حجت الاسلام طاهری در جمع نمازگزاران مسجد امیر گفت: مومنین در دوستیابی خود دقت کنند؛ چرا که دوست ناباب آدمی را به جهنم می کشاند.

قرآن به دنبال حل ریشه ای مشکلات است / دوستی بین مومنین باید بر اساس خداوند باشد

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان، در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیر ضمن تفسیر آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم  آمده که اگر قرار است بین دو مومن که بین آنها اختلاف ایجاد شده، صلح برقرار کنید حتما باید خداوند را در نظر بگیرید.

وی با اشاره به اینکه مقصود این آیه تنها این نیست که فقط به صلح بین دو مومن بسنده کنید، خاطرنشان کرد: اگر تنها به صلح بین دو مومن بسنده شود خلاف تقوای الهی است؛ چرا که در این بین کسی که حقش خورده شده و به او ظلم شده باید حقش را از ظالم باز پس گرفت و اگر که می‌خواهید این صلح پایدار بماند، باید شخص ظالم فرد مظلوم را از خود راضی کند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا با اشاره به بحث های قرآنی حجت الاسلام قرائتی،خاطره نشان کرد: اسلام در خیلی از مسائل مباحث را به صورت ریشه ای مطالعه می کند، یعنی هدف قرآن حل ظاهری مشکلات نیست و در صدد این است تا مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند؛ چرا که اگر قرار است بین دو مومن مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود، باید بین این دو مومن حالت برادر ایجاد شود.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه این برادری ها تنها باید برای خداوند باشد، ادامه داد: رفاقت اگر برای دنیا باشد، آن برادری که خداوند می‌خواهد نیست و اگر این رفاقت بر اساس خداوند باشد، حسنش این است که در آخرت به داد انسان می رسد و اگر غیر از این باشد این رفاقت موجب عذاب آدم می شود.

این استاد دانشگاه یادآور شد: خداوند در خصوص جهنمیان می‌فرماید که این ها یک آه حسرت آمیز می کشند و می گویند ای کاش فلانی را به عنوان دوست برنمی گزیدیم، یعنی دلیل جهنمی شدن بعضی از جهنمیان دوستانشان است.

وی ادامه داد: ممکن است خود فرد خوب بوده و در خانواده مومنی بزرگ شده باشد، ولی یک رفیق ناباب پیدا کرده و این دوست هم باعث می شود تا او به جهنم برود.

نماینده سابق مردم گرگان وآق قلا  خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۶۷ سوره زخرف می فرماید: روز قیامت دوست ها با هم دشمن اند، مگر آنهایی که دوستیشان در دنیا بر اساس تقوا بوده است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار