تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد

عطر شهادت فرزندان غیور ایران زمین این بار نه از خاکهای تفتیده جنوب بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب به مشام می‌رسد.

 معرفی شهدای مدافع حرم استان گلستان+تصاویر

به گزارش گلستان24، تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب(س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند.

روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب (س) بهانه ای شد تا یادی کنیم از شهدای مدافع حرم استان گلستان که به فرموده امام خمینی (ره) یک ملتی که زن و مردش برای جان‌فشانی حاضرند و طلب شهادت می‌کنند، هیچ قدرتی با آن نمی‌تواند مقابله کند.

* شهید غلامعلی تولی 

این شهید بزرگوار عضو تیپ ۶۰ زرهی عمار یاسر گنبد بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت و در نبرد با تکفیری ها در ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ در سوریه به شهادت رسید .

* شهید سید احسان حاجی حتم لو 

شهید سید احسان حاجی حتم لو عضو رسمی سپاه پاسداران و تیپ ۴۵جوادالائمه (ع) گرگان بود که بهمن ماه۱۳۹۳در دفاع از حریم اهل بیت و مبارزه با تکفیری های جنایتکار در حلب سوریه در راه اعتلای حق به درجه عظیم شهادت رسید.

شهید سید احسان حاجی حتم لو، سی و سومین شهید گرانقدر دانشگاه جامع علمی کاربردی در گرگان بود که در مقطع کار‌شناسی رشته مدیریت امور فرهنگی مرکز آموزش علمی کاربردی امام حسین (ع) گلستان درس می خواند.

* شهید قاسم غریب 

شهید قاسم غریب در تاریخ ۱/۱/۱۳۶۱در روستای سیدمیران به دنیا آمد. وی بعد از رفتن به سوریه به مبارزه با تکفیری ها پرداخت و این دومین مرحله ای بود که او برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) به سوریه می رفت و آخرین باری بود که وطن را می دید و در ۲۴رمضان سال ۹۴در ارتفاعات تلمور سوریه برای همیشه از میان ما پر کشید.

* شهید سید محمد حسین میردوستی دوزین 

شهید سید محمدحسین میردوستی در تاریخ ۱۳/۴/۱۳۷۰به دنیا آمد و در تاریخ ۱/۸/۱۳۹۴ همزمان با تاسوعای حسینی در هنگامه دفاع از حرم مطهر عمه سادات، حضرت زینب کبری (سلام ا… علیها) به فیض شهادت نائل آمد.

* شهید اسماعیل زاهد پور 

۱۱ آبان ماه ۹۴ بود که خبر شهادت یکی دیگر از فرزندانِ «اسلام ناب محمدی(ص)» در شهر حلب سوریه اعلام شد.

خون پاکِ «اسماعیل زاهدپور»، به دست «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» بر زمین ریخت و ارواحِ پاکش به ارواحِ مطهر صدها شهیدِ مدافعِ حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام اله علیها) پیوست.

* شهید قاسم تیموری

شهید قاسم تیموری فرمانده گردان تخریب گروه مهندسی ۴۵ جواد الائمه گلستان، بر اثر برخورد با مین در یکی از شهرهای سوریه به شهادت رسید.

* شهید علیرضا صفرپور

پاسدار بازنشسته علیرضا صفرپور جاجرمی جانباز 30 درصد جنگ تحمیلی که در یگان 60 زرهی گنبد کاووس خدمت خود را به پایان رسانده بود بعد از دوران بازنشستگی به طور داوطلبانه در دفاع از حرم آل البیت عازم کشور سوریه می گردد که پس از 2 ماه حضور و نبرد با جریان تکفیری به دست گروهک تکفیری داعش در بامداد روز جمعه 27 فروردین ماه 95 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

* شهید افشین ذورقی

پاسدار افشین ذورقی بحری از اهالی روستای سیاهتلو گرگان است که در دفاع از حرم آل البیت(ع) به دست گروه های تکفیری در خاک سوریه به شهادت رسید. او از سال ۱۳۸۰ در گروه تیپ مهندسی ۴۵ جواد الائمه(ع) مشغول به خدمت مقدس سربازی بود و به طور داوطلبانه برای دفاع از حرم آل البیت(ع) به کشور سوریه اعزام شد.

* شهید صادق شیبک

مدافع حرم صادق شیبک از تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

این شهید والامقام اواخر اسفندماه سال 94 برای مبارزه با تکفیری‌ها اعزام‌شده بود.

* شهید حاج قربان نجفی 

شهید مدافع حرم حاج قربان نجفی در بیمارستان بقیه‎الله الاعظم تهران به کاروان شهدای والامقام پیوست، این شهید مدافع حرم ساکن شهرستان علی‎آباد کتول بوده و قطع نخاع نیز شده بود.

* شهید جواد سنجه ونلی

شهید جواد سنجه ونلی شهید مدافع حرم استان گلستان از شهرستان مینودشت بود که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهادت رسید.

این شهید عزیز از نیروهای تیپ 45 جوادالائمه(ع) بود که حین مبارزه با تروریست های تکفیری در اطراف فرودگاه «تیفور» در استان حمص سوریه شهید و پیکر مطهرش چند روز بعد در گلزار شهدای مینودشت به خاک سپرده شد.

* شهید یدالله ترمیمی 

پاسدار رشید اسلام یدالله ترمیمی از نیروهای تیپ مردم پایه سپاه نینوا گلستان در کشور سوریه و در دفاع از حرم آل البیت علیهم السلام به فیض شهادت نائل آمد.

شهید ترمیمی یکی دیگر از رزمندگان دلاور جبهه‌ اسلام ناب محمدی بود که در نخستین روزهای سال 1396، در راه دفاع از حریم آل الله در برابر ایادی اسلام آمریکایی و مزدوران سعودی به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه بال در بال ملائک گشود و آسمانی شد.

* شهید مهدی شکور

بسیجی شهید مهدی شکوری از شهرستان گنبدکاووس شهید مدافع حرم در کشور سوریه است که در دفاع از حرم آل البیت علیهم السلام به فیض شهادت نائل آمد.

بسیجی شهید مهدی شکوری از شهرستان گنبدکاووس شانزدهم فروردین ماه امسال (96) در کشور سوریه و در دفاع از حرم آل‌البیت علیهم‌السلام به فیض شهادت نائل آمد./ خبرگزاری بسیج 

بر اهل حرم اگر جسارت بشود/ این قافله گر دوباره غارت بشود

یک تن ز یزیدیان نماند در شام/ بر لشگر حق اگر اشارت بشود

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

  • سید حسن موسوی
    0

    با عرض سلام
    خوشا به سعادت این حرم دوستان و میهن پرستان،
    شادی روح شان فاتحه وصلوات

  • علی
    0

    شهیدخوش محمدی

آخرین اخبار