نمایندگی استان رضوی در گلستان گل کاشت

امروز ها بسیاری زائر اولی شناسایی می شوند و در قالب کارون های متعدد راهی مشهد شده تا همه از این ذخیره معنوی استفاده کنند حتما زائر امام رضا شدی ؟؟؟ برای خیلی این سعادت بدست میاد که درردیف حداقل ها و یا حداکثری تعداد دفعات زیارت امام رضا قرار می گیرند. زائرنی که با هر با ر سفر به مشهد قبل برگشت دوباره از آقا امام رضا (ع) طلب دعوت مجدد دارند. براستی همه در لحظاتی که در حرم هستند و زائر محسوب می شوند سعادتی بزرگ نصیب آنها شده که حاضرند دوبار تکرار شود.

پابوسی امام رضا(ع) بعد 43 سال

Imam-Reza-6

 

امروز ها بسیاری زائر اولی شناسایی می شوند و در قالب کارون های متعدد راهی مشهد شده تا همه از این ذخیره معنوی استفاده کنند

حتما زائر امام رضا شدی ؟؟؟ برای خیلی این سعادت بدست میاد که درردیف حداقل ها و یا حداکثری تعداد دفعات زیارت امام رضا قرار می گیرند. زائرنی که با هر با ر سفر به مشهد قبل برگشت دوباره از آقا امام رضا (ع) طلب دعوت مجدد دارند. براستی همه در لحظاتی که در حرم هستند و زائر محسوب می شوند سعادتی بزرگ نصیب آنها شده که حاضرند دوبار تکرار شود.

اما افرادی هم پیدا می شوند که به دلایل مختلف هرگز موفق نشده اند تا به پابوس اقا بیان!!شاید باور کردنش کمی سخت باشد یا غیر قابل باور اما با کمی کنکاش می توان آنها را شناسایی کرد و پای درد دل آنها نشست  و چه سعادت  بزرگی شامل حال افرادی می شود که هزینه سفر این زائر اولی ها را پرداخت کند.

امروز ها با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان بسیاری زائر اولی و یا کسانی که حداقل 5 سال هست که بدلیل بضاعت مالی نتوانسته اند به زیارت بروند شناسایی می شوند و در قالب کارون های متعدد راهی دیار عشق یعنی مشهد می شوند تا همه از این ذخیره معنوی استفاده کنند.

تعداد 146 زائرر قالب 3 اتوبوس از روستا های شهر نوکنده،روستای میان دره کردکوی و روستای سرکلاته خراب شهر در آرزوی دیدار امام رضا(ع) به همت نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان شناسایی و اعزام شدند.البته این افراد اولین کارونی  و یا آخرین نبودند که اعرام می شوند بلکه پیش از این هم چندین کاروان به دیار عشق شتافته اند.بعد از این هم تعدادی دیگر قرار است اعزام شوند.

 همه تسبیح بدست با سلام صلوات راهی دیار عشق می شدند

زائران در اتوبوس نسشته بودند و از شوق دیدار اقا اشک میریختند همه از مجریان طرح تشکر می کردندآنان  سر از پا نمی شناختد و دائم در میسر راه تجدید وضو داشتند و از انتظار چندین ساله شان سخن می گفتند صحنه های عجیبی به چشم می خورد همه تسبیح بدست با سلام صلوات راهی دیار عشق می شدند وقتی به نگاه های آنان دقت می کردی شادمانی از چهره آنان بیرون زده بود برخی هم از لطف آقا می گفتند که چطورآرزو کردند و اقا جواب داده است همچنین این سه روز از غذای حضرتی نوش جان کنند و.....

صبح یک شنبه30/7/1396 است و ساعت 5 صبح ، دقایقی نیست که کاروان زائرین به مشهد رسیده اند.مسافرین که  بیشتر آنان بانوان هستند ساک بدست در خیابان امام رضا(ع) داخل کوجه دانش 7 می شوند تا در محل اسکان که تعداد 46 نفراز نوکنده در حسینه ابوالفضلی طبس و 87 نفر از میان دره و سرکلاته در حسینه گرگانی ها مستقر شوند.شور خاصی در بین جمع برقرار است. بانوانی که با عصا حرکت می کنند  و یا ساک بدست هستند در بین آنان چندین پیر مرد هم به چشم می خورد که عصا بدست در مسیر راه در حرکت هستند.

پس از استقرار به سراغ دعوت شدگان رفتیم تا پای صحبت های آنان بنشینیم !!

یکی از بانوان که حدود 45 سال داشت می گوید: چندین سال بود که انتظار می کشدم به  پابوس اقا بیام اما نمی شد توان مالی نداشتم زواره طباطبایی می افزاید: من در جلسات قرانی که شرکت می کردم مداحی هم می کردم در بین گریه هایم از آقا طلب زیارت داشتم آخر 15سال هست که به مشهد نرفته ام فقط یکبار اون هم زمانی که خیلی جوان بودم. خدمت اقا رسبده بودم. 2سال است که مرتب اشک میریزم خوشحالم که چواب گرفتم .

  خدیجه ملاح زائر دیگری بود که حضورش رسیدم وی می گوید: 15سال است که به زیارت نیامده همیشه از خودم می پرسبدم آیا می شود من هم مشهد را یکبار دیگر ببینم الان بسیار خوشحالم که زائر اقا شدم.

دربین این تعداد 2نفر از بانوان بودند که در سن 50 سال سن آنها بود.اما موفق نشده بودند تا به زیارت بیایند و زائر اولی محسوب می شدند.

 

20 هزار تومان نذر داشتم

راضیه الوندی ازسرکلاته خرابشهر کردکوی  می گوید: 53 سال دارم و اولین بار هست که مشهد را دیدم وی توضیح می دهد : من از نظر مالی بسیار ضعیف بودم و همیشه آرزو داشتم به این سفر بیام من همیشه با نگاه کردن به عکس ضریح امام رضا(ع) گریه می کردم که منم بطلبه  سال 1385 پسرم تصادف کرده بود من نذر کردم 20 هزار تومان با دست خودم داخل ضریح بندازم اما نمی شد بیام در گریه هایم از آقا می خواستم منو بطلبه تا بیام نذرم  رو ادا کنم  خوشحالم که موفق به اینکار شدم با اینکه روز اول هست چند بار به زیارت رفتم هر با هم می رفتم با تمام شلوغی جمعیت دستم به ضریح می رسید. من از بانیان که منو به آرزوم رساندند تشکر می کنم .

بعد 43سال این بار به همراه این کاروان به پابوس آقا رسیده است

بانوی 53 ساله دیگری از 10 سالگیش می گوید: که بهمراه پدر و مادرش به زیارت آمده و بعد 43سال این بار به همراه این کاروان به پابوس آقا رسیده است.سید کلثوم حسینی از سرکلاته بیان می کند: من از جدم طلبیدم تا بیام زیارت و وقتی شندیم قرار است برم نمی دونستم چطوری صبر کنم تا زمان حرکت برسد. وی در ادامه می افزاید:در روستای ما هنگام حرکت، همه اهالی جمع شدن و زائرین را  با چاوش خانی و صلوات همراهی و بدرقه کردند.

خیرا... شاکری هم از میان دره ضمن ابراز خوشحالی  از این سفر می گوید: بعد 5 سال دوباره آمده ام وی پیرمردی 70ساله با همراهی عصای چوبیش راه می رفت وی برای خواندن نماز اول وقت بسیار تاکید داشت.در جمع بانوان هم بودند که راه رفتن برایشان بسیار سخت بود اما با داشتن عصا و همراهی همسفران گام برمی داشتند و شکرگزار بودند که طلبیده شده اند.خیلی  ها می گفتند هر وقت کاروانی راهی مشهد می شد حسرت در دل ما بود و اشک  از چشمانمان جاری می شد اما امروز برای ما هم فرصتی پیش آمد تا به آرزوی قلبی خود برسیم .

دوسال تمام هرروز 500 صلوات نذر داشتم تا طلبیده شوم

بعضی ها می گفتند ما خواب اقا را دیده ایم برخی هم از دعاهای و التماس های شبانه می گفتند که طلبیده شودند  یکی زائرین هم می گفت دوسال تمام هرروز 500 صلوات نذر داشتم تا طلبیده شوم . برخی آنهایی که طلبیده شده بودند حداقل 15 سال بود که زیارت نرفته بودند در چشمان آنها اشک شوق دیدار یار حلقه زده بود.آنان زائران واقعی هستند که سالهای به انتظار دیدار امام رضا (ع)نشسته بودند. 

سه روز اقامت در مشهد مقدس صبحانه  نهار شام از آشپزخانه حضرت برای زائران می آوردند ضمن اینکه  روز دوشنبه نهار مهمان سفرخانه آقا بودند سرهنگ بازنشسته محمد زاهدی مسئول کارون نوکنده و قنبر علی توکل راد مسئول کاروان میان دره وسرکلاته ار همراهی این کارون بسیار خوشحال بودند و در جمع کاروانیان بن حضرت که غذای مهمانسرا توزیع می کردند.قرار بود دوشنبه  در مهمانسرای اقا نهار را صرف کنند.

امروز دوشنبه در مهمانسرا ی آقا چه خبر است

امروز دوشنبه در مهمانسرا ی آقا چه خبر است فوج فوج زائرینی که بن در دست دارند جلوی درب ورودی واردی می شوند و بن  هایشان را به خادمین نشان می دهند زائران گلستانی هم وارد شدند و در سالن غذا خوردی نشستند. امروز غذای حضرتی خورش کرفس بود.در بین جمعیت انبوده مهمانانی ار کشورهای خارجی هم دعوت سفره اقا شده بودند. از باکو، عراق، سوریه، لبنان و...سه نفر از بانوان باکویی هم میزی ما شده بودند و به ترکی می گفتند ما از کربلا به قم و سپس به مشهد سفرکردیم و امروز هم مهمان امام رضا (ع)هستیم بانوان باکویی پوششی کامل داشتند.خلاصه غوغایی بود مادری از اراک پسرش را گم کرده بود ودر مشهد بدنبال او می گشت. بدون داشتن ین غذا سرمیز ما نشست و تقاضای غذای حضرتی را داشت ولی بن غذا نداشت خادمین پذیرایی کننده برایش غذا آوردند و همراه ما غذایش را خورد.بیرون مهمان سرا هم افرادی بودند که می گفتند خوشا به حال شما که دعوت شده اید غذای تبرکی بخورید. 

سرهنگ بازنشسته محمد زاهدی مسئول اتوبوس نوکنده در این زمینه با اشاره به سیاست های استان قدس رضوی که اولویت اولش شامل کسانی.ست که تاکنون. موفق به زیارت نشدند می گوید: نمایندگی. استان قدس رضوی درگلستان باشناسایی این افراد و ثبت نام از انها در قالب کاروان های متعدد به صورت رایگان به مشهد اعزام و بمدت سه روز مهمان اقا می شوند .

قنبر علی توکل راد مسئول اتوبوس های میان دره و سرکلاته  می گوید:  شرایط سنی که آستان قدس در نظر دارد حداقل 40سال و یا بیشتراست. وی  ضمن تشکر از تولیت استان قدس رضوی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و نماینده ایشان حجت الاسلام سبد علی طاهری در گلستان معتقد است در نظر گرفتن چنین شرایطی را برای افرادی که عاشق امام رضا هستند اما بضاعت مالی ندارند تا مشرف شوند بسیار خوب است و من خوشحالم که خادمی این زائرین را برعهده دارم.

هنگام رفتن به زیارت جوان تر ها کمک حال کسانی بودند که سن بالاتری داشتند

در سه روز  اقامت زائران در هردو حسینیه صمیمت بین آنها برقرار بود که کمتر در جمعه شهر نشینی دیده می شود همه درکنار هم باهم جمع می شدند دعا و زیارت می خواندند هر تنقلاتی  و خوردنی که همراه داشتند درسفرهای کوچک پهن می کردند همراه بادلی بزرگ آکنده از محبت یکدیگر را تعارف به هم نشینی ومعاشرت داشتند با هم همدلی و همراهی می کردند. هنگام رفتن به زیارت جوان تر ها کمک حال کسانی بودند که سن بالاتری داشتند صمیمت زائران وصف نشدنی بود.جندین با ر در هردو حسینیه زیارت عاشورا به صورت دسته جمع خوانده شد و سرانجام روز سه شنبه سوم آبان ماه زائران عاشق با دلی آرام به دیار خود بازگشتند و دعاگوی خیرین شدند.

جا دارد از تمام کسانی که همت کردند بانی خیر شدند و مشتقان آقا امام  رضا(ع) را به کوی عش رساندند قدردانی و سپاسگزاری شود. بویژه نمایندگی  آستان قدس رضوی در گلستان ، خدایا سعادت خادمی زائرین  بندگان صالحت را روزی ما فرما!!الهی سعادت بده تا ناممان در جمع خیرین ثبت شودالهی  آمین!!!

انتهای پیام /

گزارش از رقیه بشارت نیا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار