رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: ثبت اسناد و مدارک دفاع مقدس در ۴ مرحله شناسایی، جمع‌آوری، ثبت و پردازش و ساماندهی انجام شده است.

 ثبت اسناد دفاع مقدس در ۴ مرحله اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا علاماتی در دومین جلسه کمیته استانی اسناد و مدارک دفاع مقدس اظهارداشت: ارائه خدمات سریع، فراگیر و آسان به آحاد جامعه درباره تاریخ و فرهنگ دفاع‌مقدس از جمله مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال این است که در راستای ترویج فرهنگ پایداری، ایثار و شهادت و ارائه الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی، از همه ظرفیت سازمان‌ها و نهادها و نیروهای مسلح در جهت معرفی ایثار شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس و انتقال این روحیه به آحاد جامعه و به خصوص ارائه خدمات به محققان و پژوهشگران استفاده کند، به همین منظور ثبت اسناد و مدارک دفاع مقدس در 4 مرحله شناسایی، جمع آوری، ثبت و پردازش و ساماندهی انجام شده است.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه ثبت این ارزش‌ها و نگهداری از آن‌ها، یکی از ضرورت‌های بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «فرهنگ دفاع مقدس گنج است» و ما باید این گنج را استخراج و پردازش کنیم و آن را در اختیار جامعه و نسل های بعد قرار دهیم.

 

سردار علاماتی خاطرنشان کرد: امروز ممکن است عده‌ای بخواهند تاریخ 8 ساله دفاع مقدس را به گونه‌ای دیگر تعریف کنند، اما اسناد آن دوران می‌تواند این تحریف‌ها را خنثی کند.

عبدالرضا چراغعلی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: برای نسل جوان امروز جامعه که خیلی از مسائل را از نزدیک ندیده و درک نکرده‌اند، به یک ظرافتی در برقراری ارتباط نیازمندیم به ویژه در موضوع انتقال مفاهیم دفاع مقدس باید با استفاده از شیوه‌های هنری و متناسب سلیقه جوانان، این موضوع با ارزش را به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

وی اظهار کرد: برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیاز به یک همراهی و همسویی همه‌جانبه داریم و با پرهیز از موازی‌کاری باید از همه ظرفیت‌های استان بهره‌مند شویم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی دفاع مقدس جایگاهی مناسب در انتقال فرهنگ و ارزش‌های دوران دفاع مقدس دارند و برای به ثمر نشستن آن باید یک تعامل و توافق درون استانی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار