استاد حوزه وکارشناس مسائل مذهبی؛

حجت الاسلام پیکرستان:در شب های قدر در رحمت خداوند برای تمامی بندگانی که طلب آمرزش کنند باز خواهد بود

بزرگترین گناه نا امیدی است/خداوند در این شبها عزیز بنده ای را دست خالی نمی گذارد

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام شیخ مهدی پیکرستان استاد حوزه و کارشناس مسائل مذهبی در رابطه با فضایل شب های قدر طی گفت وگویی با خبرنگار ما،اظهار داشت: همین که در این شب قرآن نازل شده، ثواب عبادت و احیای آن معادل بیش از هزار ماه دیگر می باشد،نشان دهنده میزان فضیلت و برتری این ماه نسبت به دیگر ماه های سال است.

وی با اشاره به نزول قرآن به پیامبر اسلام،یادآور شد:در این شب ها قرآن به صورت یکجا بر حضرت محمد (ص) نازل وبقیه قرآن کریم به صورت تدریجی نازل شد که این نشان دهنده این است که خداوند درهای رحمت خود را در این شب نسبت به دیگر شب های ماه برای بخشایش گناهان بندگانش باز کرده است.

حجت الاسلام پیکرستان با بیان اینکه خداوند ارحم الراحمین است،تصریح کرد:وای به حال بنده ای که در این شبهای نورانی از بخشندگی خداوند ناامید شود چرا که خداوند توبه پذیر است وگناهان بند های که روی به سوی او آورده را مخصوصا در این شبهای عزیز انشاءالله می بخشد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)،اظهار کرد: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

این مدرس حوزه با تاکید براحیا گرفتن در شبهای قدر،تصریح کرد:خوشا به حال کسانی که واقعا در این شبهای مبارک حضور قلب دارند و به خوبی فضیلت این شبهای عزیر را درک می کنند چرا که خداوند این افراد را که به امید بخشایش آمده اند را از در رحمت خود دست خالی بازنمی گرداند.

وی در پایان خاطرنشان،کرد:سعی کنیم تا از هر دقیقه این شبها  به خوبی استفاده کنیم و از کار های بیهوده دیگری که در دیگر اوقات می پردازیم دوری کنیم و تا میتوانیم خدواند را عبادت و از او طلب بخشایش کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار