حجت الاسلام مرادی گفت: مسئولیت پذیری، تکلیف مداری و پیشتازی در میادین علم یکی از ترازهای زن انقلابی است.

«مسئولیت‌پذیری» یکی از ترازهای زن انقلابی است

به گزارش گلستان 24  ؛ حجت الاسلام شهاب مرادی شامگاه پنجشنبه در همایش «زینبیون عصر ظهور» به میزبانی  واحد خواهران سراج استان برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بانوی تراز انقلاب اسلامی بانویی است که در میادین علمی پیشتاز باشد و درصورتی که می توانید متناسب با اقلیم و سرزمین خود در کار پیشرفت کنید.

وی افزود: متاسفانه امروزه شاهدیم بسیاری از دختران و پسران ما رشته اشتغال و رشته تحصیلی آن ها با هم  متفاوت بوده و کسی که تصدی کاری را دارد سواد آن را ندارد.

حجت الاسلام مرادی گفت: متاسفانه افرادی هستند که وارد مشاغلی مانند کشاورزی می شوند که حتی چند سطر در رابطه با علم کشاورزی اطلاعات به دست نیاورده اند.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها و شهرها نمایندگان اصرار دارند شهرک های صنعتی زده شود در صورتی که مزیت های نسبی استان خود را نمی بینند، تصریح کرد: این در حالی است که می توانید متناسب با اقلیم و سرزمین خود در کار پیشرفت کنید.

کارشناس مسائل خانواده خطاب به بانوان اظهار کرد: تلاش کنید به سمت انجام فعالیت های فرهنگی حرکت کنید تا در شهر شما فقیری وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه فرزندان خود را تشویق کنید تا درحوزه هایی کار کنند که آن شغل برای خود و کشورشان تولید ثروت به همراه داشته باشد، افزود: اینکه فرزندان ما در تحصیلات به درجات عالیه برسند ولی نتوانند شغلی متناسب با تحصیلات خود پیدا کنند پیشتازی در عرصه علم نیست.

وی ادامه داد: رهبری معتقدند تربیت انسانی زن بزرگترین خدمت به جوامع انسانی است، پس یکی از مهمترین کارهایی که یک زن می تواند انجام دهد این است که خانواده را تبدیل به جایگاهی برای عروج معنوی کند.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: امام راحل فرموده اند از دامن زن مرد به معراج می رود که اینجا منظور رابطه مادر و پسری است، البته همسران در ایثار شوهرانشان نقش زیادی دارند و رهبری تاکید دارند همسران خود را به جهاد در راه خدا تشویق کنید.

وی مسئولیت پذیر و تکلیف مدار بودن را یکی دیگر از ترازهای زن انقلابی برشمرد و افزود: زن انقلابی باید به معنویت و رشد اهمیت دهد و یکی از مصادیق رشد این است که فرزندان خود را مسئولیت پذیر بار بیاورید که خود این مسئولیت پذیری یکی از ترازهای انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار