سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

حجت الاسلام دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گفت و گو با گلستان ۲۴ گفت: یکی از الگوهای جهان اسلام و بشریت وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام به عنوان محور وحدت همه مسلمانان است.

پیامبر (ص) به عنوان شخصیت وحدت ساز به جهان معرفی شود

به گزارش گلستان ۲۴، وی با بیان اینکه دشمن همیشه به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تضعیف جایگاه قرآن، معارف الهی، الگوها و شخصیت های ماست، افزود: متاسفانه چندین سال است که در کشورهای غربی و اروپایی به ویژه در فرانسه، نشریات مختلف به ساحت نورانی و مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین میکنند.

حجت الاسلام دیلم گفت: موضوع اهانت نشریه فرانسوی با محکومیت همه جهان اسلام رو به رو شد.

وی ادامه داد:  افرادی که به عنوان مسئولان دولت و سیاست گذاران هستند وارد مباحث عقیدتی و اختلافی بین مسلمانان و توهین به مقدسات می شوند و رییس جمهور فرانسه نه تنها توهین هایی که نشریات فرانسوی برروی آن صحه می گذارند بلکه آن ها را تقویت هم می کند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی گفت: مسلمانان باید آگاه باشند و راهکارهایی برای این حوادث داشته باشند، نخبگان و محصلان و دانشجویان ما باید در همه حوزه ها موضوع محکومیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: باید از ابتدا محبت پیامبر اکرم (ص) را در فرزندان تقویت کنیم تا شناخت نسبت به سنت پیامبر(ص) به صورت عملی در وجود همه مسلمانان نهفته شود.

دیلم گفت: محکومیت این عمل نباید صرفا در بیان محکومیت خالی باشد بلکه باید تولیدات مختلفی و با استفاده از تصاویر مناسب این محکومیت منتشر شود.

وی ادامه داد: باید در نشست های نخبگان به شخصیت پیامبر (ص) پرداخته شود و از وجود پیامبر برای وحدت و همدلی و کنار هم قرار گرفتن مسلمانان استفاده شود،  استفاده از ابزارها، مصاحبه ها، استفاده از هنر و خطاطی و ... هم می تواند به این موضوع کمک کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار