مدرس حوزه و دانشگاه:

کارشناس امور فرهنگی و دینی گفت: در شب قدر، درهای رحمت خداوند به سوی بندگانش باز می شوند.

مردم از فضیلت های شب های قدر غافل نشوند/ در شب های قدر مقدرات یک ساله انسان ها نوشته می شود

به گزارش گلستان24؛ حجت‌الاسلام مهدی پیکرستان، استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با فضائل اولین شب قدر در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف است با اولین شب قدر، شبی که در طول سال همانند فضیلت آن پیدا نمی شود.

وی با بیان اینکه این شب، شبی است که تقدیر امور سال در آن شکل می‌گیرد، اظهار کرد: در این شب فرشتگان به اذن خداوند متعال به زمین می آیند و در محضر حضرت ولی عصر (عج)، هر چه که مقدر شده است را بر آن حضرت عرضه می دارند.

حجت الاسلام مهدی پیکرستان با اشاره به رحمت پروردگار در ماه رمضان یادآور شد: مردم نباید از فضیلت و بخشش خداوند در این شب گران بها غافل شوند و باید شب زنده داری کنند و به درگاه خداوند توبه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اعمال این شب خاطرنشان کرد: برخی اعمال وجود دارد که در هر سه شب قدر باید انجام شود و برخی دیگر باید در همان شب انجام شود.

وی ادامه داد:در بزرگی شب قدر همین بس که از پیامبر اکرم نقل شده است، از خداوند به دور باد، نفرین بر کسی که به شب قدر برسد و زنده باشد اما آمرزیده نشود.

مدرس حوزه علمیه شهر انبارالوم تصریح کرد: دعاهایی از جمله جوشن کبیر، دعای افتتاح و ابوحمزه ثمالی در این شب سفارش شده است تا یادآور لطف و کرم بی پایان پروردگار باشد.

حجت‌الاسلام پیکرستان در پایان یادآور شد: به احادیث و مطالبی که از بزرگان در خصوص این شب گرانقدر نقل شده است، دلالت بر مقدرات و پاداش های خداوند بزرگ در این شب به خصوص دارد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار