رئیس اوقاف شهرستان گرگان وجود قبرهای متعدد در فضای پیرامون امام زاده عبدالله (ع) را علت اصلی عدم توسعه، بخش هایی از امام زاده دانست.

ظرفیت امام زاده عبدالله(ع) برای دفن اموات تکمیل شده/  وجود قبرهای متعدد فضای فرهنگی امام زاده عبدالله (ع) را محدود کرده است

به گزارش گلستان24؛امام زاده عبدالله گرگان (ع) یکی از مکان های فرهنگی شهر است که در سطح کشور نیز شناخته شده و خیلی از مسافرین نیز در این مکان برای گذراندن شب اتراق می کنند؛اما وجود قبرستان وسیعی که دور تا دور فضای امام زاده را گرفته موجب شده تا فضای امام زاده عبدالله گرگان آن طراوتی که دیگر امام زادگان دارند را نداشته باشد.

شاید بتوان گفت گرگان تنها شهری است که قبرستان آن به نوعی در مرکز شهر قرار گرفته و باعث شده تا مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شود،یکی از این موارد ترافیک سنگینی است که در خیابان های اطراف امام زاده مخصوصا در روزهای آخر هفته که روز زیارتی قبور است اتفاق می افتد.

وجود قبرهای متعدد و ناهموار در سراسر امام زاده عبدالله نیز یکی دیگر از دلایلی است که مردم از این مکان آنگونه که شایسته است استفاده نمی کنند؛ چرا که جایی برای تردد و استفاده مردم از فضای پیرامون امام زاده نیست و تا جایی که چشم کار می کند قبور جدید و قدیمی می باشد.

در همین خصوص حجت الاسلام مهدوی راد رئیس سازمان اوقاف شهرستان گرگان به خبرنگار ما، گفت:درگذشته هیچ برنامه یا طرحی وجود نداشته که دست به فضاسازی اطراف امام زاده عبدالله بزنند،اصلا ما در اوقاف چیزی به نام ایجاد قبرستان در امام زاده نداریم و تا به حال هرچه که بوده از گذشته است.

وی با بیان اینکه  طرح یکسان سازی قبور در امام زاده عبدالله گرگان طرحی جهت زیبایی این مکان بوده ،خاطرنشان کرد:ما در نظر داشتیم با برطرف سازی ناهمواری هایی که در امام زاده وجود داشت ،فضای اطراف امام زاده را زیبا کنیم اما به علت  برخی مطالب که در فضای مجازی منتشر شد،مجبور شدیم موقتا این طرح را متوقف کنیم؛چراکه برای مردم شفاف سازی نشده بود و مردم خیال می کردند که اگر طرح همسان سازی قبور ایجاد شود قبور اقوام آنها تخریب می شود، در حالی که این گونه نبود.

وی با اشاره به این که امام زاده عبدالله (ع) گرگان جزو چند امام زاده بزرگ و شناخته شده کشور می باشد ،تصریح کرد:ما در نظر داریم تا پیرامون فضای امام زاده عبداالله گرگان فضای های فرهنگی و حتی زائرسرا احداث کنیم اما در اکثر نقاط امام زاده قبر وجود دارد و ما در این خصوص دچار مشکل شده ایم.

 رئیس سازمان اوقاف شهرستان گرگان با تاکید بر این که ظرفیت امام زاده عبدالله گرگان، برای دفن اموات تکمیل شده است،خاطرنشان کرد:پیش بینی مکان برای ایجاد قبرستان جدید بر عهده شهرداری است و طبق جلساتی که با مسئولین شهرداری داشتیم، به نظر می رسد که مکانی در جاده آق قلا برای قبرستان جدید در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار