گر با دقت به سریال ها و فیلم های سینمایی خودمان توجه کنیم، می بینیم که خانواده ها در اکثر فیلم ها، یا اصلا فرزندی ندارند و یا تک فرزند هستند. همچنین در این فیلم ها خانواده های کم جمعیت، خانواده هایی ثروتمند و با فرهنگ نشان داده می شوند

صدا و سیما؛ یک بام و دو هوا

گلستان 24 ، چاره‌اندیشی برای كاهش جمعیت در ایران كه دورنمای جمعیت سی میلیونی را پیش روی كشور قرار داده است، یكی از مباحث رایج این روزها در میان مسئولین و حتی عامه مردم است. روزهایی بود که تمام جاده های کشور پر بود از تابلوهایی با مضمون «فرزند کم تر ، زندگی بهتر». آن وقت ها همه به این تابلوها با نگاه تحسین و تایید چشم می دوختند تا زمانی که متوجه شدیم این شعار، توطئه ای بیش نیست. توطئه ای  از سوی سران صهیونیست برای کاهش جمعیت شیعیان جهان. وقتی دیدند از طریق جنگ سخت نمی شود مسلمانان را از بین برد، دست به سلاح فرهنگی بردند.

ایرانی های مسلمان از گذشته، دارای خانواده هایی پرجمعیت بودند چرا که صفا و صمیمیت در میان اعضای خانواده جاری بود و با آمدن هر فرزند، پایه ی خانواده محکم تر می شد. آموزه های دینی خانواده ها نیز به فرزندان منتقل می شد تا جایی که در دفاع مقدس، خانواده هایی بودند که تمامی فرزندان خود را در راه دفاع از اسلام از دست می دادند که این خود نشانی بود از این تربیت ناب با الگوی اسلامی. این زنگ خطر و هشداری جدی برای سران صهیونیست و غرب بود. آن ها دست به توطئه ای بی رحمانه زدند و از پشت پرده هدایتگر جریانی خبیث ولی تاثیرگذار شدند.

فرزند

از دشمن، جز این انتظار نمی رود اما اگر با دقت به سریال ها و فیلم های سینمایی خودمان توجه کنیم، می بینیم که خانواده ها در اکثر فیلم ها، یا اصلا فرزندی ندارند و یا تک  فرزند هستند. همچنین در این فیلم ها خانواده های کم جمعیت، خانواده هایی ثروتمند و با فرهنگ نشان داده می شوند، و پدران و مادران این نوع خانواده ها را خیلی حساس تر نسبت به وضعیت فرزندانشان نشان می دهند. این در حالی است که خانواده های پرجمعیت، خانواده هایی با دردسرهای فراوان و بی فرهنگی نشان داده می­شوند و والدین چنین خانواده هایی پُرمشغله و بی توجه به وضعیت فرزندان دیده می شوند.

این واقعیت در حالی است که همین عزیزان برنامه  های کارشناس محوری را تولید می کنند که در آن­ها، مسئله جمعیت مورد نکاش قرار می گیرد؟

حال قضاوت با شماست، آیا با صدا و سیمای یک بام و دو هوا می توان به هدف گذاری های فرهنگی نظام نائل شد؟

ارسال نظر

آخرین اخبار