گزارشی از تحویل داوطلبانه ماهواره در علی آبادکتول

اهالی اسلام آباد شهرستان علی آباد کتول با حرکتی جهادی همه ی ماهواره های موجود در روستای خود را به سپاه پاسداران تحویل دادند و حالا این روستا نخستین روستای پاک فرهنگی و عاری از ماهواره ی گلستان نام گرفته است.

اسلام آباد، نخستین روستای پاک فرهنگی گلستان+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، امروزه اگر به بالای یک ساختمان بلند در شهر یا بر روی یک ارتفاع مشرف بر یک روستا برویم، به عمق نفوذ فرهنگی دشمن به شهرها و روستاهایمان پی می بریم.

نفوذی از جنس امواج دیجیتال که به وسیله ی لوازم خاص خود ( دیش، رسیور و . . .) اهداف دشمن را در جنگ نرم خود بر علیه جمهوری اسلامی ایران پیاده می کند و نقش پیاده نظام دشمن را ایفا می کند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، مردم روستای اسلام آباد از توابع شهرستان علی آباد کتول عزم ملی خود را جزم کرده و با مدیریتی جهادی اقدام به جمع آوری داوطلبانه دستگاه های ماهواره خود نمودند تا با این حرکت خود بتوانند در ماه های آخر سال گامی مثبت در راه تحقق این شعار بزرگ بردارند.

به سراغ عباس پودینه دهیار روستای 1500 نفری اسلام آباد که در فاصله 2 کیلومتری علی آبادکتول قرار دارد، رفتیم و از علت این حرکت جهادی در مقابله با دشمن فرهنگی سوال کردیم.

وی با بیان اینکه اولین ماهواره ها در سال 1391 به این روستا وارد شد، اظهار کرد: طبق آمار بدست آمده 55 ماهواره در روستا شناسایی شده بود که با آغاز طرح بصیرتی و روشنگری پایگاه بسیج و دهیاری تا شهریور 93 حدود 90٪ ماهواره های موجود در روستا جمع آوری و 10٪ باقیمانده نیز با مراجعه خانه به خانه و توجیه حضوری افراد جمع آوری شد.

پودینه در ادامه با اشاره به مضرات ماهواره عنوان کرد: ماهواره کم کم روی فرهنگ و آداب و رسوم مردم روستا تاثیر می گذاشت تا جایی که ظاهر و لباس افراد را تحت شعاع قرار داده بود و از طرفی بر روی بنیان خانواده تاثیر منفی داشته و زمینه های بروز جدایی و طلاق را دامن می زد.


به سراغ مجری اصلی این طرح یعنی آقای لکزائیان فرمانده پایگاه بسیج روستا رفتیم تا ببینیم چه شد که این حرکت فرهنگی به نام مردم فهیم این روستا ثبت گردید.

وی با اشاره به طرح دجالواره در بسیج که در آن تحویل اختیاری و داوطلبانه ماهواره و اهدای یک عدد دستگاه گیرنده دیجیتال به افراد در دستور کار قرار داشت، گفت: در ابتدا با هماهنگی فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر جلسه ای با معتمدین و ریش سفیدان محل برگزار شد و ضمن تشریح این طرح از آنان نیز کمک خواستیم تا آن ها نیز به یاری ما شتافتند و توانستیم ظرف مدت یک ماه 90٪ ماهواره های موجود در روستا را جمع آوری کنیم.

لکزاییان ادامه داد: البته از آنجایی که تحویل ماهواره بدون ذکر نام و بدون تعقیب قضایی بود و اطمینانی که اهالی به بسیج داشتند این طرح با سرعت بیشتری انجام شد.

از فرمانده پایگاه که خداحافظی کردیم به درون روستا رفتیم تا ببینیم نظر اهالی در این باره چیست.

وقتی از خانم شیخ که مادر 6 فرزند است، درباره طرح جمع آوری داوطلبانه ماهواره ها از روستا سوال کردیم، دستانش را رو به آسمان گرفت و گفت: خدا رو شکر که این مظاهر فساد از روستامون جمع شد. ماهواره داشت همه چیزمون رو می گرفت. دین مان، قرآن مان، عفت مان، حجاب مان و .... از هر کسی که در جمع آوری آن دست داشت تشکر می کنم.

خانم عمرانی که مادر 3 فرزند نوجوان می باشد نیز به خبرنگار ما گفت: برنامه های ماهواره خوب اش هم بد است و تاثیر منفی بر روی مردم می گذارد. فیلم های بد، تبلیغات بد، صحنه های بد، همه و همه تاثیر منفی بر بچه های ما می گذارد.

روستا را ترک کردیم به امید روزی ایران نخستین کشور پاک فرهنگی در جهان شود . . . .

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار