برخی از موسسات آموزشی غیر مجاز از التهابات فضای کنکور سوء استفاده و با تبلیغات دروغ، اقدام به کلاهبرداری از مردم می کنند.

سوء استفاده برخی از موسسات آموزشی کنکور از بی اطلاعی مردم/ خانواده ها قبل از ثبت نام نسبت به مجوز و همچنین اساتید آموزشگاه ها تحقیق کنند

به گزارش گلستان24؛ تنها کمتر از یک هفته دیگر به شروع آزمون سراسری یا همان کنکور باقی مانده است، دانش آموزان سال ها در مقاطع ابتدایی و متوسطه درس خوانده اند، تا خود را برای شرکت در یک رقابت بزرگ و بسیار سخت آماده کنند.

این آزمون، تاثیر بسیاری در آینده دانش آموزان دارد و با شرایط روحی و روانی آنها و خانواده هایشان ارتباط مستقیم دارد؛ به طوری که دانش آموز و خانواده ها در چندین ماه قبل از شروع کنکور اضطراب و استرس می گیرند.

در این میان موسسات و آموزشگاه های علمی از این فضای پرالتهاب کنکور نهایت استفاده را می برند و گاهی نیز خود، موجب ایجاد استرس و اضطراب در دانش آموزان و خانواده های آنها می شوند و با استفاده از تبلیغات خوش آب و رنگ خود، خانواده‌ها را مجاب به ثبت نام فرزندانشان با هزینه های گزاف در کلاس های علمی و کمک آموزشی خود می کنند.

طبق آمارها کلاس های تقویتی کنکور نقش چندانی در موفقیت بیشتر رتبه های اول کنکور نداشته است و تنها دلیلی که باعث موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری شده تمرکز و درس خواندن عادی دانش آموزان بدون استفاده از کلاس های آموزشی بوده است.

البته نباید از برخی از فواید کلاس های آموزشی موسسات دارای مجوز غافل بود؛ چرا که برخی از این موسسات که تعداد آنها نیز کم است، از اساتید خوب با سطح علمی بالا استفاده می‌کنند و برنامه های آموزشی متناسب با کنکور دارند.

ولی همانطور که گفته شد، بیشتر موسسات و آموزشگاه های علمی که اصلاً هیچ مجوزی ندارند و معمولاً در هر کوچه و خیابان یک شعبه دارند، با فریب مردم تنها برای کسب منفعت در سطح شهر فعالیت می کنند.

در گوشه و کنار شهر تبلیغات این موسسات به وفور دیده می‌شود و چهره های جوانی نیز بر روی تبلیغات قرار دارند که بیشتر شبیه به مدل های لباس می باشند تا مدرس و استاد دروس کنکور؛ همچنین القاب زیادی نظیر (استاد) ریاضی دان ... والقابی دیگر در کنار نام های آنها نوشته شده است که طبق تحقیقاتاین گونه نیست و بیشتر این افراد دانشجویان همان شهر هستند.

از یک طرف استرس و سختی کنکور و از طرفی دیگر تبلیغات پر زرق و برق موسسات آموزشی و کمکی کنکور، دانش آموزان و خانواده ها را که اطلاعات چندانی از میزان تاثیرات این موسسات بر روند آموزشی قبل از کنکور ندارند را مجاب به ثبت نام در این موسسات می کند.

در برخی از مواقع مراجعه کنندگان به این موسسات به دلیل بی اطلاعی از غیرمجاز بودن و یا مجاز بودن این موسسات در پرداخت هزینه های گزاف که بیشتر از حد استاندارد خود نیز می باشد، استفاده چندانی از این کلاس‌ها نمی‌برند و به اصطلاح سرشان کلاه می رود.

حال که دیگر موسسات آموزشی غیر مجاز فعالیت های خود برای کنکور سراسری امسال انجام داده اند؛ دانش اموزان و خانوادها نیز باید برای دوره های بعد در مورد این موسسات ابتدا تحقیق کنند و بعد فرزندانشان را به دست این آموزشگاه ها بسپارند.

مراجعه علمی و قانونی نیز باید قبل از این که موسسات غیر مجاز، هزینه های گزافی را از مردم اخذ کنند و سرشان را کلاه بگذارند جلوی فعالیت های آنها را بگیرند.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار