آقای ایوبی! به کجا چنین شتابان؟

این پیشنهاد شاید پربی‌راه هم نباشد و جای فیلم‌های سخیف و به اصطلاح آبگوشتی، ‌که این روزها از سوی روشنفکرنماها ساخته شده و روی پرده اکران می‌رود، در کنار همان تبلیغات سی‌دی های‌ آموزش رقص، کرم‌های‌لاغری و محصولات منشوری دیگر باشد!

تلاش برای رسمی شدن تبلیغات فیلمهای سینمایی در ماهواره!

به گزارش گلستان 24، در حالی که مراجع تقلید و علما و حتی کارشناسان حوزه فرهنگ و خانواده از خطرات جدی شبکه های ماهواره ای سخن می گویند، نایب رئیس انجمن تهیه‌کننده‌ کارگردانان سینمای ایران از قول مساعد رئیس سازمان سینمایی برای برداشتن جمله «منع تبلیغ فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای» از پروانه نمایش خبر داده است.

مهرداد فرید در گفت‌وگویی که با ایسنا با اشاره به جلسه‌ای که شورای عالی تهیه‌کنندگان با حجت‌الله ایوبی داشته است، اظهار کرد: از سازمان سینمایی درخواست کردیم تا امکانی داده شود‌ تا از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای بتوانیم آثار سینمایی را تبلیغ کنیم. آقای ایوبی هم اعلام کردند منع قانونی وجود ندارد و دنبال ضابطه‌مند کردن آن هستیم.

این درخواست عجیب و موافقت آقای حجت الله ایوبی در حالی صورت گرفته که این رویه می تواند موجب شبه قانونی شدن شبکه های ماهواره ای غیرمجاز شود.

نکته جالب دیگری که در این مصاحبه است این است که این عضو انجمن تهیه کنندگان کم لطفی‌های تلویزیون را موجب کم شدن توجه مردم به سینما دانسته است و ادعا کرده که دنبال راهکارهایی برای جبران عدم پخش تیزر فیلم‌ها از تلویزیون هستند و به جای آن ماهواره را برگزیده اند!

البته این پیشنهاد شاید پربیراه هم نباشد و جای فیلم‌های سخیف و به اصطلاح آبگوشتی، ‌که این روزها از سوی روشنفکرنماها ساخته شده و روی پرده اکران می‌رود، در کنار همان تبلیغات سی‌دی های‌ آموزش رقص، کرم‌های‌لاغری و محصولات منشوری دیگر باشد!

نکته دیگری که در این بین توسط مدعیان امر دیده نشده، ‌مشکلاتی است که آنها درگیر آن هستند. بر همین اساس، پیشنهاد می شود سینماگران به جای پیشنهادات شاذ و غیر قانونی، به فکر اصلاح خود و رویه های نادرست باشند.

نپرداختن فیلمسازان به مشکلات روز جامعه و دوری از مطالبات واقعی اجتماعی، افراط و تفریط در ساخت کمدی‌های سخیف یا درام‌های تلخ و سیاه، ساخت فیلم های با تم روشنفکری که تنها دغدغه قشر کوچکی از مردم است و از آنها به عنوان "بچه پولدار" و "بالاشهری" یاد می شود؛ مهمترین دلیل های فنی دلزدگی مردم از سینماست.

در بخش فنی نیز انتشار کپی قاچاق ‌فیلم‌‎ها و رعایت نکردن کپی رایت در کنار قیمت بالای سالن های سینما برای خانواده ها، موجب شده تا قشر سینمارو کم کم به صف خریداران دی.وی.دی غیرمجاز بپیوندند.

ارسال نظر

آخرین اخبار