تیم شهرداری گرگان برای حضور پرقدرت در سوپرلیگ بسکتبال، با دوملی پوش به توافق رسیده است.

بازیکن ۲۰۵ سانتی متری به گرگان آمد/ توافق نهایی با دو ملی پوش

رفته رفته به روزهای پایانی نقل و انتقالات لیگ برتر بسکتبال کشور نزدیک می شویم و ترکیب تیم ها تا حدود زیادی مشخص شده است. شهرداری گرگان یکی از تیم هایی است که تمریناتش را از ماه گذشته آغاز کرده و هم اکنون با ۷ بازیکن قرارداد بسته است؛ «کامیار صادق زاده»، «سعید صالحی» و «رهام کبیر» به عنوان سه بازیکن بومی حضورشان در تیم شهرداری قطعی است. صادق زاده و کبیر سال گذشته در شهرداری بازی کرده اند و صالحی که سابقه بازی در سولن بهشت هیرکان در لیگ دسته یک کشور را در کارنامه دارد، سال گذشته در کاله آمل بازی کرده است.

بازیکن ۲۰۵ سانتی متری والیبال

 به گزارش گلستان 24، از سوی دیگر شهرداری با سه بازیکن به نام های «سامان طاهرپور» که سال گذشته به علت آسیب دیدگی در تیمی بازی نکرده، «محسن محمدی» از هفت الماس و «فرهاد صبوری» از پمینا قرارداد امضا کرده است. «بنی کوچویی» نیز که سال گذشته در کوران مسابقات نماینده گرگان را رها کرد و به فیلیپین رفت بار دیگر به شهرداری پیوست. بنی کوچویی و صبوری در روزهای آینده به تمرینات اضافه خواهند شد.

این درحالی است که هنوز وضعیت آرمین صادقی و ساسون آبرامیان که چندین سال در گرگان بازی می کنند، مشخص نیست. هادی دهقان کاپیتان باتجربه تیم که سال گذشته با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد در تمرینات شرکت نمی کند و به احتمال فراوان امسال جایی در تیم شهرداری نخواهد داشت. همچنین بابک نظافت و مجتبی بنی عقیل به سرنوشت دهقان دچار شده اند با این تفاوت که نظافت در کنار بازیکنان بومی به تمرین می پردازد.

خبر دیگر اینکه محمد زارعی که فصل گذشته در میانه راه به تیم شهرداری پیوسته و عملکرد مثبتی برجای گذاشته بود راهی مشهد شده تا با تیم ثامن قرارداد امضا کند.

از بین بازیکنان سال گذشته، پویا تاجیک به علت محرومیت، یکسال دور از میدان خواهد بود. امیرعباس محبت، نوید فراهانی، هومن و حسن رضایی نیز نتوانسته اند نظر کادرفنی را برای ادامه همکاری جلب کنند. کاوه نورافزا اولین بازیکنی بود که جدایی اش از شهرداری قطعی شده بود. وی به تیم دانشگاه آزاد تهران که هدایتش را «مصطفی هاشمی» بر عهده دارد، پیوسته است.

نماینده بسکتبال گرگان همچنین با دو ملی پوش بسکتبال به توافق نهایی رسیده و تنها عقد قرارداد باقی مانده است. کبیر که تا هفته گذشته در آلمان به سر می برد در حاشیه اردوی تیم ملی پیش از مسابقات «ویلیام جونز» با برخی ملی پوشان برای پیوستن به تیم شهرداری مذاکره کرده است. هنوز نام این بازیکنان به طور رسمی اعلام نشده اما گفته می شود که یکی از این ملی پوشان در پست ۲ و ۳ و دیگری در پست ۵ توانایی بازی کردن دارد.

شهرداری قصد دارد یک بازیکن خارجی را پیش از شروع مسابقات به خدمت بگیرد. قوانین لیگ اجازه نمی دهد که تیم ها از دو بازیکن خارجی به طور همزمان استفاده کنند و شهرداری در نظر دارد یک جای خالی دیگر برای بازیکن خارجی کنار بگذارد تا در مرحله پلی آف به تیم اضافه کند. این تیم سال گذشته در لیگ حرفه ای از دو بازیکن خارجی سود می برد.

آرزو داشتم در گرگان بازی کنم

«سامان طاهرپور»، بازیکن ۲۰۵ سانتی متری و پست ۴ تیم شهرداری گرگان در مورد سوابق بازی خود به خبرنگار مهر گفت: دوسال ابتدایی در تیم البدر بندرکنگ بازی می کردم و به همراه این تیم قهرمان لیگ دسته یک شده و به لیگ برتر صعود کردیم. بعد از یکسال این تیم منحل شد و به تیم هفت الماس قزوین پیوستم.

طاهرپور که سال گذشته در هیچ تیمی بازی نکرده است بیان کرد: سال گذشته به علت آسیب دیدگی در هیچ تیمی بازی نکردم تا اینکه امسال با پیشنهاد تیم شهرداری، به این تیم ملحق شدم.

وی با رضایت از پیوستن به تیم شهرداری بیان کرد: به بازی در گرگان علاقه زیادی داشتم زیرا فضای این شهر طوری است که می توانم به خوبی خودم را نشان دهم. خوشبختانه مربیان و تماشاگران خیلی خوبی دارد.

این بازیکن جدید تیم ادامه داد: قبلا در گرگان بازی کردم و جوّ سالن را خیلی دوست دارم. حمایت تماشاگران از تیم یکی از عواملی بود که دوست داشتم در گرگان بازی کنم.

طاهر پور اظهار کرد: امیدوارم با کمک مربیان و تماشاگران بتوان عملکرد خوبی داشته باشم و بازی های خوبی انجام دهم.

اسدالله کبیر، سرمربی تیم شهرداری گرگان نیز  گفت: امسال اسامی ۱۳ بازیکن به فدراسیون اعلام می کنیم و دوجای خالی برای مرحله پلی آف در لیست شهرداری باقی می گذاریم که یکی از آنها بازیکن خارجی دوم خواهد بود.

به گفته کبیر، تمرینات شهرداری از ابتدای هفته آینده به طور پرفشار و ۱۰ جلسه در هفته تا یک ماه (به جز ایام عید قربان) دنبال خواهد شد.

طبق اعلام فدراسیون، نقل و انتقالات لیگ ۲۰ شهریور به پایان می رسد. شهرداری گرگان در فصل گذشته به عنوان چهارمی لیگ حرفه ای دست یافته بود. رقابت های لیگ برتر بسکتبال کشور از هفتم آبان آغاز می شود.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار