رییس فدراسیون کشتی :

رییس فدراسیون کشتی گفت: این رشته امروز در حال پوست‌ انداختن است وبا روش‌های قدیمی نمی‌توان قهرمان جهان شد، بلکه باید شیوه و روش نوینی را جایگزین سبک‌های گذشته کنیم.

رشته کشتی امروز در حال پوست‌ انداختن است/ایجاد سالن کشتی در شهرهای کم برخودار

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا دبیر امروز در مجمع انتخابات هیات کشتی گلستان اظهار کرد: افزایش تعداد کشتی‌گیران سبب خواهد شد استعدادهای زیادی در رده‌های مختلف سنی شناسایی شوند و در آن‌صورت به راحتی می‌توان از ظرفیت‌های رده‌های سنی پایین‌تر برای پشتوانه تیم‌های ملی استفاده کرد.

وی افزود: چهار سال گذشته این فدراسیون تنها ۳۰ هزار کشتی‌گیر داشت و امروز به ۴۰۰ هزار نفر رسیده که باید این میزان به ۲ برابر جمعیت فعلی برسد که برای رسیدن به این هدف، باید باشگاه‌های کشتی را زیاد کنیم.

دبیر بیان کرد: اگر تعداد باشگاه‌ها کم باشد، شاهد تراکم جمعیت در هنگام تمرین خواهیم بود و اگر فرد جدیدی بخواهد وارد این رشته شود، با مشاهده شلوغی باشگاه‌ها و نبودن فضای تمرین از حضور در این رشته پشیمان خواهد شد.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: سرعت حرکت ما در چهار سال گذشته خوب بوده، اما کندی فعالیت دوره‌های گذشته باعث شده همچنان از سطح جهان عقب‌تر باشیم.

رییس فدراسیون کشتی گفت: استان‌ها باید تلاش کنند تا بر جمعیت کشتی‌گیران اضافه کنند که یکی از روش‌های آن ایجاد باشگاه‌های متعدد و سالن‌های ورزشی کشتی در شهر به خصوص در نقاط و مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات کشتی گلستان گفت: قهرمانان نامدار این استان مانند اویس ملاح‌، جلیل جهانشاهی‌، داود قنبری‌ و حسن طهماسبی‌ نباید بیرون گود باشند زیرا حضورشان باعث تربیت استعدادها و پرورش و رشد و شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها می‌شود و از سوی دیگر روحیه و حال دل خود این مربیان خوب خواهد شد.

دبیر افزود: جامعه کشتی گلستان باید دورهم جمع شوند و فدراسیون هم از ظرفیت خود برای اعتلای کشتی این استان در مسائلی همچون برگزاری اردوهای تیم ملی، حضور مربیان و مدرسان ملی و بین‌المللی در این استان و حضور مربیان این استان در اردوهای تیم ملی رده‌های مختلف سنی استفاده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم قهرمان جهان شویم باید سرعت حرکت رو به جلو و پیشرفت را افزایش دهیم.

وی با بیان این که در زمان شروع دوره مدیریتی جدید، این فدراسیون ۲۵۰ هزار فرانک سوئیس بدهکاری داشت، اضافه کرد: باید با تحولات روز دنیا پیش برویم، ما باید در دنیا خوب و اول باشیم، زیرا این جایگاه حق مردم و کشتی ایران است.

رییس فدراسیون کشتی گفت: معضل اصلی کشتی ایران که مانع اصلی نرسیدن به جایگاه واقعی در جهان شده، بی‌سوادی ۸۵ درصد مربیان این رشته است که باید برای حل آن فکر اساسی کرد.

وی افزود: متمرکزکردن باشگاه‌های کشتی در قالب یک سالن با نام "خانه کشتی" در شهر و استان‌های کشور، دیگر مشکل کشتی ایران است که روند نخبه‌پروری باشگاه‌های کوچک را دچار وقفه کرد.

دبیر بیان کرد: پس از حضور در فدراسیون از متخصصین و مجربین دانشگاه صنعتی شریف خواستیم مشکلات کشتی را آسیب‌شناسی کنند که با مطالعه و بررسی آنان، هشت آسیب جدی این رشته شناسایی شد که در صدد رفع آنها هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار