مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره سراسری آیات در استان گفت: ۵۰۹ اثر از ۲۷ استان به دبیرخانه جشنواره سراسری آیات ارسال شده است.

 سومین جشنواره سراسری آیات در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ عادله کشمیری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع سومین جشنواره سراسری آیات اظهارداشت: سومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی آیات دوم بهمن ماه در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی افزود: از اهداف این جشنواره ملی، تولید آثار فاخر و ارزشمند با مضامین قرآنی، اشاعه و ترویج هنر نمایشنامه‌نویسی، ایجاد فضای رقابتی، حمایت از آثار برگزیده و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: 509 اثر از 27 استان کشور به دبیرخانه جشنواره سراسری آیات ارسال شده که از این تعداد 461 اثر به مرحله داوری راه یافته است.

کشمیری گفت: اختتامیه جشنواره دوم بهمن ماه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه 91 اثر از استان گلستان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، افزود: بیشترین میزان مشارکت مربوط به استان گلستان بوده و کمترین اثر ارسالی مربوط به استان خراسان شمالی است.

کشمیری با اشاره به موضوعات جشنواره آیات اظهار کرد: نماز و نیایش، آفرینش و خلقت، خودباوری، وحدت، صلح و دوستی، حجاب، تمثیل‫‌های قرآنی، موضوع تفکر، تعمق در طبیعت، مقاومت و پایداری و اقتصاد مقاومتی و قانون‌مداری از موضوعات این جشنواره است.

وی گفت: این جشنواره با محوریت قرآن کریم و عترت طاهرین با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار