ناگفته های ضرغامی در دوران مدیریتش

رئیس سابق رسانه ملی رفتار دیگران و تحریک آن‌ها در تصمیم احمدی نژاد برای خانه نشینی را موثر دانست.

ماجرای تاخیر گفتگوی تلویزیونی روحانی از زبان عزت‌الله ضرغامی

به گزارش گلستان 24، عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی در بخشی از گفت‌وگوی خود با ویژه نامه نشریه مثلث، از چالش‌هایی که با در دوران فعالیت سیاسی‌اش داشته است، ناگفته‌های جالبی را به زبان آورد.

وی در قسمتی از این مصاحبه با اشاره به موضوع خانه‌نشینی احمدی نژاد، گفت: آقای احمدی نژاد تصمیم گرفت وزیر اطلاعات را تغییر دهد و رهبری با وجود اینکه هیچ‌گاه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنند، وارد ماجرا شدند و دستور دادند که به دلیل حساسیت وزارت اطلاعات، وزیر تغییر نکند. آقای احمدی نژاد باید این دستور را روی چشمش می‌گذاشت و به آن عمل می‌کرد.

رئیس سابق  رسانه ملی رفتار دیگران و تحریک آن‌ها در تصمیم احمدی نژاد برای خانه نشینی را موثر دانست و تصریح کرد: البته این‌ها متوجه نبودند در واقع اگر رهبری امر و نهی می‌کنند، در واقع محبت می‌کنند. وقتی رهبری قابل می‌دانند و اعتنا می‌کنند و می‌گویند: «این کار و بکن یا نکن»، این بزرگ‌ترین افتخار برای یک مسئول است.

ضرغامی افزود: آقای رئیس جمهور(احمدی نژاد) وقتی رهبری به تو می‌گویند:«این کار و بکن یا این کار و نکن»، افتخار کن؛ چرا که مقام ولایت به تو اعتنا کرده است. آقای احمدی نژاد در بزنگاه نتوانست این امر را متوجه شود، از این رو عصبانی شد و رفت و خانه نشین شد.

وی با بیان این‌که احمدی نژاد محبت آقا را درک نکرد، اظهار داشت: اما من یقین داشتم وی بعد از چند روز برمی‌گردد. چند بار هم به خانه‌اش رفتم و با او صحبت کردم؛ با من درددل کرد و سبک شد. بعد از مدتی هم خودش به هیئت دولت رفت و هیچ ربطی به من نداشت.

رئیس سابق رسانه ملی خاطر نشان کرد: هر چند احمدی نژاد به سر کار بازگشت اما این کار، دولت را دچار حاشیه کرد. ما هم بستنی خریدیم و رسانه‌ها همه مسائل را فراموش کردند و بستنی محور شد.(خنده)

ضرغامی افزود: ما ضرباتی از این اقدام احمدی نژاد خوردیم که واقعا حیف بود از آن دولتی که آن‌قدر خدمات ارائه کرده بود.

موسوی لاری با معاون شدن من در سمت معاون پارلمانی وزارت دفاع مخالف بود

خاطرات ضرغامی از دورانی که وی معاون پارلمانی وزرت دفاع در دوران اصلاحات بود، قسمت دیگری از این مصاحبه را تشکیل داد: با پیشنهاد آقای شمخانی به وزارت دفاع رفتم. زمانی که آقای شمخانی این مسئولیت را قطعی کرد، برای جریان اصلاحات بسیار سخت و گران بود. حتی من شنیدم بهزاد نبوی به وزارت دفاع رفت و با آقای شمخانی برخورد کرد و گفت، دولت اصلاحات یکپارچه و یکدست است؛ شما می‌دانید چه کسی به اینجا می آورید؟ اما آقای شمخانی مردانگی کردند و تصمیم گرفتند و محکم ایستادند.

ضرغامی افزود: وقتی من معاون پارلمانی شدم آقای موسوی لاری از شدت عصبانیت اعلام کرد فلانی را از لیست معاونین پارلمانی حذف کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی بحث استیضاح آقای مهاجرانی مطرح بود، دولت به وزرا فشار آورده بود که باید همگی به مجلس بروید و فعال باشید و از وزیر ارشاد دفاع کنید. وقتی من در صحن بودم آقای شمخانی با من تماس گرفت و گفت فشار زیادی روی من است. حتی آقای ابطحی به من فشار آورد که شما وزیر کابینه هستید و حتما باید بروید. من به آقای شمخانی گفتم شما به عنوان سردار سپاه با این همه عقبه سیاسی و حزب اللهی نباید موید این فضای فرهنگی و سیاسی باشید.

رئیس سابق رسانه ملی خاطر نشان کرد: آقای شمخانی هم قبول کرد و گفت من بیایم و در مجلس حضور پیدا کنم. از یکی از درب ها وارد مجلس شوم چند دقیقه ها در راهرو‌ها با برخی از افراد صحبت کنم و از درب دیگر خارج شوم. گفتم کار پسندیده ای است. یک شوخی هم کردم. حضور در مجلس را با فرد دارای عذر شرعی و مسجد مقایسه کردم که از یک در بیاید و از یک در دیگر خارج شود!

ماجرای انتخاب مجری در مصاحبه با رئیس جمهور

ضرغامی به موضوع ماجرای انتخاب مجری در مصاحبه با رئیس جمهور نیز اشاره کرد و در این باره گفت: من قبل از گفت‌وگوی زنده با رئیس جمهور گفتم که درست است که ما باید مجری را تعیین کنیم اما هرکسی که بگویید، می پذیریم. نه شما اعلام کنید و نه شما به او بگویید؛ به ما بگویید که ما او را توجیه کنیم که چه کند و چه نکند. سری اول آن سه نفر را آوردند و گفت‌وگوی بسیار بدی شد. 

وی در ادامه، تصریح کرد: آن سه نفر مصاحبه کردند و اعلام کردند که دیگر چنین برنامه‌ای را نخواهند رفت. بار دوم من در جلسه هیئت دولت به طور خصوصی از آقای روحانی پرسیدم چه کسی مدنظر شماست؟ بگویید تا او را بخواهیم و با او صحبت کنیم. گفت مهم نیست اما بعضی از بچه‌ها روی برخی افراد نظر دارند. گفتم چه کسانی؟ گفت فلانی و فلانی.

ضرغامی با بیان اینکه اتفاقا آقای روحانی نژاد را صدا کردم  تا با او صحبت کنم، اظهار داشت: به آقای روحانی نژاد گفتم ایشان رئیس جمهور است و احترام دارد. باید احترام بگذاری، در میان صحبت رئیس جمهور وارد نشوی و شأن رئیس جمهوری را حفظ کنی. حتی برای این کار، کلاسی برای مجری برنامه تشکیل دادیم. آن‌ها خیال می‌کردند که وقتی ما یک مجری برای این برنامه در نظر بگیریم به او می‌گوییم برو، بزن! اما بعدها متوجه شدند و الان هرکسی را معرفی کنید، قبول می‌کنند.

رئیس سابق رسانه ملی خاطر نشان کرد: آن شب با وجود تمامی هماهنگی‌هایی که شده بود،  نیم ساعت قبل از گفت‌وگو خانم پوریامین از مجریان زن صداوسیما را صدا کرده‌اند تا مجری گفت‌وگو با رئیس جمهور شود. من گفتم قرار نبود ایشان برود و ما با یک شخص دیگر بسته‌ایم. این طور نمی‌شود زیرا صداوسیما مستقل است. رئیس دارد و اوست که در این باره تصمیم می‌گیرد. البته رئیس جمهور محترم است. این مسأله را منتقل کردیم اما آن‌ها جدی نگرفتند. برنامه سر زمان مقرر آغاز شد و در حالی که همه چیز مهیا بود، این برنامه پخش نشد.

فیلم توزیع سبد کالا را به برخی از از اعضای هیئت دولت دادم

وی در قسمت دیگر این مصاحبه به اشاره به اینکه تلاش دولت‌ها این است که مشکلات حل شود، افزود: به طور مثال، فیلم توزیع سبد کالا را به برخی اعضای هیئت دولت دادم؛ سیاستی که باعث شد خود دولت عذرخواهی کند. حتی من در جلسه هیئت دولت گفتم آقای روحانی! بدانید توزیع مساله بسیار مهمی است. وقتی شما یک کالای محدود را میان مردم توزیع می‌کنید، نتیجه اش همین می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه از وی پرسیدم آیا این کرامت و حرمت مردم است؟ افزود: آقای روحانی هم این مسئله را تایید کردند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار