در عرصه جدید برای فهم بهتر یادگیری از صفحه نمایش استفاده می کنند چون ذهن انسان که مرکز اندیشیدن هر فرد است.

اصول یادگیری کودکان با افزایش تکنولوژی های مدرن

به گزارش گلستان24؛یادگیری کودکان وقتی به بهترین شکل اتفاق می افتد که با بدن خود درگیر محیط اطراف شوند،حضور قدرتمند در طبیعت همراه با گونه های گیاهی و حس فصل های رنگارنگ ،حضور حیوانات،زندگی سنتی و بکر  وقتی لمس می کنیم که خیلی بیشتر درگیر زندگی می شویم تا وقتی از صفحه نمایش چنین زندگی را برای خود ترسیم کنیم.

در حال حاضر افراد زیادی میل دارند که کودکان زمان بیشتری را با کامپیوتر و تبلت سپری کنند،اما در واقع می بینیم خیلی از افراد ثروتمند جهان  مانند بیل گیتس و ماراک زاکربرگ هزینه فراوانی صرف آموزش شخصی خود داشتند، تا زمان خود را مشغول تکنولوژی و محصولات فن آوری جدید کنند.

حتی در مدارس متمدن علمی برای خردسالان تا عرصه دیپلم فعالیت های  فراوانی صرف آموزش شخصی آنها می شود و برای آموزش شخصی یادگیری با صفحه نمایش از شیوه های راحت است چون انسان با چشم خود یاد میگیرد، اما باید حواسمان باشد نباید از حس های دیگر جهت آموزش و کسب تجربه غفلت کرد.

در عرصه جدید برای فهم بهتر یادگیری از صفحه نمایش استفاده می کنند چون ذهن انسان که مرکز اندیشیدن هر فرد است را درگیر خود می کند اما باید بدانیم ذهن در جایگاه تماشاچی قرار دارد و بدن در واقع در جهان دست به کار است و واکنش ها برای اعضای بدن حیاتی و شکل دهنده سبک زندگی جامعه بشری است و با حضور و گفتگو در جامعه است که میتوانیم ادبیات و فرهنگ تولید کنیم .

در نظام آموزشی جدید هر چقدر سرعت آموزش با صفحه نمایش شتاب گرفته نباید از فضای حقیقی جهانی جهت حضور در فعالیت های گروهی، ورزش ، نقاشی ، بازی و فعالیت های شاد و متنوع غفلت کرد.

کودکان باید فرصت ارتباط انسانی را حفط کنند و مکالمات دیجیتالی بر فضای حقیقی قالب نشود، در حال حاضر نوجوانان بیشترین وقت خود را با بازی های دیجیتالی ، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی مشغول کرده اند و حتی آموزش و مشق خود را بصورت آنلاین انجام میدهند در حالی که محیط طبیعی و سبک زندگی حقیقی که با گوشت و پوست حس می شود دارای تجربیات کامل و غنی خواهد بود پس مراقب باشیم که تا حد ممکن استفاده درستی از تکنولوژی و سیستم آموزشی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار