تنها رد پای کلش در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای

البته کسانی هم هستند که صرفاً بر اساس علاقه بازی می‌کنند اما در طول بازی به آنها هم پیشنهاد فروش اکانتشان داده می‌شود.

خروج میلیونی ارز زیر سایه بی‌خبری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای/ «Clash of Clans» چیست؟+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، خروج میلیونی ارز زیر سایه بی‌خبری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایبازی محبوب «Clash of Clans» (برخورد قبایل) در طول ایام عید نوروز پای ثابت مهمانی‌ها بود.

بازی محبوب  «Clash of Clans» (برخورد قبایل) در طول ایام عید نوروز پای ثابت مهمانی‌ها بود. امروز دیگر تماشای کسانی که با دقت در حال ارتقای اکانت بازی خود هستند یا در حال آماده شدن برای یک war هستند، کار عادی شده، آنها بازی «Clash of Clans» را نصب کرده و به خود هیجان تزریق می‌کنند. هیجانی رایگان اما وقتگیر که این روزها پای پول و معاملات غیر قانونی اما سود‌آور نیز به آن باز شده است. 

کلاش کلانز5

بازی آنلاین و رایگان «Clash of Clans» در عمر سه ساله خود آنقدر شهرت پیدا کرده است که برای معرفی آن نیازی به توضیحات طولانی نباشد. بازی‌ای که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان از جمله ایران به خود مشغول کرده و روزانه بیش از 100‌هزار کاربر جدید به آن می‌پیوندد. 

  «Clash of Clans» چیست؟ 
بازی کلش آف کلنز (Clash of Clans) یک بازی استراتژیک است. این بازی را می‌توان دومین بازی آنلاین محبوب شده در میان ایرانی‌ها دانست. اولین بازی که در این زمینه به شهرت جهانی رسید و ایرانی‌ها هم از آن استقبال کردند، «تراوین» بود، بازی متعلق به شرکتی آلمانی است که مجوز فعالیت دامنه دات‌آی‌آر آن نیز از طرف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صادر شده بود اما بعد از چند سال فعالیت از سوی کارگروه مبارزه با مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر شد، اما سایت‌های مشابه آن با عناوین دیگری هم اکنون در حال فعالیت هستند. «Clash of Clans» محصول شرکت «Supercell» است. این شرکت فنلاندی در زمینه ویدئو گیم فعالیت دارد. این شرکت از سال 2010 فعالیت خود را آغاز کرده و به غیر از «Clash of Clans» بازی‌های پرمخاطب دیگری مانند «Boom Beach» و «Hay Day» را نیز عرضه کرده است که آنها هم مانند کلش آف کلنز بازی‌های آنلاین هستند. ساختار«Clash of Clans» مانند اکثر بازی‌های استراتژیک آنلاین بر اساس ایجاد یک سرزمین و همکاری با سایرین برای پیروزی در نبرد با سایر رقبا است. ایجاد حس همکاری و رقابت که عامل اصلی محبوبیت بازی‌های آنلاین به شمار می‌رود نیز در این بازی به خوبی رعایت شده است. 

کلاش کلانز4

  تنها رد پای کلش در بنیاد بازی‌های رایانه‌ای 
محبوبیت بازی کلش آف کلنز آنقدر بالا است که مدیران ارشد ورزش کشور در یک جلسه رسمی مشغول بازی کردن باشند بدون اینکه متوجه باشند دوربین‌های تلویزیون اقدام آنها را ثبت و ضبط کرده است. بهرام شفیع، مجری برنامه ورزش و مردم این نکته را در برنامه تلویزیونی که معاون وزیر ورزش نیز حضور داشت، افشا کرد. شفیع گفت: «در جلسه هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی بچه‌های فیلمبردار ما صحنه‌های خوبی را شکار کرده‌اند. آنها از یکسری رؤسای فدراسیون فیلم گرفته‌اند که در این جلسه مشغول بازی کردن«کلش آف کلنز» بودند! آیا واقعاً این شایسته است که در چنین جلسه‌ای همه موبایل به دست بگیرند و بازی کنند؟» 

کلاش کلانز2

به رغم موفقیت «Clash of Clans» در سطح جهانی و در میان مخاطبان ایرانی، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تا به حال توجه خاصی به این بازی نداشته و به دلیل در دسترس نبودن مدیرعامل این بنیاد، این امکان فراهم نشد تا از برنامه آتی این بنیاد درباره «Clash of Clans» باخبر شود! تنها اشاره اینکه می‌توان از کلش آف کلنز در سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مشاهده کرد درآمد روزانه پنج میلیون دلاری این بازی است! درآمدی فوق‌العاده برای یک بازی که بخشی از آن نیز از سوی ایرانی‌ها پرداخت می‌شود. با جست‌و‌جوی کوتاهی در فضای مجازی سایت‌های زیادی را با موضوع خرید و فروش اکانت کلش آف کلنز و «gem» در دسترس خواهد بود. 

  «Clash of Clans» نمای نزدیک‌تر 
کلش آف کلنز بازی رایگانی است. اما شرکت تولید‌کننده بازی را به نوعی طراحی کرده است که کاربر برای داشتن موقعیت بهتر پول خرج کند. درآمد بازی نیز از این طریق تأمین می‌شود. در «Clash of Clans» نوعی بیت کوین (پول مجازی) به نام «gem» فعال است که کاربر با پرداخت دلار بسته‌های جم را خریداری می‌کند و از آن طریق امکانات بیشتری در بازی به دست می‌آورد. محسن جوان 18 ساله‌ای است که در زمینه بازی کلش آف کلنز فعالیت دارد و در سایت خود کسانی را که کلش بازی می‌کنند، راهنمایی می‌کند. محسن در سایتش امکان خرید «جم» را برای بازیکنان دارد. وی در گفت و گو با «جوان» درباره این بازی و نحوه خرید و فروش اکانت و خرید «جم» می‌گوید: «کلش به دلیل موضوع بازی و گرافیک بالایش مخاطبان زیادی دارد، در گروهی که خودم در آن هستم از بچه 9 ساله تا فرد 47 ساله نیز حضور دارند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود کلش محبوبیت خود را حفظ کند، این است که حداقل ماهی یک بار بازی آپ دیت (به روز) می‌شود و اضافه شدن امکانات جدید به آن اضافه می‌شود.» 

محسن می‌گوید: «برخی از افراد کارشناسان خرید و فروش اکانت کلش هستند به طوری که با چند گوشی همراه به صورت همزمان چند اکانت را ارتقا می‌دهند و بعد آنها را می‌فروشند. البته کسانی هم هستند که صرفاً بر اساس علاقه بازی می‌کنند اما در طول بازی به آنها هم پیشنهاد فروش اکانتشان داده می‌شود.» 

کلاش کلانز1

قیمت اکانت‌ها بر اساس سطح هر اکانت تعیین می‌شود. اکانت‌هایی بالای 100، قیمت‌هایی بالای 900 هزار و یک میلیون تومان دارند. اقدامی که به صورت توافقی میان خریدار و فروشنده صورت می‌گیرد. محسن می‌گوید:«خود بازی امکان انتقال لینک را دارد اما می‌توان اکانت را از طریق جیمیل نیز منتقل کرد. البته در این بین بسیاری افراد فریب قیمت‌های بالا را می‌خورند و اکانتشان از دستشان خارج می‌شود.» 

این فعال بازی «Clash of Clans» در پاسخ به این سؤال که آیا خود بازی هم در آخر برای برندگانش جایزه‌ای در نظر می‌گیرد یا نه، می‌گوید: «در انتهای بازی اگر جزو سه گروه برنده باشید که کار بسیار سختی است، از طرف بازی به شما بسته‌های رایگان«gem» داده می‌شود.» این به آن معنا است که همه هزینه‌هایی که برای خرید و فروش اکانت انجام می‌شود هیچ گونه بازگشت سرمایه‌ای برای خریدار نخواهد داشت! 

   نرخ «جم» در دست واسطه‌ها 
به دلیل تحریم‌ها سایت رسمی «Clash of Clans» امکان خرید «جم» را برای ایرانی‌ها ممنوع کرده است. از این رو ایرانی‌ها برای بازی کردن و خرید «جم» مجبور می‌شوند از طریق «VPN» وارد سایت خرید شوند. بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند «جم» را از واسطه‌های ایرانی بخواهند؛ کسانی که با تهیه«gift card»  از سایت اصلی بسته‌های 500، 1200، 2500، 6500 و 14000 جمی را خریداری می‌کنند. این بسته‌ها از قیمت 4/99 دلار تا 99/99 دلار متغیر است. محسن می‌گوید:« واسطه‌ها بر اساس میزان خرید حق‌الزحمه‌ای را از خریدار می‌گیرند که تقریباً بین 3 تا 15 هزار تومان است.» البته باید یادآور شد که قیمت بسته‌های «جم» بر اساس انصاف واسطه بالا و پایین می‌شود. محسن می‌گوید: در شبکه‌های مجازی موبایلی مانند «لاین» پیشنهاد‌های خیلی پایینی برای فروش «جم» وجود دارد که معمولاً کلاهبرداری هستند و پول خریدار و اکانتش از بین می‌رود.!» 

این بازیکن حرفه‌ای «Clash of Clans» این توصیه را هم به دوستداران بازی می‌کند که اگر می‌خواهید واقعاً از هیجان بازی لذت ببرید برای آن پول خرج کنید! 

کلاش کلانز3

فعلاً تب کلش آف کلنز فراگیر شده و تا پیدا شدن یک جایگزین برای آن مخاطبان ایرانی همچنان با اشتیاق صفحات گوشی‌های هوشمند خود یا تبلت‌هایشان را نگاه می‌کنند و در بازی محو می‌شوند؛ بازی که به رغم سود آوری‌های قانونی و غیر قانونی آن و ایرادات اخلاقی مانند چت‌های خلاف اخلاق در محیط بازی که منجر به درگیری‌های خانوادگی نیز شده است، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هیچ طرحی برای آن ندارد./پارس

ارسال نظر

آخرین اخبار