سید جواد حکیمی، در مصاحبه با گلستان24؛

با استفاده از اقتصاد مقاومتی، می توانیم در همه زمینه ها خود کفا شویم. حتی مردم کشور های توسعه یافته مثل ژاپن هم با استقامت بالا بردن سطح دانش خود، توانستند به این مرحله برسند.

ژاپن هم با اقتصاد مقاومتی توانست یک کشور توسعه یافته باشد
سید جواد حکیمی، فعال فرهنگی شهرستان علی آباد کتول، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، با بی این که دین مبین اسلام تاکید زیادی بر موضوع کار و تلاش برای امرار معاش دارد، می گوید: احادیث بسیار زیادی در این مورد از ائمه معصومین علیهم السلام داریم. از جمله آن که هر کس برای کار کردن و امرار معاش خانواده از خانه خارج شود و جان خود را از دست دهد همانند شهید فی سبیل الله است.
وی می گوید: با توجه به سفارش های فروانی که در کلام خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام بدان اشاره شده بنده به عنوان یک جوان به دیگر جوانان کشورم توصیه می کنم با الگو گرفتن از ائمه اطهار به کار و تلاش بپردازند. زیرا  بیکاری ریشه فساد اقتصادی و اجتماعی است. موفقیت با کار و تلاش بدست می آید نه با دست روی دست گذاشتن و منتظر لطف دیگران ماندن؛ 
حکیمی معتقد است رهبر عزیزمان امروز بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند و آحاد جامعه را نسبت به این امر خطیر سفارش نموده اند تا جایی که چند روز پیش به دولت پیشنهاد دادند استفاده از کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند را بر خود حرام نمایند.
سید جواد حکیمی کارگر
وی ادامه می دهد: مسلماٌ در بحث اقتصاد مقاومتی نقش چرخه تولید و جامعه گارگری را نمی توان نادیده گرفت. استقبال از استفاده کالاهای تولید داخل توسط مردم منوط بر کیفیت تولید این قبیل کالاها می باشد که این امر بر عهده تولیدکنندگان محترم و جامعه گارگری است.
این فعال فرهنگی تاکید می کند که این مقوله نیاز به برنامه ریزی و بالا بردن سطح علمی تولید کنندگان و جامعه گارگری دارد. وی می گوید: مسلماٌ همه ی افراد جامعه نمی توانند به فکر کارهای اداری باشند زیرا که کشور برای پیشرفت نیاز به همه ی مشاغل دارد. هر کس در هر زمینه ای که تخصص دارد باید به نوبه خود به کار و تلاش بپردازد و به خدا توکل نماید. ان شالله با یاری خداوند موفق خواهد شد و پله های طرقی را یکی پس از دیگری طی نموده و باعث سربلندی خود و ایران اسلامی خواهد شد.
 
سید جواد حکیمی کارگر
وی با اعتقاد به این که در زمینه اشتغال نقش دولت ها را نمی توان نادیده گرفت، می گوید: دولتها  باید با برنامه ریزی های بلند مدت و آگاهانه زمینه را برای توسعه صنایع و ایجاد اشتغال فراهم آورند. خصوصاٌ در این برهه از زمان که کشور عزیزمان با تحریم های ظالمانه از سوی کشورهای مستکبر روبرو است، باید با حمایت از تولید داخلی به فرمان رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای مبانی اقتصاد مقاومتی را بخوبی پیاده سازی نماییم و در همه ی زمینه ها خودکفا گردیم.
 
حکیمی می گوید نقش دیگری که دولت می تواند از طریق رسانه های ارتباط جمعی ایفا نماید تبلیغات و فرهنگ سازی جهت استفاده از تولیدات داخلی است که این خود نقش بسیار مهمی است. وی معتقد است با یک نگاه به تاریخچه کشورهای توسعه یافته همچون ژاپن در خواهیم یافت که کیفیت کالاهای آن ها هم از ابتدا این گونه نبوده است. بلکه مردم با استقامت و حمایت همه جانبه خود ، جامعه ی گارگری و تولیدکنندگان با بالا بردن سطح علمی خود توانستند اقتصاد خود را به این مرحله برسانند که حالا کشورهای زیادی در جهان خواستار خرید محصولات آنان هستند.

ارسال نظر

آخرین اخبار