محمد احمدی، در مصاحبه با گلستان 24؛

فرهنگ در گلستان، با توجه به قومیت های مختلف، به خوبی در حال رشد است. اما در بخش ناهنجاری های اجتماعی بیشتر باید کار شود.

فرهنگ در گلستان، هر روز پررنگ تر می شود

محمد احمدی، فعال فرهنگی شهرستان بندرگز، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، مقوله فرهنگ بسیار گسترده است و اگر بخواهیم تغییری در فرهنگ جامعه بوجود بیاید، باید یکایک افراد و دستگاه ها به واسطه نقشی که دارند، موثر باشند. اگر بخواهیم فرهنگ را به یک یا دو اداره واگذار کنیم، قطعا نمی تواند تاثیر گذار باشد. فرهنگ مثل هوا است. همه مردم از آن استفاده می کنند و همه هم باید در ارتقای آن موثر باشند.

احمدی می گوید: فرهنگ استان گلستان با توجه به این که از قومیت های مختلف تشکیل شده است، فراز و نشیب ها و مشکلات خاص خود را دارد. الحمدالله با درایتی که مسئولین از اول انقلاب تا کنون داشتند، توانستند میان فرهنگ های رنگارنگ و اقوام مختلف استان، همزیستی مسالمت آمیزی بوجود آورند.

 

وی مجموعه فرهنگ استان را مناسب می بیند و می گوید: با توجه به این که گلستان را ایران کوچک می نامند، معتقدم که مردم این استان از لحاظ سطح فرهنگ در جایگاه مناسبی قرار دارند. اما در بعضی از ناهنجاری های جامعه باید بیشتر کار شود.

 

محمد احمدی فرهنگ در گلستان

محمد احمدی با بیان این که جوانان هم از جامعه مستثنی نیستند، می گوید: اگر اطلاعات و موضوعات را درست به نسل جدید انتقال دهیم، این جوانان همان جوانانی هستند که انقلاب را به ثمر رساندند، هشت سال دفاع مقدس را اداره کردند و در دل این تحریم ها، توانستند رتبه های علمی بالایی در جهان کسب کنند و قدرت های بزرگ جهان را پای میز مذاکره کشاندند.

 

وی معتقد است که اگر به جوانان توجه بیشتری شود ، کارها را به آن ها واگذار کرده و به آنان اعتماد کنیم،  در کنار تجربیات پیشکسوتان، بسیار می تواند به ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک کند. زیرا جوانان از تکاپو و سرعت تحول پذیری بالاتری برخوردارند.

ارسال نظر

آخرین اخبار