مناسبت درگذشتش تصمیم به بازنشر این گفتگوی کوتاه گرفتیم:

باقر امینی شهروند گالیکشی یکی از حاضرین در عملیات آزادسازی خرمشهر.

لطفا از عملیات بیت المقدس برای خوانندگان ما بگویید؟

پس از عملیات فتح المبین به گالیکش مراجعه کرده و با 85 نفر از نیروهای بسیجی مردمی گالیکش مجددا به جبهه اهواز عزیمت کردیم.

بعد از حضور در اهواز به آبادان رفتیم و تحویل سپاه آبادان شدیم، تعدادی از افراد مسن در آبادان برای نگهداری از مرزهای آبی نگه داشته شدند من به اتفاق حدود 55 نفر از جوانان گالیکشی به خط مقدم جبهه اعزام شدیم.

شب اول که عملیات بیت المقدس شروع شد. بسیجی غلامرضا تشکری اعزامی از گالیکش که نوجوان بود اجازه حضور در خط مقدم جبهه را نیافت، بعد از خروج ما از پادگان از روی دیوار کمیته انقلاب اسلامی آبادان فرار و در بین راه به ما پیوست.

در بین راه با دست انداز خودرو غلامرضا چون اسلحه خود را به پیشانیش تکیه داده بود باعث شکستن پیشانیش شد، به او آب دادند تا خون ها را از پیشانی خود پاک کند که گفت فردا شب شهید خواهم شد و تمام بدم خونی می شود.

شب دوم عملیات 2 تانک دشمن به سمت ما آمدند اولین می خواست تسلیم شود، تانک دومی به دنبال آن بود که تانک اول را برگرداند، چون موفق به این کار نشد در حال برگشت گلوله ای به سمت ما شلیک کرد که یک نفر عراقی و 8 نفر ایرانی که یکی از آنها غلامرضای نوجوان بود به شهادت رسیدند.

غلامرضا را به اهواز آوردند چون پلاک نداشت ما جسد او را شناسایی و به اتفاق 2 مجروح نوروزعلی تولی و .... به گالیکش برگرداندیم.

از 350 نیرویی که به همراه ما در شب اول عملیات بیت المقدس حضور داشتند فقط به تعداد یک مینی بوس سالم برگشتند و بقیه شهد و مجروح شدند.

چند مرحله به جبهه اعزام شدید؟

با توجه به دستور امام راحل زمانی که پادگانها خالی بود اولین نفری بودم که به کرمانشاه رفته و معرفی کردم برای خدمت.

2 ماه بدون حقوق خدمت کردم، بعد به صورت پیمانی با ماهی 35 هزار ریال استخدام شدم یک سال آنجا بودم بعد استعفا داده و بیرون آمدم.

بعد از آن عضو بسیج شدم و تا عملیات کربلای 5 در جبهه ها حضور داشتم، در جبهه ها هم آرپی جی زن بودم و هم آموزش می دادم.

در حل حاضر مشغول چه کاری هستید؟

در حال حاضر بصورت قرارداری در شهرداری گالیکش مشغول کار هستم.

 با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم به عنوان یک جانباز و رزمنده چه پیامی برای مردم دارید؟

از مردم می خواهم با لبیک به ندای رهبر انقلاب و حضور حداکثری سرنوشت خود را انتخاب کنند، و به حرفهای دشمنان داخلی و خارجی گوش ندهند.

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

nilkooh1935 1

shghjshg 1

انتهای پیام/

منبع: نیلکوه

ارسال نظر

آخرین اخبار