گلستان24 گزارش می دهد؛

این کارگاه که به همت انجمن علمی زبان انگلیسی دانشگاه گلستان با همکاری آکادمی زبان و اندیشه نخبگان گلستان برگزار گردید

کارگاه مقاله نویسی ویژه دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24، کارگاه یک روزه مقاله نویسی در دانشگاه گلستان برگزار گردید. این کارگاه که به همت انجمن علمی زبان انگلیسی دانشگاه گلستان با همکاری آکادمی زبان و اندیشه نخبگان گلستان برگزار گردید با استقبال چشمگیر جمع کثیری از دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری زبان انگلیسی همراه بود. در این کارگاه ابتدا دکتر خدارحم بزی، رئیس دانشکده علوم انسانی به ذکر نکات ارزنده ای در خصوص اهمیت پژوهش پرداختند و تحقیق و پژوهش را از ارکان اصلی نظام آموزش و مطالعه دانستند و رسیدن به جایگاههای متعالی را ازبستر فرایند پژوهش محقق دانستند.  ایشان همچنین، برشناخت هدف و مسیر مباحث علمی تاکیدکردند و تحریر یک مقاله را که موضوع اصلی این کارگاه بود یک هنر برشمردند.

 

کارگاه مقاله نویسی1

 

در ادامه دکتر مازندرانی، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد در مورد پایگاههای اطلاعاتی و موتورهای جستجوگر و مجلات تخصصی زبان انگلیسی، به ایراد سخن پرداختند.

 

کارگاه مقاله نویسی2

 

دکتر علی درخشان، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه گلستان نیز به اهمیت نگارش چکیده و مقدمه در ژورنال های انگلیسی پرداخت و گفت: چکیده جزء یکی از مهمترین قسمتهای مقاله است، چرا که در بسیاری از موارد تنها بر اساس چکیده، مقاله مورد ارزیابی قرار میگیرد، بالاخص زمانی که مقاله در کنفرانس/ همایش ارائه شود. در نگارش چکیده چندین مرحله وجود دارد که براساس مدل Swales (1990) به چهار قسمت تقسیم بندی میشود که عبارتند از مقدمه، متدولوژی، بحث و نتیجه گیری که هر کدام از این عناصر زیر مجموعه هایی نیز دارند که بطور مبسوط در این کارگاه ارائه شد و دانشجویان به تجزیه و تحلیل این عناصر چهارگانه و زیر مجموعههای آن بصورت تکلیف محور (Task-based) پرداختند. رییس انجمن آموزش زبان و ادبیات ایران (تلسی) شعبه گلستان در ادامه افزود زمانیکه چکیده یا مقاله ای به همایش یا ژورنال ارسال می شود، سرقت ادبی اولین خط قرمزی است که باید پژوهشگران مدنظر داشته باشند و قبل از ارسال حتما از اصالت کار اطمینان حاصل نمایند.

 

کارگاه مقاله نویسی3

 

دکتر علی عرب مفرد عضو هیات علمی و مشاور انجمن علمی زبان دانشگاه گلستان نیز، در ارتباط با بخش آنالیز داده ها، نحوه نگارش جداول و عبارات لازم برای توصیف آن نکاتی را ارائه فرمودند.

 

کارگاه مقاله نویسی4

 

در خاتمه دکتر مازندرانی به تبیین مراحل تدوین و نگارش پیشینه تحقیق پرداخت. وی با اشاره به اهمیت جایگاه مروری بر ادبیات تحقیق، به بیان روشهای موثر و کاربردی پرداخت. در آخرین بخش، دکتر مازندرانی به تشریح جایگاه بسیار مهم متدولوژی پرداخته و از آن بعنوان قلب مقالات یاد کردند. نحوه تدوین و نگارش قسمت های مربوط به انتخاب شرکت کنندگان در تحقیق، ابزارهای جمع آوری داده و مطالب آموزشی، طرح تحقیق، روشهای جمع آوری و آنالیز دیتا و نهایتا جایگاه بسیار رفیع و مهم اخلاق پژوهش از دیگر قسمت های مورد بحث در این قسمت از کارگاه بود.

 

کارگاه مقاله نویسی5

 

 

تهیه عکس و خبر: وحید حاج سعیدی

ارسال نظر

  • زهرا بیانی
    0

    با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر مازندرانی که همیشه به فکر ارتقاء سطح علمی دانشجویان استان هستند و همکارای محترمشون و به امید تداوم این همایش ها و آرزوی سلامتی برای همه اساتید محترم.

آخرین اخبار