در حالی سازمان هواپیمایی کشوری طی بخشنامه‌ای ایرلاین‌های داخلی را ملزم به ارائه بلیت تخفیف‌دار به ایثارگران کرده که هم‌اکنون فقط دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان بلیت‌های تخفیف‌دار را در اختیار ایثارگران قرار می‌دهند.

تعلل ۱۲ ایرلاین داخلی در اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

به گزارش گلستان24، چهارشنبه هفته گذشته به‌دنبال عدم ارائه بلیت‌های تخفیف‌دار به ایثارگران از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور طی بخشنامه‌ای همه شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به ارائه بلیت تخفیف‌دار به ایثارگران کرد.

سازمان هواپیمایی کشوری در این بخشنامه که به‌استناد ماده ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعلام کرد با عنایت به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 1386، سازمان هواپیمایی کشوری شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به اجرای ماده 41 این قانون کرد که براساس آن نیمی از بهای بلیت از ایثارگران دریافت خواهد شد.

طبق ماده 41 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان 70 درصد در صورت مسافرت داخلی از طریق هریک از شرکت‌های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه‌آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی‌نامه بنیاد از پرداخت 50 درصد هزینه مسافرت معاف هستند.

مطابق تبصره 2 ماده  41 قانون مذکور، مشمولان این ماده در پروازهای خارجی با معرفی‌نامه بنیاد برای یک بار در سال از 50 درصد تخفیف مستقیم بهای روز فروش بهره‌مند هستند.

  این در حالی است که بین 14 شرکت هواپیمایی داخلی پیش از این تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و هواپیمایی آسمان بلیت‌های تخفیف‌دار را در اختیار ایثارگران، جانبازان 25 درصد به بالا، آزادگان و خانواده‌های شاهد و خانواده جانبازان 75 درصد قرار می‌دادند.

هم‌اکنون نیز فقط این دو ایرلاین نسبت به ارائه بلیت‌های تخفیف‌دار به ایثارگان اقدام می‌کنند و 12 ایرلاین دیگر هنوز حاضر به ارائه بلیت‌های تخیف‌دار بر اساس ماده 41 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار