جشن تولد یکی از دانشجویان در حاشیه برگزاری جشن خوابگاه ها عامل بروز آشوب و درگیری فیزیکی دانشجویان شد .

حاشیه سازی برای  دانشگاه گلستان به دلایلی واهی

به گزارش گلستان 24، چند روز گذشته جشنی با عنوان "جشن خوابگاه ها " از سوی شورای صنفی و امور دانشجویی در سلف دانشجویی دانشگاه گلستان برگزار شد که با حواشی قابل تاملی همراه بود .

از این مراسم پر حاشیه خبری با عنوان " فحاشی و زد و خورد در جشن خوابگاههای دانشگاه گلستان / وقتی شورای صنفی وظیفه خود را نداند " و برخی اخبار و مطالب دیگر با مضامین گوناگون در رسانه های محلی منتشر گردید .

 

خبرنگار " دانشجو سلام " جهت روشن شدن موضوع با دانشجویان متعددی گفتگو نمود و در ادامه این گزارشات سراغ چند نفر از دانشجویان شرکت کننده در جشن که از ابتدا تا پایان جشن در سلف دانشجویی حضور داشتند ؛ رفت و حواشی جشن را از آنان جویا شد که با هم می خوانیم:

یکی از دانشجویان بی مقدمه به مقایسه جشن خوابگاهها سال گذشته با جشنی که امسال برگزار شد پرداخت و تاکید کرد: انتقاد زیادی به جشن خوابگاهها سال گذشته وارد است به طور مثال در جشن پارسال عدم توقف جشن در حین نماز ، تبلیغات فیسبوک ، رقص و گروه های شیطان پرستی موجب تاسف و اعتراض دانشجویان شد.

وی افزود: اما در جشن امسال خود دانشجویان برگزار کننده جشن بودند ، موسیقی را دانشجویان اجرا کردند و همه برنامه های جشن خوب پیش می رفت که آوردن کیک تولد برای یکی از دانشجویان جشن را حاشیه ساز کرد . البته بنده با موسیقی این جشن هم مخالف بودم چراکه موسیقی مهیجی اجرا شد که کف و جیغ و بعضا رقص دانشجویان بر روی صندلی های شان مشاهده می شد.

یکی دیگر از دانشجویان خوابگاهی با انتقاد از برخی سایت ها که اقدام به بزرگ نمایی حواشی بوجود آمده نمودند گفت: درست است جشن خوابگاههای سال گذشته حواشی تامل برانگیزی داشت اما امسال جشن بدون حاشیه در حال برگزاری بود و شورای صنفی و امور دانشجویی سعی کردند جشنی در شأن دانشجویان برگزار نمایند.

وی افزود: برگزاری تئاتر، مسابقات ویژه دانشجویان دختر و پسر ، سخنرانی مسئول شورای صنفی و امور دانشجویی از جمله برنامه های این جشن شاد بود .

این دانشجو در ادامه گفت: جشن خوب پیش می رفت و دانشجویان هم در کنارهم شاد بودند اما پخش موسیقی مهیج و برگزاری جشن تولد برای یکی از دانشجویان انجمن اسلامی موجب ایجاد حواشی ناخوشایند برای دانشجویان شد.

دانشجویی دیگر در تکمیل صحبت های دوستش گفت: در پایان این جشن دانشجویان انجمن اسلامی و شورای صنفی برای یکی از دانشجویان تولد گرفتند و کیک تولد را روی سن آوردند که یکی از آنان به شوخی شروع به فحاشی کرد و برخورد فیزیکی و پرتاپ کردن صندلی های سلف را بدنبال داشت که با وساطت حراست و آقای نجفی مسئول امور دانشجویی دعوا و فحاشی به پایان رسید.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا نجفی مسئول امور دانشجویی بلافاصله روی سن رفت و گفت: دیگر چنین جشن هایی را در سلف دانشجویی برگزار نمی کنیم چرا که دانشجویان ظرفیت ندارند سپس جشن را به اتمام رساند و دانشجویان به خوابگاهها برگشتند.

دانشجویی دیگر با ابراز تاسف از برداشت سیاسی از این جشن توسط برخی سایت های تندرو در استان گفت: در یکی از سایت ها به پخش کلیپ در حمایت از سران فتنه اشاره شده است که اصلا این چنین نبود، کلیپی که پخش شد یک خونه ویلایی اجاره ای را نشان می داد که چند دانشجو با تفکرات مختلف در کنار هم زندگی می کردند به طور مثال یکی انجمن اسلامی و دانشجوی دیگر بسیجی و دیگری... بود که آنان با وجود تفکرات سیاسی متفاوت با هم مشکلی نداشتند این کلیپ کجا به حمایت سران فتنه پرداخته بود ما که در جشن حضور داشتیم نفهمیدیم!

دانشجو سلام تصمیم دارد جهت گزارشات تکمیلی گفتگویی با چند تن از مسئولین دانشگاهی و تشکل های دانشجویی انجام دهد تا دیگر ابهامی در خصوص جشن خوابگاهها باقی نماند و دیگر شاهد چنین حواشی در هیچ یک از دانشگاههای استان نباشیم.

انتهای پیام/دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار