این اولین بار نیست رهبر انقلاب در حضور رییس جمهور این بحث را مورد اشاره قرار می دهند، بلکه سال گذشته در شانزدهم تیر ماه در جمع مسئولین نظام بعد از آنکه حسن روحانی طی سخنانی اعلام کرد روند فروپاشی تحریم ها آغاز شده است و یک توافق برد- برد در حال شکل گیری است، رهبر انقلاب فرمودند: «یکى از خطاهاى محاسباتى این است که انسان در چهارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادّى محدود بماند؛ یعنى عوامل معنوى را، سنّتهاى الهى را، سنّتهایى که خدا از آنها خبر داده است، آن چیزهایى را که با چشم دیده نمیشود، ندیده بگیرد؛ این یکى از خطاهاى بزرگ محاسباتى است.»

رمزگشایی از سه محور کلیدی بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام (ره)
به گزارش گلستان 24، یکی از مهم ترین بخشهای سخنان رهبر انقلاب در حرم امام (ره) اشاره ایشان به اعتماد امام به صدق وعده الهی بود. این بخش از سخنان رهبر انقلاب مبنایی ترین هشدار و انتقاد به نگرش دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی است. ایشان فرمودند:
 
«یکی دیگر از اصول امام اتکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعده الهی، و نقطه مقابل، بی اعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است. این یکی از اجزای مکتب امام است. اتکال به قدرت الهی. خدای متعال وعده داده است به مومنین و کسانی که این وعده را باور ندارند در کلام خود خداوند لعن شده است.»
 
به گزارش رجانیوز، اما جالب آنکه این اولین بار نیست رهبر انقلاب در حضور رییس جمهور این بحث را مورد اشاره قرار می دهند، بلکه سال گذشته در شانزدهم تیر ماه در جمع مسئولین نظام  بعد از آنکه حسن روحانی طی سخنانی اعلام کرد روند فروپاشی تحریم ها آغاز شده است و یک توافق برد- برد در حال شکل گیری است، رهبر انقلاب فرمودند:
 
«یکى از خطاهاى محاسباتى این است که انسان در چهارچوب عوامل محسوس و صرفاً مادّى محدود بماند؛ یعنى عوامل معنوى را، سنّتهاى الهى را، سنّتهایى که خدا از آنها خبر داده است، آن چیزهایى را که با چشم دیده نمیشود، ندیده بگیرد؛ این یکى از خطاهاى بزرگ محاسباتى است. خداوند فرموده است: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم، دیگر از این واضح تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ این سنّت الهى است. آنها هم میگویند که تحریمها دست نخواهد خورد، حتّى از حالا شروع کردند که اگر در زمینه‌ى هسته‌اى هم به توافق برسیم، معناى آن این نیست که همه‌ى تحریمها برداشته خواهد شد؛ هنوز چیزهاى دیگرى هم هست؛ این همان حرفى است که ما همیشه میگفتیم. من بارها در همین جلسه و جلسات گوناگون دیگر عرض کرده‌ام که [موضوع] هسته‌اى بهانه است؛ مسئله‌ى هسته‌اى هم نباشد، یک بهانه‌ى دیگرى مى‌آورند: مسئله‌ى حقوق بشر هست، مسئله‌ى حقوق زنان هست، مسائل گوناگون فراوان را میسازند؛ جعل کردن و بهانه‌گیرى که خیلى مایه‌اى نمیخواهد!»
 
نکته دیگر در میان فرمایشات مهم رهبر انقلاب در حرم امام، اشاره های مستقیم ایشان نسبت به تحریف امام بود و تاکید بر اینکه «امام تا روز آخر نسبت به آمریکا همین احساس را داشت. عنوان شیطان بزرگ را هم به کار می برد و هم از بن دندان اعتقاد به این قضیه داشت»
 
لذا کافی است تا به یاد آوریم که طی سالهای گذشته آقای هاشمی رفسنجانی چندبار با بیان خاطرات مخدوش و بدون سند مدعی شده که امام در سالهای آخر عمر خود خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از تریبون های عمومی کشور بود. همچنین تلاش دیگر روزنامه های زنجیره ای  که در این مدت با استناد به خاطرات مخدوش آقای هاشمی و تعدادی دیگر از انقلابی های پشیمان تلاش کرده اند یک امام جدید و کاریکاتوری به نسل جدید معرفی کنند نیز در همین چارچوب تفسیر می شود.
 
و نکته آخر نیز تاکید صریح رهبر انقلاب درباره پرهیز امام از اشرافی گری و خوی ساده زیستی و کوخ نشینی آن بزرگوار بود: « امام اشرافی گری را با تلخی رد می کرد. به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بود. از آنجهت به مسئولان کشور تذکر می داد درباره خوی کاخ نشینی.»
 
این بخش از بیانات رهبر انقلاب نیز پاسخ روشنی به «کاخ سازی» های صورت گرفته برای امام بود. هر چند باید از سید حسن خمینی و همکارانش به خاطر ساخت این عمارت کاخ گونه برای امام تشکر کرد زیرا با «تحریف عملی» امام و ساخت کاخ برای وی به اسم حرم، در عمل نشان دادند طی سالهای قبل تحریف های دیگری که در حق اندیشه امام صورت گرفته تا کجا عمق دارد.
 
امامی که به همین راحتی برایش کاخ می سازند، نه تنها استکبار ستیز نیست و حتما موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده است، بلکه حتما منتظری و نهضت آزادی را هم طرد نکرده است و نوشیدن جام زهر نیز برایش احلی من العسل بوده است! واقعیت این است که کاریکاتوری که از اندیشه امام در این سالها موسسه حفظ و نشر آثار امام ارائه داده است، با همین کاخی تکمیل می شود که امروز به اسم حرم امام ساخته شده وگرنه چه کسی است که نداند خمینی کبیر همان کسی است که توجه به محرومین و مستضعفین از کلامش نمی افتاد و هنوز هم می توان در بسیاری از سخنرانی ها و پیام های معروف او خشم و غضب اش نسبت به اشراف، سرمایه دارها، مرفهان زالو صفت و در یک کلمه مروجین اسلام آمریکایی  را مشاهده کرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار