با وجود تجهیزات خطرناک و ناایمن در سالن لاله گرگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان اجازه انجام تمرینات را به مربیان نمی‌دهد.

تجهیزات ناایمن تمرینات ژیمناستیک گرگان را متوقف کرد

به گزارش گلستان24، ورزش ژیمناستیک به عنوان یک ورزش پایه شناخته می‌شود که بسیاری از کارشناسان حوزه ورزش به خانواده‌ها توصیه می‌کنند فرزندان خود را از سنین کودکی و حدود سه سال در کلاس‌های ژیمناستیک ثبت‌نام کنند.

ژیمناستیک از زیرمجموعه های مختلفی تشکیل ‌شده است و مانند هر رشته دیگری نیز سختی‌های خاص خود را دارد. با توجه به وجود زیرمجموعه های زیاد این رشته، تجهیزات زیادی نیز در آن استفاده می‌شود که هزینه‌های خرید و یا تعمیر آن بسیار زیاد است.

سالن لاله شهرستان گرگان که متصدی آن سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان است در اختیار هیئت ژیمناستیک گرگان قرار دارد. طبق گفته مسئولین حدود ۱۵۰ نفر در این سالن مشغول به فعالیت و یادگیری رشته ژیمناستیک هستند اما میان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هیئت ژیمناستیک شهرستان گرگان مشکلاتی به وجود آمده است که منجر به تعطیلی کلاس‌های ژیمناستیک شده است.

تجهیز سالن هزینه براست

رئیس هیئت ژیمناستیک گرگان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخت و اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به دلیل مستهلک بودن تجهیزات ژیمناستیک به ما اعلام کرده است تا تجهیزات قدیمی را از سالن خارج کنیم که این کار نیز از سوی ما انجام شد اما هنوز با ما مشکل دارند.

ابوالفضل اسدی ادامه داد: تجهیز یک سالن برای وسایل ژیمناستیک هزینه‌های بسیار زیادی را به دنبال دارد که با توجه به نداشتن بودجه کافی به سختی این تجهیزات از سوی هیئت خریداری شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ نفر در سالن لاله ژیمناستیک تمرین می‌کنند، افزود: بنا بر صحبت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان تمامی تجهیزات را تغییر دادیم و بعضی‌ها را نیز بازسازی و تعمیر کردیم اما آن‌ها به ما اجازه تمرین در سالن را نمی‌دهند.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از ما خواسته است تا حتی رول و پیست ۲۰۰ میلیونی که سالم است را نیز تعمیر یا تعویض کنیم که این کار در توان هیئت نیست

وی با اشاره به اینکه ورزشکارانی که در حال حاضر در سالن لاله تمرین می‌کنند در سالن دیگری نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، گفت: تمامی سانس و ظرفیت خانه ژیمناستیک استان گلستان که در مجموعه ورزشی آزادی گرگان قرار دارد، تکمیل است و با توجه به این مسئله ورزشکارانی که در حال حاضر در سالن لاله تمرین می‌کنند، به جز این سالن هیچ مکان تمرینی در گرگان نخواهند داشت.

رئیس هیئت ژیمناستیک گرگان تصریح کرد: هدف ما جنگ و جدل با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان نیست بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم تا دوباره ورزشکاران بتوانند در سالن لاله تمرینات خود را از سر بگیرند.

ابوالفضل اسدی گفت: تمامی کارهای موردنظر سازمان را انجام داده‌ایم و از این پس نیز آن‌ها را انجام خواهیم داد اما مسئولین نیز باید شرایط ویژه هیئت‌های ورزشی که با نداشتن بودجه مناسب مواجه هستند را درک کنند تا هیچ مشکلی پیش نیاید.

به سراغ یکی از مربیان ژیمناستیک که در سالن لاله مشغول به فعالیت است رفتیم تا از وضعیت تمرین و تجهیزات اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

شیما اسدی اظهار کرد: تا به حال تمامی درخواست‌هایی که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از هیئت ژیمناستیک گرگان داشته است توسط آقای اسدی رفع شده است اما نمی‌دانیم چرا باز هم با تمرین در سالن لاله مشکل‌دارند.

وی از تعویض تعدادی از تجهیزات و تهیه وسایل جدید برای سالن خبرداد و افزود: مشکلات همچنان ادامه دارد. خانواده‌های ورزشکاران نیز از ما بسیار شاکی هستند و از یک‌طرفی هم چون تبلیغات مربیان برای جذب ورزشکار در سالن انجام‌شده است، تغییر سالن به ضرر هیئت ژیمناستیک گرگان خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تبلیغات سالن لاله مسابقات المپیاد ورزشی رشته ژیمناستیک را در این سالن برگزار کردیم و بسیاری از مسئولین شهری و استانی نیز در مسابقات حضور داشتند. در حال حاضر در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان قرار داریم و تعویق در تمرینات ژیمناستیک باعث نارضایتی خانواده‌ها می‌شود.

ورزشکاران بلاتکلیف شده اند

او تصریح کرد: در صورتی که اجازه تمرین به هیئت ژیمناستیک در سالن لاله داده نشود، مربیان و مسئولین هیئت برای تهیه سالن و تجهیز وسایل ژیمناستیک برای ورزشکاران بلاتکلیف خواهند ماند.

اسدی گفت: هیئت ژیمناستیک کمال همکاری را با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان داشته است و امیدواریم که مشکلات سریع‌تر حل شود تا تمرینات ورزشکاران از سر گرفته شود.

آنچه مشخص است، در ورزش بخصوص رشته ژیمناستیک که با سنین کمتر سر و کار دارد ایمنی حرف اول را می زند. از سوی دیگر با توجه به آغاز فصل تابستان و اوقاف فراغت نوجوانان تجهیز و همکاری مسئولان سالن های ورزشی برای کمک حمایت از ورزش استان و شهرستان ها ضروری است. بخصوص برای رشته ای چون ژیمناستیک که مادر بسیاری از ورزش ها و رشته پایه به شمار می رود.

با این که مجدد باید تاکید کرد امینی در ورزش حرف اول را می زند. برای کسب اطلاع از وضعیت سالن لاله به سراغ مسئول امور ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان رفتیم. ساعد کریمی که خود از ورزشکاران است در رابطه با مسائل طرح شده توسط رئیس هیئت و مربی ژیمناستیک گفت: وسایل و تجهیزات سالن لاله اسقاطی و بسیار قدیمی است و از اطراف آن آهن و پیچ‌های تجهیزات بیرون زده است که برای ورزشکاران بسیار خطرناک است.

ساعد کریمی افزود: مشکل اصلی ما تجهیزاتی است که در حال حاضر در سالن لاله برای ورزشکاران ژیمناستیک به کار گرفته‌شده است و حتی می‌تواند به ورزشکاران آسیب برساند. ما حافظ منافع مردم هستیم و به همین دلیل روی سلامتی ورزشکاران نیز حساس هستیم.

او تصریح کرد: بر روی تمامی رشته‌ها نظارت دقیقی داریم و اگر هیئت‌های دیگر نیز مشکلاتی از این قبیل را به وجود بیاورند قطعاً با آن‌ها برخورد خواهیم کرد و اجازه تمرین نیز به آن‌ها نخواهیم داد.

وعده هایی که به سرانجام نرسید

وی با بیان اینکه هیچ مشکل خاصی جز تجهیزات بین سازمان و هیئت ژیمناستیک وجود ندارد، افزود: آقای اسدی به عنوان رئیس هیئت ژیمناستیک گرگان چهار بار به آقای خسروی مدیرعامل سازمان تعهد دادند که تجهیزات را تعویض می‌کنند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

کریمی خاطرنشان کرد: هیچ تجهیزاتی به بیرون از سالن برده نشده است و فقط تنها دو متر در هشت متر تشک توسط هیئت ژیمناستیک وارد سالن شده است. مردم به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان اعتماد کرده‌اند و فرزندان خود را برای ورزش به پیش ما می‌آوردند و با توجه به این مسئله ما نیز وظیفه داریم تا به نحو احسن از آن‌ها مراقبت و حمایت کنیم.

او گفت: اگر یکی از پیچ‌هایی که از داخل تجهیزات ژیمناستیک بیرون آمده است به داخل چشم یکی از ورزشکاران برود هیچ‌کسی جوابگو نخواهد بود و باید از همان ابتدا از ایجاد این مشکلات جلوگیری کرد.

مسئول امور ورزش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان اظهار کرد: روز چهارشنبه نیز به همراه آقای حاجی‌آبادی رئیس اداره ورزش و جوانان شهر گرگان از سالن لاله بازدید کردیم که ایشان نیز اذعان داشتند که باید تجهیزات تعویض شود و ابراز امیدواری کردند که مشکلات نیز به زودی حل خواهد شد. در صورتی که تمامی تجهیزات تعویض شود، تمرینات ژیمناستیک دوباره به زودی آغاز خواهد شد.

آنچه مشخص است ورزش بخصوص در زمان فراغت بسیار اهمیت دارد، اما انچه مهم است ورزش در کنار ایمنی است. زیرا در صورت صدمه دیدن ورزشکاران، هدف اصلی ورزش که سلامتی است به خطر خواهد افتاد. با این حال تعامل مدیران سالن های ورزشی با هئیت ها خود می تواند چاره ساز بسیاری از مشکلات باشد.

منبع: مهر
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار