سید محسن مسلمی، در پاسخ به سوال گلستان 24:

مسئله ای که آمریکا و غرب را سر میز مذاکره با ایران کشیده است، نفوذ انقلاب ایران به دیگر کشور های منطقه است. دومینوی انقلاب ایران، امروز به یمن رسیده است. اگر دشمن پرچم دار این انقلاب ها را زمین بزند، دیگر کشور ها نیز سرخورده می شوند.

مسئله هسته ای، موضوعی نیست که دشمن بخاطرش سر میز مذاکره با ایران نشسته است

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که شعار امسال جنبه وحدت دارد، می گوید: در این برهه حساسی که ما هستیم و این وضعیتی که کشور های اطراف ما دارند، بهترین شعاری که می شد انتخاب شود، همین شعار است تا لااقل در داخل کشور ما با هم متحد شویم. اگر اتحاد خود را در داخل کشور از دست دهیم، یقینا ضربات سختی می خوریم. حضرت آقا  با انتخاب این شعار خواستند به ملت و دولت بگویند باید با یکدیگر متحد باشند. هر چقدر دولت و ملت با هم یکرنگ تر و متحد تر باشند، دشمن  کمتر می تواند به اهدافی که بر علیه ما دارد برسد.

مسلمی معتقد است که راه تحقق این شعار، یک راه دو طرفه است. وی می گوید: از یک طرف ملت باید، با فشارهای اقتصادی که به ما وارد می کنند، وضعیت کشور و دولت را درک کند و او را همراهی کند که الحمدالله دارد این کار را انجام می دهد. از طرف دیگر دولت باید بیشترین سعی و تلاش را انجام دهد. زیرا ملت ما نشان دادند که در هر سختی و مشکلی از دولت و انقلابشان حمایت می کنند. دولت هم باید با همدلی با مردم و همراهی بین اعضای خودش، موجب دلسردی مردم نشوند تا انشاالله بتوانیم این میسر را طی کرده و از مشکلات به راحتی عبور کنیم.

مذاکرات

این فعال فرهنگی با بیان این که دشمن بخاطر مسئله هسته ای نیست که با ما سر میز مذاکره نشسته است، می گوید: مسئله سر این است که انقلاب ما دارد در منطقه نفوذ می کند. کشور ایران هم به عنوان پرچم دار این انقلاب ها و مقاومت در مقابل استکبار است. اگر دشمن بتواند این پرچم دار را زمین بزند یقینا می تواند بر روی کشور های دیگری که این انقلاب و شعار ها در آن نفوذ پیدا کرده است را سرخورده کند. 

وی می گوید: انقلاب ما سرپا ایستاده است. امام راحل (ره) هم فرمودند که ما باید انقلاب خود را به کشور های دیگر صادر کنیم و این از اهداف انقلاب ماست. انقلاب ما در حال صدور به دیگر کشور های منطقه است. دومینوی این انقلاب  امروز به یمن رسیده است که سال ها مشکلات داخلی داشتند. دولت یمن یک دولت وابسته به عربستان بود. امروز ملت انقلاب کردند و نمی خواهند وابسته باشند. می خواهند کشور را در دست بگیرند و دولت خودشان را داشته باشند. عربستان نمی تواند این موضوع را تحمل کند. زیرا وابستگی این کشور به خودش را از دست می دهد و  دوما یمن همجوار این کشور است و این انقلاب در مردم عربستان هم تاثیر خواهد داشت.

سید محسن مسلمی

مسلمی معتقد است که عربستان در منطقه دچار ضعف و تزلزل خواهد شد.وی می گوید: برای همین است که دارند به یمن فشار می آورند. کارهایی که عربستان  به علیه یمن انجام می دهد و مواضعی که می گیرد، یا همکاری او با کشور های غربی در رابطه با پایین آوردن قیمت نفت، برای این که به کشور ما و دیگر کشور های انقلاب کننده  آسیب جدی وارد کنند، همه اجرای دستورات رژیم صهیونیستی است. این هم دلایل گوناگونی دارد. حکومت عربستان پادشاهی است و آن ها در میان مردم خود از محبوبیت چندانی برخوردار نیستند. پشتیبان و حامی در داخل کشور ندارند. اگر کشور های غربی هم از حمایت از عربستان دست بکشند، یقینا دچار مشکل می شود. به همین دلیل پادشاهان عربستان برای حفظ قدرت و جایگاه خود، باید دستورات غرب و اسرائیل را که به آن ها دیکته می شود انجام دهند.

وی ادامه می دهد: عربستان این گوش به فرمانی را به جایی رسانده که به مردم مظلوم یمن حمله کرد. بنا به گفته مقام معظم رهبری، آن ها هرگز در این حمله موفق نمی شوند و اعتبار کشور عربستان با این کار در منطقه و جهان زیر سوال می رود.

ارسال نظر

آخرین اخبار