پزشکان معتقدند شلوارهای جین تنگ و فاق کوتاه تحرک مفصل را محدود کرده و باعث کشش کپسول مفصلی می شود و همچنین باعث آسیب به بیضه ها می شود، به همین علت روی ستون فقرات اثراتی منفی برجا می گذارد.

دشمنی که با آن زندگی می کنیم!

گلستان 24 ،‌ با نگاهی به فرهنگ ایرانیان در گذشته پی به نکاتی جالب در شیوه های زندگی آنها می بریم. توجه و دقت آنان در انتخاب نوع غذا و پوشاک و ساختمان و... با درنظر گرفتن مشخصات آب و هوایی مکان زندگیشان حتما برای بسیاری از دانشمندان جای بحث و بررسی را بازکرده است. اما به تدریج در اغلب کشورهای جهان شاهد تغییر در آداب زندگی بودیم که ایران هم از این قاعده مستثنی نبود. چرا که دیگر مردم بوسیله وسایل ارتباطی از نقاط مختلف جهان اطلاع داشتند و تحت تاثیر تبلیغ های کمپانی های بزرگ، مدهای مختلفی در هر سال به کشورها دیکته می شد .

یک نمونه از این مد در صنعت پوشاک است. و بازهم یک نمونه از این پوشاک وارداتی شلوار جین است که در تاریخ کشورهای اروپایی مردم کم بزاعت و قشر کارگر از این نوع شلوار استفاده می کردند، چرا که دیرتر از سایر پارچه فرسوده می شد. حال شلوار جین در تمام جهان گسترده شده و هرسال هم نوع متفاوتی از آن روانه بازار می شود. که به تازگی از آن مدل ساده ی خود تبدیل به شلواری شده است که اگر به فروشگاه ها سری بزنیم کمتر می توانیم نوعی از آن را پیدا کنیم که تنگ و چسبان نباشد.

خیلی از مردم هم بدون اینکه بدانند این شلوارها چه آسیب های جبران ناپذیری بر بدن انسان دارد تحت تاثیر مد و یا زیبایی ظاهری آنها را خریداری کرده و به مدت طولانی از آن استفاده می کنند. مقاله زیر یافته های جدید پزشکان و محققان درباره عوارض این جنس شلوارهاست:

پزشکان معتقدند شلوارهای جین  تنگ و فاق کوتاه تحرک مفصل را محدود کرده و باعث کشش کپسول مفصلی می شود و همچنین باعث آسیب به بیضه ها می شود، به همین علت روی ستون فقرات اثراتی منفی برجا می گذارد. دور کمر بیش از حد تنگ این شلوارها عضلات ناحیه شکم را که پوشش محافظ اندام های حیاتی بدن هستند، منقبض می کند و مشکلاتی از قبیل کاهش جریان مایعات لنفاوی، عملکرد نامناسب سیستم ایمنی بدن و گردش خون ضعیف را منجر می شود.

پوشــیدن شـــلوارهای تنگ لوله تفنگی و فاق کوتاه بر سیستم اعصاب محیطی فشار وارد کرده و باعث احساس سوزش و گزگز در ناحیه پاها می شود. یک پزشک کانادایی پس از بررسی طول استخوان ران سه زن جوان که به مدت شش ماه به طور مداوم شلوار جین تنگ پوشیده بودند، گزارشی را در یک مجله پزشکی منتشر کرد. این پزشک اعلام کرده بود استفاده مکرر از شلوارهای تنگ منجر به یک اختلال عصبی شبیه به تونل کارپال در استخوان ران می شود. دکتر مالویندر پارمر از بیمارستان انتاریو کانادا در این باره می گوید: افــرادی که شــلوارهای تنــگ می پوشیدند، به احتمال زیاد در معرض خطر پاراستنری قرار دارند. پاراستنری درد غیر طبیعی مانند احساس گزگز، مورمور شدن و سوزش را به دنبال دارد.

Mod

شواهد نشان می دهد زنانی که به طور مداوم شلوار جین تنگ می پوشند، از نوعی اختلالات عصبی خفیف رنج می برند، علاوه بر آن، این شلوارها حداقل پس از شش ماه تحرک مفصل ران و استخوان لگن را محدود می کنند. خارش، سوزش پوست ناحیه ران، گزگز و مورمور شدن بافت ها از علائم بارز پاراستنری است. پاراستنری اندام ها به راحتی قابل تشخیص است و علائم آن در نهایت منجر به بی حسی بافت ها می شود. گزگز و مورمور شدن به دنبال اختلال در سیستم اعصاب محیطی رخ می دهد و استرس، عفونت و متابولیک ضعیف بدن این اختلال را تشدید می کند.

پوشیدن لباس های تنگ وچسبان اگر چه آسیب جدی به اعصاب محیطی وارد نمی کند، اما این لباس ها کاملا در ایجاد پارسنتری نقش دارند. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند برای درمان پارسنتری از پوشیدن هرگونه لباس تنگ و شلوارهای فاق کوتاه خودداری شود. پس از 6 هفته با تغییر سبک پوشیدن لباس نشانه های بهبودی در بیماران آشکار می شود. جراحان و متخصصان قلب و عروق بیمارستان نیویورک اعلام کرده اند: پوشیدن لباس های تنگ و شلوارهای فاق کوتاه امتیاز نیست، هرچند این لباس ها مورد پسند بسیاری از زنان و مردان و نوجوانان است، اما برای سلامتی مضر هستند، اما دقیقاً چه چیزی پوشیدن مداوم این لباس ها را خطرناک می کند؟ مطالعات نشان می دهد یک سوم مردان و زنان از سندرم شلوار تنگ رنج می برند و 40 درصد از مردان گاهی اوقات راحتی و سلامتی را قربانی مد می کنند!

ارسال نظر

  • شهاب
    2

    خخخخخخخ

  • علی
    0

    عجب دشمن خطرناکی

آخرین اخبار