شادی، بهانه‎ای برای رواج ناهنجار‎های غیر ارزشی و غیر اسلامی؛

امروز در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی با حضور دانش آموزان دختر یکی از مدارس این شهر جشنی برپا شده بود که باید گفت ارزشهای اسلامی را زیر پا گذاشته و حرمت ها را جریحه دار کرده است.

برگزاری جشن در سالن ارشاد کردکوی با چاشنی پرده دری، حریم شکنی و حلال کردن حرام های الهی

به گزارش گلستان 24 به نقل از رادکانا، یکی از تأکیدات رهبر انقلاب این است که الگوی سبک زندگی اسلامی- ایرانی را به جامعه معرفی کرده و جامعه را از الگوهای دیگر مثل شبکه‌های اجتماعی یا ماهواره‌ها مصون نگه داریم.

جنگ نرم دشمنان با هدف قرار دادن ارزشهای اسلامی و ایمان دینی مردم از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به تدریج آثار خود را در تغییر سبک زندگی و هویت زدایی از خانواده و جایگزین نمودن فرهنگ مادی و اباحه گرایی، بی تفاوتی، بی غیرتی، کم حیایی، قبح شکنی از گناهان و تغییر در ذائقه و… نشان می دهد.

اجرای جنگ شادی و برنامه های طنز به مناسبات های مختلف، این روزها در شهر کردکوی خودنمایی می‌کنند.

با محتوای شادمانه سعی دارند تا فضایی از جشن و سرور را به بیننده و حاضران منتقل کنند که اگر با بصیرت، معنویت و ارزشهای اجتماعی جامعه اسلامی همراه باشد، واقعا خجسته و درخور تحسین است.

اما مشکل موضوع از آنجا رونمایی می‌شود که با محور قرار گرفتن خوانندگان و بازیگران جوان و آن‌هم بیشتر از همه دختران و زنان و آن‌هم با وضع ظاهری هنجارشکنانه و رفتارهای سبک‌سرانه و بیگانه با عفاف و حیا، از چیزی که نمی‌توان سراغ آورد، ارزش‌هایی است که جوانان این مرز و بوم برای آنها به شهادت رسیده و در وصیت‌نامه‌های خویش آنها را مطالبه کرده‌اند.

عوام‌زدگی و بهانه‌جویی‌های کوته‌بینانه تحت عنوان: مردم نیازمند شادی و خوشحالی هستند و یا اینکه به کجا برمی‌خورد که چندروزی هم کمی بر مسائل چشم بپوشانیم، سعی می‌شود با پاک کردن صورت مسأله، سفسطه تعارض شاد بودن با رعایت اصول و ارزش‌ها به اثبات برسد، غافل از آنکه بهترین فضاهای شاد را می‎توان در جمع مومنانه مشاهده کرد.

امروز در تالار شهید بهشتی اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان کردکوی با حضور دانش آموزان دختر یکی از مدارس این شهر جشنی برپا شده بود که باید گفت ارزشهای اسلامی را زیر پا گذاشته است.

چه کسی ادعا کرده که شاد کردن مردم باید حتماً توأم با حرمت شکنی‌ها و نافرمانی خداوند و اهانت به ارزش‌های دینی باشد؟!

چرا عده ای فضای این مجالس را با پرده دری و حریم شکنی و حلال کردن حرام های الهی آلوده و بزرگترین ضربات را بر محبوبترین و عزیزترین کانون تربیت (خانواده) که در اسلام برپاه شده است وارد می نمایند؟

آیا استفاده از موسیقی مبتذل که مناسب مجالس لهو و لعب می باشد (عربی، ترکی و بابا کرم) استفاده از شعر ها و جوک و سخنان مبتذل و تحریک کننده حرمت شکنی ارزشهای اسلامی نیست؟

واقعیت این است که برای دلربایی و جلب آرا و افکار مردم و به‌ویژه قشر جوان جامعه، برخی حاضرند هزینه های زیادی بپردازند تا ارزشهایی را رواج دهند که مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی ماست و سعی دارند با هر وسیله‎ای شده در قلب جامعه هدف به‎خصوص جوانان، جا خوش کنند.

مراسم جشنی که هم‌خوانی و اجرای آهنگهای عربی و ترکی و بابا کرم را اجرا می کند فضایی را به‎وجود می‎آورد که جای حتی یک صلوات هم تنگ و ناچسب باشد، چگونه می‎توان آن را در تراز ارزشهای فرهنگ ایرانی و اسلامی این سرزمین دانست که برای هر ذره خاک آن، خون‎های پاک و جان‎های عاشق نثار شده، تا این نظام نه تنها در شکل که در محتوا، اسلامی بماند و لحظه‎به‎لحظه بر دلبستگی مردان و زنان این دیار و اسلام عزیز و رسول مهربان آن و اهل‎بیت عصمت و طهارت (ع) افزوده شود.

آیا واقعا از نمونه‎هایی همچون «جنگ شادی گروه فرهنگی ققنوس» و غیره در شهرستان کردکوی چنین نتیجه‎ای حاصل می شود؟!

باید در یک جمله به پرچم‎داران چنین تفکری گفت: «حضرات! دست مریزاد.»

مسئولین محترم بویژه آنهایی که در این شهر مسئولیت فرهنگی دارند، هرگونه بی تفاوتی و عدم اجرای قانون و رها نمودن مرحله ی امر به معروف و نهی از منکر موجب گسترش فساد و شکستن قبح گناه و گستاخ شدن برخی شده و می شود.

شما و ما در قبال هشدارهای مقام معظّم رهبری مبنی بر غارت گری فرهنگی و هدف قرارگرفتن ارکان خانواده، خصوصا جوانان و تغییر در سبک زندگی توسط دشمنان خبیث مسئولیت داریم.

بنابراین مراقب باشیم که یک روزی خداوند همه ی آنهایی را که مسئولیت داشتند نگه می دارد و باز خواست می نماید. وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ‏ (سوره صافات آیه 24 )

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار