حجت طالبی، فعال فرهنگی استان، در پاسخ به سوال گلستان 24:

اهل بیت(ص) تاکید کردند ، هر کجا که جمع شدید، درباره ما اهل بیت سخنی بگویید. دید و باز دید های عید ما نیز، باید رنگ و بوی حضرت فاطمه (ص) را بدهد

دید و بازدید های نوروز امسالمان، باید بوی فاطمه (ص) بدهد

حجت طالبی، فعال فرهنگی استان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره کار های فرهنگی خود می گوید: از سال 79 که وارد حوزه شدیم، فعالیت خود را، با یک تیم تبلیغی حدودا ده نفره، به صورت جدی آغاز کردیم. شروع کار ما با، نشر معارف قرآن ، اهل بیت و بحث احیای اهل بیت(ع) بود.

وی با بیان این که فعالیت هایی که تا کنون در شرق استان داشتیم، خوب بوده است ، می گوید: به حمدالله خودمان از این فعالیت ها راضی هستیم. بیشترین نگاه ما به مناطق محروم بوده است و آن جایی که حس کردیم که به وجود ما نیاز بوده، به صورت انفرادی و یا با تیم تبلیغاتی، آن منطقه را پوشش دادیم. در شهرستان گنبد نیز، بخش هفت که یک منطقه صعب العبور است، و حتی مناطق مرزی مثل مراوه تپه وعشایری را، به حمدالله در طول این سال ها پوشش دادیم.

طالبی می گوید: ما در حوزه علمیه منتظریه شهرستان گنبد، خودمان یک گروه فرهنگی تشکیل دادیم و با عنوان گروه حوزه علمیه منتظریه شناخته شده ایم. از آن جایی که قرآن و اهل بیت، یادگاران پیامبر اکرم (ص) هستند، اکنون هم پیرامون این دو مقوله فعالیت می کنیم و فعالیت ما  در این دو زمینه به صورت هم زمان است.

حجت طالبی

این فعال فرهنگی درباره یکی از برنامه های خود در سال 94 می گوید: در سال آینده، برای طلاب خودمان در حوزه علیمه منتظریه شهرستان گنبد، این برنامه را داریم که اکثریت طلاب را به مناطق جنوب اعزام کنیم وانشاالله قبل از سال تحویل در آنجا هستیم. لحظه سال تحویل و ایام فاطمیه را با شهدا خواهیم بود انشاالله.

طالبی معتقد است مصادف شدن ایام فاطمیه و ایام باستانی نوروز را می توان در دو بخش تقسیم کرد. وی می گوید: یکی این دید و باز دید های عید است که مردم ما به این سنت زیبا عادت کرده اند و دیگری هم مسئله فاطمیه است که بسیار مسئله مهمی است. باید این دو نکته را با هم جمع کنیم. به این گونه که اگر قرار است دید و بازدیدی هم داشته باشیم، باید بوی حضرت فاطمه (س) را داشته باشد. زیرا خود اهل بیت (ص) هم در این زمینه، به ما سفارشات متعددی کرده اند. ایشان تاکید می کردند هر کجا که دور یکدیگر جمع بودید، سخنی از ما اهل بیت به میان بیاورید و اگر غیر از این باشد، ثمره ای نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر

  • اسماعیلی
    0

    احسنت برادر طالبی عزیز

  • مدینه فاضله
    0

    دهه فاطمیه چند روزه؟؟؟
    http://www.nor12.ir/post/1464

آخرین اخبار