تشییع باشکوه پیکر دو فرمانده و پنج رزمنده مدافع حرم در مشهد؛

پیکر مطهر دو فرمانده و پنج رزمنده تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب(س) با حضور گسترده مردم و مسئولان در مشهد مقدس تشییع و در بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

شهید ایرانی مدافع حرم «بی سر» به آغوش مادرش آمد + تصاویر

مراسم تشییع پیکر مطهر شهیدان «علیرضا توسلی (با نام جهادی ابوحامد)» فرمانده، «رضا بخشی (با نام جهادی فاتح)» جانشین، «سیدمحمود حکیمی»، «جاوید یوسفی»، «نعمت‌الله نجفی»، «سیدقاسم سادات» و «سیدحسین حسینی» از رزمندگان تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب(س)، پنجشنبه 14 اسفندماه با حضور گسترده مردم از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد.

به گزارش گلستان 24، آیت الله «علم الهدی» امام جمعه مشهد مقدس، با حضور در کنار خانواده شهدا و عرض تسلیت، نماز را بر پیکر مطهر این هفت شهید افغانی در صحن آزادی آستان علی بن موسی الرضا(ع) اقامه کرد.

همسر شهید توسلی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ابنا اظهار داشت: علیرضا متولد سال 1341 و فارغ التحصیل جامعه المصطفی بود که از دوسال پیش برای حفاظت از حرم عقیله بنی هاشم و حضرت رقیه سلام الله علیهما به سوریه رفت.

وی افزود: شهید توسلی از قدیم الایام آموزش نظامی دیده بود و حتی در جنگ افغانستان با شوروی در دهه 80 میلادی حضور داشت. این شهید در افغانستان برای دفاع از خاک و ناموس و در سوریه برای حفاظت از عقیده جنگید که سرانجام شهادت نصیبش شد.

همسر فرمانده شهید تیپ فاطمیون مدافع حرم با بیان اینکه تا قبل از شهادت علیرضا نمی‌دانستم فرمانده بوده است، گفت: همواره از وظیفه جهادی‌اش سخن می‌گفت، پس از مدت‌های طولانی به ما سر می‌زند و این زمان گاهی به شش ماه نیز می‌رسید.

وی ادامه داد: من بعد از ظهر روز شنبه هشتم اسفندماه (یک روز پیش از شهادت) تلفنی با او صحبت کردم، احوال همه را پرسید و از من خواست که همچون گذشته برای او و همرزمانش دعا کنم، گفت به زودی برمی‌گردد، راست می‌گفت، زود برگشت!

همچین مادر شهید حسینی نیز به خبرنگار ابنا گفت: سیدحسین 18 سال سن داشت، هنوز نتوانستم پسرم را ببینم ولی دوستان و آشنایان می‌گویند که پیکرش بدون سر آمده است.

گفتنی است که پیکر مطهر این هفت شهید افغانی مدافع حرم حضرت زینب(س) در کنار سایر همرزمانشان در بهشت رضا(ع) آرام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار