به قلم دکتر کریمی اول؛

مدتی است که یکی از موکب های خاص در مرکز استان از اشخاص حقوقی و حقیقی در شهرستان ها به صورت اجباری کمک نقدی وغیرنقدی دریافت می کند که این موضوع با فرهنگ عاشورا در تضاد است.

اربعین حسینی نیاز به جمع آوری کمکهای اجباری ندارد/مراسم اربعین سالیان است که با وجودضعف در حکومتهای حاکم برعراق به خوبی برگزار میشود

به گزارش گلستان24؛دکتر حسین کریمی اول یکی از فعلان فرهنگی شرق استان طی یادداشتی نوشت:مردم عراق بابرپایی موکب از زوارحسینی پذیرایی میکنند وچند سالی است که درجهت باشکوه برگزارشدن این راهپیمایی میلیونی طبق برنامه ریزی های انجام شده ومنویات مقام معظم رهبری ملت ودولت ایران نیزدرغالب گروهای تخصصی و برپایی موکب به کمک دولت ومردم عراق شتافته است.

درهمین راستاموکب های مردمی استان گلستان نیزباحضورفعال و موثرخود درشهرهای مقدس نجف وکربلادرکناربرادران عراقی به زائرین خدمت ارائه میدهند.

لازم بذکراست که اکثر شهرهای استان دارای موکب مردمی بوده وعاشقان حسینی هرساله باکمک داوطلبانه وخودجوش مردمی خودزمینه خدمت رسانی به زائرین ایرانی،عراقی وسایرکشورهارافراهم می نمایند.

متاسفانه آنچه دربین موکب داران گلستانی مطرح است اقدامات یک موکب خاص درمرکز استان است که ازموقعیت خودسوءاستفاده نموده تاجاییکه ازطریق اصناف واتحادیه های مرکزاستان به اشخاص حقیقی و حقوقی شهرستانها که خود دارای موکب می باشند به صورت امری واجباری دستورداده شده است که کمک های نقدی وغیرنقدی رابه این موکب تحویل دهند.

این اقدام باتوجه به ابنکه خود این شهرهانیاز به این کمک هادارند جای سوال و تعجب دارد؟ازسوی دیگرجمع آوری کمک به این روش بافرهنگ عاشورا درتضاد است زیرادستگاه امام حسین (ع) آنقدرعاشق دلباخته دارد که نیازبه کمک اجباری نیست.

این روش جمع آوریم موجب بدبینی عمومی شده و زمینه عملیات روانی دشمنان رابرعلیه حرکت عظیم جهانی اربعین فراهم می نماید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار