رئیس سازمان حج:هیچ ویزا و گذرنامه‌ای در مرزها صادر نمی‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره با تردد بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای استان‌های خوزستان و ایلام گفت: امکان صدور ویزا و گذرنامه در مرز وجود ندارد و زائران بدون این مدارک به هیچ عنوان به مرزها نیایند.

بیش از ۱.۴ میلیون زائر تاکنون از مرزها عازم کربلا شدند

به گزارش گلستان24، سعید اوحدی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مرز چذابه اظهار داشت: تا این لحظه آخرین آماری که از خروج زائران داریم به همت همه دستگاه ها با هماهنگی بسیار خوبی که زائران داشتند از یک میلیون و 400 هزار نفر از مرزهای کشور تردد کردند.

عازم کربلا

وی افزود: در ادامه این حماسه حسینی پیش‌بینی می‌شود جمعیت خروجی زائران به مرز 2 ملیون نفر نیز برسد و به زائران عزیز توصیه می‌کنیم به اطلاع‌رسانی رادیو اربعین رسانه ملی توجه داشته باشند و پیامک‌های سامانه سماح را ببینند و لحاظ کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خواهش‌مان این است ک این خدمت عظیمی که از دستگاه‌های مختلف و موکب‌داران و استانداری خوزستان و ایلام داریم در حال انجام است مردم نیز هماهنگی لازم را داشته باشند و بدون ویزا و گذرنامه به مرز مراجعه نکنند.

وی تاکید کرد: سامانه سماح تا 27 آبان ماه باز است و برای صدور ویزا هیچ مشکلی نداریم و تاکید می‌کنیم بیش از پیش به مردم و دولت عراق احترام بگذاریم آنها دارند از زائران ما پذیرایی می‌کنند و شاهد ثبت یک حماسه بی‌نظیر و باشکوه در اربعین سال 95 باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در پایانه‌ها امکان دارد ویزا صادر شود گفت: باز هم تاکید می‌کنیم به هیچ وجه امکان صدور ویزا و یا گذرنامه در پایانه‌ها وجود ندارد و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در شهرهای کشور بیش از 80 هزار گذرنامه صادر می‌کند که یک رکورد در تاریخ کشور است.

معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده هیچ دلیلی برای حضور زائران بدون گذرنامه و ویزا در مرزهای کشور وجود ندارد و تقاضای ما این است که با رعایت قانون زائر خوب اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار