سال 1394 جمعی از دختران فعال در عرصه فضای مجازی استان همدان ، برای رفع این مشکل ، قرارگاه سایبری اسراء را تحت نظارت قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل تاسیس نمودند . در حال حاضر اسراء از زیر مجموعه های قرارگاه کمیل محسوب می شود .

سومین دوره آموزشی محتوایی نرم افزار "شهید  باغبانی"

به گزارش گلستان 24 ،شاید این تجربه ی بیشتر بانوان فعال در عرصه فرهنگ باشد که در هیچ یک از تشکل ها استقلال عملی ندارند. این مساله دو علت دارد: اول ضعف محتوایی و مهارتی دختران در عرصه های مختلف و دوم، نبود خود باوری در دختران سال 1394 جمعی از دختران فعال در عرصه فضای مجازی استان همدان ، برای رفع این مشکل ، قرارگاه سایبری اسراء را  تحت نظارت قرارگاه ضد صهیونیستی کمیل تاسیس نمودند . در حال حاضر اسراء از زیر مجموعه های  قرارگاه کمیل محسوب می شود .

 

 با گسترش فعالیت های قرارگاه اسراء ، تصمیم شورای مرکزی بر این شد که هسته های تخصصی خود را به کارگروه های تخصصی مبدل کند. در حال حاضر پایگاه باران (بانوان راه انقلاب) وظیفه تولید محتوا را بر دوش میکشد . پایگاه نجمه (نیروهای جهاد مجازی همدان) به عملیات ها و فعالیت های سایبری میپردازد و پایگاه افسران سایبری نفیر به مسئله آموزش و تربیت نیرو مشغول است.

photo_۲۰۱۷-۰۶-۱۰_۱۲-۳۲-۳۷

پایگاه نفیر، اولین و تنها ترین پایگاه تخصصی آموزش فضای مجازی دخترانه در کل کشور است و شعار اصلی آن #دختران_برای_دختران میباشد. بدین معنا که برگزار کنندگان، مربیان و متربیان ، همگی از دختران فعال فرهنگی هستند.

برای تشریح اهداف نفیر میتوان به مسلح کردن دختران به مهارت های لازم برای ورود تخصصی به عرصه فرهنگ، ایجاد روحیه ی خود باوری و  افزایش سطح فعالیت های فرهنگی دختران استان همدان اشاره کرد.

این پایگاه در دوره های اول و دوم، به آموزش نرم افزارهایی برای طراحی پوستر و تدوین فیلم پرداخت. این دوره ها با یاد شهید مستند ساز مدافع حرم "هادی باغبانی" برگزار شد.

سومین دوره از آموزش های پایگاه نفیر به مراتب وسیع تر از دو دوره پیشین است. در این دوره کلاس ها حول محور مباحث محتوایی و نرم افزاری در 4 ترم 15 روزه برگزار خواهد شد.

عناوین کلاس ها به شرح زیر است:

 نرم افزاری:

فتوشاپ مقدماتی

تصویر سازی با ایلستریتور

تدوین مقدماتی فیلم و کلیپ سازی

انیمیشن سازی دو بعدی

برنامه نویسی سایت به زبان html، css

طراحی نشریه

استیکر و gif  سازی

کلاس های محتوایی:

اصول فرماندهی و مدیریت نیرو در تشکیلات اسلامی

ویژگی و وظایف بانوی فعال فرهنگی قبل و بعد از ازدواج

ساماندهی تشکیلاتی فعالین فرهنگی در فضای مجازی

زن و رسانه

واکاوی نقش گوگل در مهندسی افکار عمومی

مطهری پژوهی (سیری در آثار شهید مطهری با رویکرد زن)

انتهای خبر/

ارسال نظر

آخرین اخبار