همزمان با اولین شب جمعه ماه رجب ویژه برنامه شب آرزوها در آستان امامزاده یحیی (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

ویژه برنامه شب آرزوها در آستان امامزاده یحیی (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود

 ویژه برنامه لیله‌الرغائب (شب آرزوها) در گنبدکاووس همزمان با اولین شب جمعه ماه رجب در جوار آستان مقدس حضرت یحیی بن زید (ع) این شهرستان با حضور خیل مشتاقان این امامزاده شریف برگزار می‌شود.

به گزارش گلستان24، این مراسم که پنج‌شنبه شب، دهم فروردین ماه به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس و امور فرهنگی آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) برگزار می‌شود از ساعت 19 و پس از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود.

سخنران این ویژه برنامه حجت‌الاسلام ثنائی مسؤول حوزه ریاست دفتر سازمان تبلیغات اسلامی قم خواهد بود و کربلایی جواد مجیدی نیز در این مراسم به مداحی و ثنای اهل بیت عصمت و ظهارت (ع) می‌پردازد.

گفتنی است لیلة‌الرغائب که در سراسر جهان اسلام گرامی داشته می‌شود به نخستین شب جمعهٔ ماه رجب می‌گویند که در آموزه‌های اسلامی آمده است در این شب فرشتگان بر زمین نزول می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند.

از قول نبی مکرم اسلام (ص)، روز پنج شنبه اول ماه رجب در صورت امکان و بلا مانع بودن روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، 12 مرتبه سوره توحید خوانده شود.
چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ» گفته شود. پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، 70 بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» گفته شود. دوباره به سجده رفته و 70 مرتبه ذکر «سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» گفته شود.

در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار