قریبی دلهای غریب در این شب اتفاق می افتد

هزاران سال بیشتر از عمر کره زمین می گذرد و این شب هر باره تکرار می شود. شب یلداست که متوجه می گردی آینده بار دیگر در حال شروع شدن است. آینده ای که از کوله بار گذشته رها می شود. شب یلدا را بسیار پربرکت می دانند زیرا دراین شب زیبایی، شور و انسانیت در قالب یک فرهنگ در پای کرسی مادر بزرگ روایت می شود و یلدای دیگر را برای سال بعد رقم می زند. اینک فصل سوز و سرما درراه است.

یلدا شب عیش نیست!!!یلدا شب پرورش معرفت انسان

SMS-amazing-ir-17

هزاران سال بیشتر از عمر کره زمین می گذرد و این شب هر باره تکرار می شود. شب یلداست که متوجه می گردی آینده بار دیگر در حال شروع شدن است. آینده ای که از کوله بار گذشته رها می شود.

به گزارش گلستان 24،شب یلدا را بسیار پربرکت می دانند زیرا دراین شب زیبایی، شور و انسانیت در قالب یک فرهنگ در پای کرسی مادر بزرگ روایت می شود و یلدای دیگر را برای سال بعد رقم می زند. اینک فصل سوز و سرما درراه است.

نجوای مهتاب با ستاره ها

اما دلهای آدم های پای کرسی گرم است. همه در شب یلدا به شوق دیدار روشنی، امیدوارانه تاریکی و سردی این شب را به نوروز می رسانند و ایمان دارند که در پس هر تاریکی روشنی خواهد آمد. تلاش برای رسیدن به قله های ترقی از شب های تاریک و سرد آغاز می شود. سعادت در گرو تلاش است. شرایط سخت انسان ساز است و انسان پرور.همنشینی دراین شب دلهای غریب را قریب می سازد تا دیگر از غربت چیزی بر دفتر تاریخ نماند زیرا که پایانش روشنی است. در این شب مهتاب با ستاره های نجوا دارند و شب، نورانیت را از مهتاب می گیرد.

دراین شب مهتاب به همراه ستارگان تاریکی شب را سپری می کنند زیرا که خورشید در راه است وچراغ هدایت شب در دستان مهتاب جاری شده است. خودت را از مهتاب دور نکن که در دیو پلیدی و تاریکی گرفتار خواهی آمد. چتر مهتاب و نورش در راهنمایی مسیر انسانیت تداوم راه خورشید است راهت را در دل مهتاب ولایت و نورش ادامه بده که تاریکی سرانجام به پایان خواهد رسید و خورشید مهدویت پرتو افشانی خواهد کرد.

یلدا شب عیش نیست!!!یلدا شب پرورش معرفت انسان

شب یلدا می تواند یکی از شب هایی باشد که انسان و روح او را به جهت ارتباط خانوادگی و گرم کردن فضای زندگی به آرامش می رساند. شب یلدا شب عیش نیست شبی است که معرفت انسان را پرورش می دهد. روایات زیادی داریم که می فرمایند معیار ارزشی انسان در ادب و معرفت اوست، در وفاداری و پایبندی به خانواده است.ولیکن آنها که در نگهداری خانواده و بزرگ ترها و احترام به آنها کوتاهی می کنند خود از ادب الهی دور می گردند. اگر کسی به ادب رفتاری پایبند باشد، به ادب الهی مودب می گردد و به رستگاری خواهد رسید.

انگار انسان در این شب هم یکجور رابطه خاصی با خدا پیدا می کند. از این جهت که یک صله رحم به جا می آورد و در کنار همه اعضای خانواده است. در این شب بلند می تواند فرصتی پیدا کند تا با خدا صمیمانه تر از شب های دیگر باشد.

اما این شب با تمام طولانی شدنش و افزون تاریکی بر روشنایی روز یک پیام دیگر هم دارد. شب نشینی در کنار اقوام بسیار پسندیده است اما چه بسیار از آدم هایی که دراین شب توانایی خوردن یک شام گرم را ندارند. در شب یلدا به یاد انسانیت و انسان دوستی با دستگیری از این آدم ها تنور دلشان را روشن سازیم تا سرمای شب یلدا و تاریکی آن نتواند در صیقلی شدن قلب هایمان تاثیرگذار باشد.

در شب یلدا به یاد نیازمندان  فامیل باشیم

زیرا که یلدا خود یلدای مهربانی و شکوه انسانیت است که در این شب جلوه گری می کند. می شود یلدا را بر کام همه شیرین کرد اگر و تنها اگر به یاد نیازمندان فامیل باشیم و یلدای آنان را با دستگیریمان روشن و منور کنیم. دست آنان را در خانه مهربانی دلهایمان و در سفره طویل یلدا قرار دهیم .

این روز ها دیگر از کرسی قدیمی مادر بزرگ جز خاطره، چیزی به جا نمانده است. چقدر عالیست که به یاد گذشتگان پارچه ترمه ای را بر روی زمین پهن کنیم و میوه و تنقلات را درون ظرف های گلین سفالی که آرامش بخش محیط اطراف می شوند بچینیم و همه آنها را هم درون مجمعه های مسی قرار دهیم. زیرا که این ظروف گلی و سفالی از خاک اند و بر ما انرژی مثبت و آرامش روح هدیه می دهند. زیرا که ما هم از خاکیم و به خاک برمی گردیم. اما قبل از مرگ در این چند صباح عمر در دایره یلدا شبی را با نسیم مهربانی خواهیم گذراند.

خواندن قرآن وشاهنامه و همچنین گرفتن فال حافظ هم می تواند در شیرینی تجربه این شب کمک حالمان باشد. چقدر زیبا می شود اگر در این شب بزرگتر فامیل از تجربه های جوانی اش برای کوچکترها بگوید و قصه هایی که در آن وصف حال دلاورمردان جنگ است. همچنین زیبایی این شب را با گل نرگس دوچندان کنید تا عطر گل نرگس بر روان ما آرامش هدیه دهد.

شب یلدا شب حراج گذاشتن عشق ومحبت

شب یلدا شب عشق است، عشق می تواند خانواده را با هم متحد کند، یک زندگی خوب و شریف بسازد و آنگاه به جامعه این امید را بدهد که ما ایرانی هستیم با یک خانواده خوب و پاک و فهم بزرگی از روح اخلاص و صمیمت را در خود داریم.

شب یلدا، شب کشدار محبت های بی پایان زندگی است. همدیگر را در قلب مان نگه داریم، زندگی، اسمم را روی اسم تو، می نویسم زندگی، در این شب بلند یلدا، شادی هایم را گسترش بده؛ عشق را عمیق کن، زیرا که عشق ما را متحد می کند. در شب یلدا، شب پر ستاره زندگی، رنج عالی شدن داشته باشیم."

زندگی همین لحظه هایی است که می آیند، یک هوای تازه برای نفس کشیدن. یک اتفاق تازه برای حس کردن. به سلامتی لحظه ها در شب یلدا ستاره هایی بساز از محبت، لبخند، یک حس قشنگ... هر چیزی که هنر توست.عشق را قدر بدانیم و در شب یلدا به حراج بگذاریم زیرا حراج عشق در این شب بهترین هدیه هاست که نثار دیگران می کنیم.

انتهای پیام/

رقیه بشارت نیا

 

images

ارسال نظر

آخرین اخبار